Goededag,
ik ben sinds een week verhuisd naar een nieuwbouwwoning met glasvezelinternet. Ik heb hiervoor de kpn XPbox12 in de meterkast hangen.
Nu ervaar ik sinds het aansluiten van de PS5 dat het Wifi signaal erg onstabiel is. De verbindingstest op de PS5 schommelen van geen verbinding naar wel verbinden met downloadsnelheden variërend van 6.9 MBps naar 50 MBps.
Ik heb een tijdje bij mijn schoonmoeder moeten inwonen en die gebruikte nog een oude KPN Xbox en bij deze had ik vrijwel nooit problemen met de verbinding.
Als ik op mijn MacBook met de wifi een speedtest doe dan haal ik snelheden van 300 mbps. Ook op de iPhone behaal ik deze snelheden.
Ik heb vrijwel altijd kpn gehad en altijd zeer tevreden en nu nog. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met mijn probleem.
Het aanleggen van een Cat-kabel is eventueel een optie, maar ik zou het graag werkend hebben op de wifi.
De router en de Ps5 staan op een kleine 5 meter van elkaar. De meterkast grenst aan de huiskamer, dus verder geen interferentie.
Alvast mijn dank!