Skip to main content

Goededag,

ik ben sinds een week verhuisd naar een nieuwbouwwoning met glasvezelinternet. Ik heb hiervoor de kpn XPbox12 in de meterkast hangen. 

Nu ervaar ik sinds het aansluiten van de PS5 dat het Wifi signaal erg onstabiel is. De verbindingstest op de PS5 schommelen van geen verbinding naar wel verbinden met downloadsnelheden variërend van 6.9 MBps naar 50 MBps. 
 

Ik heb een tijdje bij mijn schoonmoeder moeten inwonen en die gebruikte nog een oude KPN Xbox en bij deze had ik vrijwel nooit problemen met de verbinding. 

Als ik op mijn MacBook met de wifi een speedtest doe dan haal ik snelheden van 300 mbps. Ook op de iPhone behaal ik deze snelheden. 

Ik heb vrijwel altijd kpn gehad en altijd zeer tevreden en nu nog. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met mijn probleem. 
Het aanleggen van een Cat-kabel is eventueel een optie, maar ik zou het graag werkend hebben op de wifi. 

 

De router en de Ps5 staan op een kleine 5 meter van elkaar. De meterkast grenst aan de huiskamer, dus verder geen interferentie.

Alvast mijn dank!

 

 

Ik vrees dat je PS5 een zwakke wifi kaart heeft, aangezien je laptop en telefoon het wel gewoon doen.
Je zou een KPN SuperWiFi2 kunnen huren of kopen, maar als het enkel om de PS5 gaat zou ik een netwerk kabel trekken.


Ik vrees dat je PS5 een zwakke wifi kaart heeft, aangezien je laptop en telefoon het wel gewoon doen.
Je zou een KPN SuperWiFi2 kunnen huren of kopen, maar als het enkel om de PS5 gaat zou ik een netwerk kabel trekken.

Dat zou je inderdaad denken. Alleen het vreemde is dat ik met de oude XPbox geen problemen had en met deze wel. De oude Xpbox stond ook verder weg. Overigen is de signaalsterkte 80% en zou dit in orde moeten zijn. 


Het kan zijn dat de oude Box V..? iets krachtiger was.
Je kan wel even de Box V12 een reset geven, maar ik denk niet dat het veel gaat verschillen.


Ik heb ook een PS5 in combinatie met de Box 12. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de wifi verbinding. Maar omdat ik er zeker van wil zijn dat mijn internetverbinding op de PS5 goed is, heb ik deze voor de zekerheid met een kabel aangesloten. Dit is toch de beste oplossing als je verzekerd wilt zijn van een stabiele verbinding.

Wil je echt graag op wifi? Dan kan je inderdaad de SuperWifi overwegen, zoals @SaltyBart voorstelde.


@MichaelH88 zoals jij het beschrijft met je schoonmoeder zou ik in jouw geval even bij de Action een TP AC 750 halen. Desnoods hang je hem in de meterkast naast de box 12 als daar nog een stopcontact zit. Kost nu 18.95.