Skip to main content

Goede morgen ,

ik heb gisteren een pakket wijziging gedaan van mijn alles in 1 naar hussel internet 200 mbps.

Omdat ik nu glasvezel heb en mijn sneilheid niet boven de 45 mbps kwam, terwijl mijn abbo 100 mbps was voorheen.

als ik rechtstreeks mijn laptop aansluit op de xperiabox v10 krijg ik maar 95 mbps.

Ik heb in heel het huis Devolo adapters van 1200 mbps doorvoer snelheid, op mijn computer op zolder geeft hij ook bij netwerkeigenschappen 1000 gbps aan.

maar hier kreeg ik voor gisteren maar 45 mbps en vandaag na upgrade 57 mpbs. hoe kan dit.

ik heb ook al de modem gereset en heb op beide laptop en computer windows 10 laatse versie mei 2020.

ps. het vreemde is dat mijn upload snelheid 95 mbps is????

 

graag reactie

gr Dennis

Wat is de snelheid die wordt aangegeven op kpn.com wanneer je een postcode check doet? 

 

Het kan zijn dat deze eerder in de buurt van 80 is en dan zal 200 helaas onhaalbaar zijn :( 

 

Krijg je die lagere snelheid ook als je direct een fysieke netwerkverbinding hebt met het modem? Via WiFi en Denevo adapters kan er namelijk ook verlies van snelheid optreden. (Dit gebeurt niet met netwerk kabbels mits ze korter zijn dan 100 meter)


Bij kpn is de maximale snelheid 1000 mbps op mijn adres.

 

Ik zit nu rechtreeks met kabel cat 6 op laptop en krijg nu 80 mbps.

 

 


Dat klinkt niet goed, heb je al het modem voor de zekerheid al een factory reset gegeven? 


ik heb de modem al gereset met paperclip op de modem ,ik weet wat ik doe. maar ga het nu via modem zelf doen. via pc


Je kan het model zowel via de modem resetten als via de PC:)


Heb alles geprobeerd, nu alles weer terug laten zetten vanaf maandag heb ik weer 100 mbps. Dus net zo snel maar wel bijna 10 euro minder.

 Belachelijk dat je 200 mpbs besteld en de snelheid lager word dan voorheen. 

Kijk over een paar maanden wel weer, anders ga ik weer terug naar Ziggo. 


Jammer dat het niet gewerkt hebt met een factory reset, heb je voor de zekerheid ook al gebeld met KPN? Ze kunnen namelijk vanaf die kant een meting uitvoeren en een ticket doorzetten :)


als ik rechtstreeks mijn laptop aansluit op de xperiabox v10 krijg ik maar 95 mbps.

En met rechtstreeks bedoel je met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box zonder dat daar nog een switch of "draadloze" verbindingsset tussen ziet. Klopt dat?

95Mbps duidt er op dat er ergens een 100Mbps component gebruikt wordt.

Ook een kabel waarvan één ader geen contact maakt resulteert in een 100Mbps verbinding.

Gebruik eens een andere kabel en een andere LAN poort van de Experia Box.

Het kan ook zijn dat jouw glasvezel aansluiting nog een EoF aansluiting is die maximaal 100Mbps en dan moet KPN aan de bak.

De snelheid via wifi en via zo'n "draadloze" verbindingsset kan lager uitvallen maar dat is geen issue waar KPN iets aan kan doen.


als ik rechtstreeks mijn laptop aansluit op de xperiabox v10 krijg ik maar 95 mbps.

En met rechtstreeks bedoel je met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box zonder dat daar nog een switch of "draadloze" verbindingsset tussen ziet. Klopt dat?

95Mbps duidt er op dat er ergens een 100Mbps component gebruikt wordt.

Ook een kabel waarvan één ader geen contact maakt resulteert in een 100Mbps verbinding.

Gebruik eens een andere kabel en een andere LAN poort van de Experia Box.

Het kan ook zijn dat jouw glasvezel aansluiting nog een EoF aansluiting is die maximaal 100Mbps en dan moet KPN aan de bak.

De snelheid via wifi en via zo'n "draadloze" verbindingsset kan lager uitvallen maar dat is geen issue waar KPN iets aan kan doen.

Ik lees mee, zou je bovenstaande willen proberen? Als het dan nog niet werkt, ben ik er voor je :) 


Beste Nadia, 

Ik ben al weer terug gestapt naar Hussel 100 Mbps, heb nu ongeveer 85 mbps, direct op de xperia box zonder andere aansluitingen. Ben hier ook niet blij mee. Ik had vorige week dinsdag nog alles in 1 van KPN met 100 mbps via DSL.

Sinds donderdag 20 augustus heb ik glasvezel alles zou het zelfde blijven volgens kpn , maar na aansluiting van de glasvezel box naar mijn xperia box v10. Heb ik ook eerst getest en kreeg toen al een lagere snelheid van 75 mbps.

En volgens kpn kan op mijn adres max 500 mbps gehaald worden, dus daarom ben ik maar overgestapt op Hussel 200 mbps, toen haalde ik maar max 93 mbps, direct op de xperia box met laptop.

Al met al ben ik nu ook nog duurder uit dan zonder glasvezel. En mijn snelheid is minder!!

 


Klinkt alsof je op een 100 Mbit poort gepatched bent of je profiel op de fiber port staat fout aan de KPN kant….


Yeah, alleen gezien het terug gezet is kan KPN op dit moment weinig meer doen.


Yeah, alleen gezien het terug gezet is kan KPN op dit moment weinig meer doen.


Snelheid teruggezet of terug naar DSL??

Als het goed is patcht KPN alleen nog maar op GoF (1 Gbps poorten) en niet meer op EoF (100 Mbps poorten). Dus stond port profile dus nog op 100 Mbps gecapped.

Dus als deze klant nog wel op glasvezel zit, dan zou ik dit na laten kijken…… Port profiles in wijkcentrale (Area PoP) zijn gewoon op afstand aan te passen!!!


Nog even een aanvulling, ik heb het idee dat mijn laptop niet meer dan 100 mb aankan, dus de netwerkkaart die erin zit kan waarschijnlijk geen hogere snelheid aan. Kan dit namelijk ook zien op de lan  poort van de xperia box, er brand alleen een groen lampje en niet groen en oranje. Bij mijn andere kabel die naar mijn adapter loopt branden ze wel allebei, dus hoge doorvoersnelheid. Mijn adapter heeft ook 1200 mb doorvoer snelheid. En mijn pc boven zit op de andere adapter aangesloten met een netwerkkaart van 1 gigga. En toch is mijn snelheid op mijn pc maar 66 mbps. Ik ga deze week nog kijken of mijn kabel lang genoeg is voor naar zolder, kijken of ik mijn pc direct kan verbinden en dan zou ik toch zeker 100 mb moeten halen. 


Dat is zeker goed mogelijk, Daniel. We wachten je bevindingen af. Als je het hebt geprobeerd, laat je het ons dan weten? ":)


Hey Daniel, is het gelukt om de juiste snelheid op je pc te halen? :)


Ja heb inderdaad een snelheid gehaald van 95 mbps. Download maar wat mij verbaast is een upload snelheid van 170 mbps. Maar wat heb ik hier nou aan ik kan moeilijk mijn hele huis weer net als vroeger vol leggen met kabels, zodat ik de volledige snelheid kan halen. Dit is belachelijk. Ik heb een devolo adapter 1200 mb  set van 3 stuks, die direct zijn verbonden met KPN xperia box. En verlies daarmee bijna 30 mbps, terwijl alles uit staat geen tv aan geen mobiel wifi uit, etc etc. 


Yes, wat fijn dat je de snelheid haalt 🙂 Upload is (stuk) hoger dan wat er bij je abonnement zit, maar dat heeft geen nadelige gevolgen ;)

Een UTP-kabel is stabieler en geeft in de meeste gevallen een beduidend hogere snelheid dan een Draadloze verbindingsset. Via het elektranetwerk bij je thuis wordt het internetsignaal getransporteerd, als het signaal onderweg wordt verstoord door storingsbronnen zoals: LED, dimbare lampen, lekkende laders etc. dan gaat dat af van de snelheid en stabiliteit van het netwerk. Daarom is ons advies: sluit zoveel mogelijk en daar waar mogelijk apparatuur aan met een kabel. Dat is misschien even wat werk om de kabels te trekken en netjes weg te werken, maar daar heb je dan ook enorm veel plezier van :)

 

 


Reageer