Skip to main content

Sinds een paar dagen werken mijn smart knoppen niet meer.

Ik heb op mijn telefoon een aantal knoppen om diverse kampen en stopcontacten van lsc aan en uit te zetten. Als ik hierop druk dan krijg ik foutmelding dat alle devices off line zijn

Open ik de lsc app op mijn telefoon, dan valt het op dat alle devices een paar seconden nodig hebben om online te komen waardoor het wel weer allemaal werkt.

 

Wat mij daarnaast opvalt is dat als ik buitens huis ben (niet verbonden met wifi), ik geen enkel device (waaronder voordeur bel en camera) kan benaderen. Alles is offline.

 

Ik heb al modem gereset, ik heb al de wifi manager geprobeerd, ik heb al contact gehad met kpn. 

Wifi valt af en toe gewoon uit (als we een serie aan het kijken zijn, dan krijgen we melding dat we mobiele data aan het verbruiken zijn op beide telefoons van mijn partner en ik)

 

Wifi modem staat in de woonkamer. Altijd goede volle bak bereik

Help, ben ten einde raad waar het aan ligt want ik de experia box is er geen enkele log te vinden. 

Ben redelijk bekend met netwerken en instellingen 

In verband met het uitblijven van reacties;

Heb zelf iets geprobeerd.

In het kpn modem heb ik de 2.4ghz instellingen allemaal op automatisch gezet, en het lijkt weer te werken .

Waarom dit plots niet werkt geen idee, ik heb kanaal instellingen van de 2.4ghz wifi zeker een jaar geleden veranderd toen ik net nieuw was bij kpn. 

 

Vooralsnog werkt het nu wel zonder dat ik foutmeldingen krijg van de automatische uitvoer bare smart dinges om automatisch lampen aan en uit te schakelen.

 


Hoi @Demneboom84, welkom! Fijn te lezen dat je wel een oplossing hebt kunnen vinden. Altijd gek als dingen die heel lang gewerkt hebben er ineens mee op houden zonder duidelijke reden. Ik weet niet wat je verder precies aan KPN en eigen apparatuur hebt, maar we raden over het algemeen ook aan om de wifi instellingen op automatisch te houden. Het modem zoekt dan zelf de meest optimale manier van verbinden uit. 

Mocht het probleem toch terugkomen, laat het weten. Als je dan nog wat meer vertelt over je thuisnetwerk en apparaten kunnen we meedenken. 


Glasvezel van kpn, modem is de 12.

Het leek goed te gaan maar het probleem blijft.

Het lijkt alsof alle elementen (lampen en smart switches) offline gaan als je uit de app gaat.

 

Ik vraag mij af of meer mensen hier last van hebben 


Welk merk smart apparaten gebruik je, @Demneboom84?


Reageer