Skip to main content

Sinds kort hebben wij de PC verhuist van een oude naar nieuw KPN aansluiting en nu werkt onderstaand niet meer, applicatie kan geen mails meer versturen, de rest zoals internet werkt nog prima.

Betreft een oude applicatie waarbij de enige mogelijkheid is om dit te gebruiken. 

Unauthenticated (voor vaste aansluitingen): (niet aanbevolen)

  • Server: mail.kpnmail.nl
  • SSL: Nee
  • Poort: 25
  • Gebruikersnaam: geen
  • Wachtwoord: geen

 

Kan het zijn dat deze optie niet meer aangeboden wordt voor nieuwe KPN klanten/aansluitingen?

Sinds 1 augustus kan er bij KPN geen mail meer verzonden worden zonder authenticatie, anders krijg je deze foutmelding: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication.

M.a.w. je moet nu het emailadres en wachtwoord van het e-mailaccount invullen in de server-instellingen. Ook gebruik je nu een andere poort.

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 kiezen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron:  Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN.com

 

Kan het zijn dat deze optie niet meer aangeboden wordt voor nieuwe KPN klanten/aansluitingen?

Dit geldt voor iedereen.


Als ik de pagina van KPN met mailinstellingen bekijk, zie ik de optie van poort 25 zonder username/wachtwoord er niet (meer) bij staan:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Unauthenticated SMTP wordt al geruime tijd niet meer ondersteund.

Ook op jouw oude adres zou dat eigenlijk ook niet meer gewerkt mogen hebben.

Je zult authenticated SMTP moeten gebruiken.

 

Met welk domein (alles achter @) wil je eigenlijk mails versturen?