Skip to main content

Voor mijn broer plaats ik deze vraag omdat hij na alles al uitgeprobeerd te hebben en gebeld met KPN niet verder komt.

 

sinds kort heeft hij glasvezel, dat liep al niet soepel omdat ze 7 keer zijn geeeezt om t aan te sluiten. Eerst was het half aangesloten omdat de monteur tussendoor weg is gegaan en niet terug kwam. Toen duurde het weer voordat iemand anders kwam, toen zat er een breuk ergens in de lijn enzovoorts.

nu heeft hij eindelijk internet komt het niet boven de 500mb down de up is 975mb.

hij heeft een  Draytek vigor 2925 modem.

Bij ziggo had hij 1gb down nu 500 via cat 6a  kabel.

de klantenservice wil hem niet verder helpen dus vandaar mijn vraag. 
 

ik weet dat ze wifi niet garanderen kunnen maar vast moet je toch richting de 900 kunnen komen aangezien zijn up ook 975 is. 
 

Ik hoor graag de suggesties 😃

Draytek? Is dat niet een modem dat bij Odido in gebruik is? Weet je zeker dat het om een KPN-abonnement gaat, @HM2605?


Hoi, jazeker😃 is echt kpn.

hij heeft een eigen modem gebruikt niet de kpn modem. 


Hoi, jazeker😃 is echt kpn.

hij heeft een eigen modem gebruikt niet de kpn modem. 

O, op zo'n manier...misschien is het een idee om toch het KPN-modem te gaan gebruiken? Wellicht werkt het dan beter. Overigens is voor gemiddeld gebruik 500 ruim voldoende hoor. Heeft hij echt last van die te lage snelheid, @HM2605?


Hoi, hij gebruikt het altijd al ook met Ziggo dan zit je niet met de instellingen en dingen van de provider. 
 

hij heeft het echt nodig voor werkzaamheden, wat hij ook zegt ivind ok ook, ik betaal voor gigabit en dan heb ik minder dan had ik beter kunnen blijven bij mijn oude provider.

maar die was helemaal onstabiel dus vandaar de overstap 

ik heb zelf ook steeds ellende met mijn internet en ik heb wel het kpn modem dus ik begrijp wel waarom hij zijn eigen ertussen heeft. 

 

 


Tsja, lastig...het heeft inderdaad vaak met wifi te maken, en daar wordt geen garantie op gegeven omdat het van veel plaatselijke factoren afhankelijk is...is de snelheid overigens ook bedraad gemeten, want daar wordt wel vanuit gegaan, @HM2605.


Snelheid is inderdaad bedraad gemeten, staat ook in mijn berichtje 😊

ook welke kabel.

 

hij heft altijd goede spullen ( weet zelf heel veel van computers enzo af )


Oja, sorry, met een cat 6a kabel gemeten...maar er is ook sprake van wifi...hij wil het wel via wifi gebruiken, normaal gesproken, @HM2605?


Hallo @HM2605 

 

Het enige wat ik wel eens tegen ben gekomen is dat met hardware acceleration aan in een Draytek  de snelheid juist heel laag was, misschien was het een specifieke bug in een bepaalde firmware maar jullie zouden kunnen kijken of dat verschil geeft.

 

Anders zit er toch weinig op om even de KPN router aan te sluiten en daarmee te testen, als de snelheid dan ook laag is dan weet je dat het in de verbinding zit en kan je meteen de klantenservice 0800-0402 bellen zodat ze gelijk mee kunnen kijken en de trage download ook kunnen constateren.
De klantenservice wil sowieso alleen actie ondernemen als er een KPN router aangesloten is.


Sluit gewoon ff het KPN modem aan, bel dan naar de klantenservice. Dan helpen ze wel. Later weer de Draytek aansluiten.


Reageer