Skip to main content

Heel leuk dat resetten, het werkt weer, alleen is mijn snelheid gedaald van ongeveer 180 naar 50-65 Mbps, Upload 35 , en dat voor glasvezel. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dat had ik ook en dan gaat die naar 40 Mbps en dat lag aan mijn netwerkadepter, die vliegt af en toe naar 2.4 Ghz i.p.v. 5. Dus af en toe duik ik in de eigenschappen van de adepter en zet hem weer op 5.  Dan komt mijn snelheid draadloos tegen de 300 Mbps terwijl ik bedraad 1 gb moet halen.

 


Goedemorgen @Huibk en welkom hier op onze Community :)

Eerste waar ik benieuwd naar ben; hoe heb je deze snelheid gemeten? Met een bekabelde verbinding of via de wifi? Glasvezel en wifi zijn namelijk niet hetzelfde. Om te kijken hoeveel snelheid er binnenkomt op het modem, dien je een bekabelde speedtest uit te voeren Een wifi signaal verplaatst zich door de lucht en dat zorgt nu eenmaal voor verlies van snelheid. Mocht je deze snelheid inderdaad via de wifi hebben gehaald, dan kan ik je alvast adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN wifi manager. In ieder geval ben ik benieuwd naar je bevindingen en hoor ik graag weer van je!


Reageer