Skip to main content

Kastje is voor de vakantie vervangen en nu hebben we op exact dezelfde plekken geen wifi meer. Ook zakt de snelheid regelmatig. 
krijg alleen maar voorstellen om versterkers te kopen. Daarvoor heeft het >1jaar goed gewerkt.

Welk kastje is vervangen? De Experiabox? En waarom is die vervangen? En heeft u nu een ander model dan eerst?


Op exact dezelfde plekken geen wifi meer. Wat voor appartuur staat er normaal op die plekken van KPN?
De snelheid zakt ook regelmatig? Hoe weet u dat waarmee checkt u dit?
Voorstellen om versterkers te kopen? Van wie krijgt u deze voorstellen.
Wat is er precies voor u vakantie veranderd?


Welkom @Winterswijker2

Nick en Pauwerful zijn je al te hulp geschoten zie ik, om je te helpen met je wifi verbinding. Heb je hun vragen al gezien? Hoe meer informatie je hier met ons deelt, des te beter we je ermee kunnen helpen :)


Zelfde plekken: ik heb wifi cameras hangen, deze werken met de nieuwe kpn box 12 niet meer. Bij de vorige 12 box geen enkel probleem.

 

Werkkamer is op ca 6 meter van de wifi (zit wel een houten deur tussen) hier voorheen perfecte  ontvangst nu af en toe compleet wegvallen of langzame verbinding. Speedtest (via kpn app) zakt van 100 terug naar 60. Vorige kpnbox moest vervangen worden ivm deed niets meer. 
voorstel versterkers komt vanuit kpn app.

 

 


@Winterswijker2 Ah, jouw KPN Box 12 is onlangs vervangen dus, dat is goed om te weten. Sinds dien is jouw WiFi verbinding dus minder. Dat kan verklaard worden door het nieuwe modem, doordat een nieuw modem op standaard instellingen staat. WiFi is draadloos en daardoor heel gevoelig voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Je hebt op dit moment alleen de Box 12 aangesloten en geen extra apparatuur zoals wifi versterkers toch? Heb je sinds het nieuwe modem aangesloten is onze Wifi Manager al doorgelopen? Deze handige servicetool helpt je om jouw verbinding te controleren en zo optimaal mogelijk in te stellen.

Wat de wifi camera's betreft kan ik zo niet aanwijzen wat de oorzaak daarvan is. Mogelijk moet je, door je nieuwe modem, opnieuw instellingen aanpassen in de nieuwe Box 12. Het lastige is alleen dat apparatuur zoals wifi camera's niet binnen onze ondersteuning vallen. Daardoor kan ik je er helaas niet zelf mee helpen. Mogelijk hebben @Nick83 en @Pauwerful tips voor je, of andere forumbezoekers hier op ons forum.


Ik heb de door kpn voorgestelde versterkers maar gekocht. Hoopdat het hiermee verbeterd.


Ik heb de door kpn voorgestelde versterkers maar gekocht. Hoopdat het hiermee verbeterd.

 

@Winterswijker2 Top, welke heb je besteld, de SuperWiFi versterkers? Deel gerust hoe het daarna gaat of als je vragen hebt, we denken graag met je mee.