Skip to main content
Beantwoord

Snelheid lijkt verlaagd sinds laatste Box 12 update

• July 26, 2026
  • 8 reacties
  • 93 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Ik kan mij vergissen , maar is met komst van nieuwe v12 update mijn internet snelheid verlaagd?? 

Wat wordt weergegeven in topologie klopt volgens mij niet met abonnement.

(In verleden gratis internet verhoging gekregen) Kan een moderator dit eens nakijken voordat ik ga bellen?

Ik heb een 1000 Mbits/s download en upload abonnement en dat staat ook zo in mijn contract maar volgens mijn kpn is nu mijn snelheid 200 Mbits/s  download en upload 

Hoe kan dit?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door ivo46

Maar het is al opgelost, ik heb een laptop bedraad aangesloten en daar ging het wel goed.

Ik had eerdere test met een oude iphone gedaan en daar ging het mis, maw storm in glas water 😏

8 reacties

• July 26, 2026

Wat wordt dan waar weergegeven? 

Ik heb zelf een 200/200 abonnement maar ik zie in de box 12 daar niks van terug bij de bekabeld aangesloten apparaten staat zoals ik verwacht 1 Gb.

Als ik naar internet verbinding ga zie ik ondanks mijn abonnement bij max bitrate en huidige bitrate 1 gbps staan meer is op mijn aansluiting nog niet mogelijk.

Verder noem je de topologie en MijnKPN jouw basis abonnement zal nog steeds 200 Mb zijn met een upgrade naar 1 Gb zo zou dat ook in jouw mijn kpn omgeving horen te staan. Is die 1 Gb die je noemt nog steeds de upgrade vanuit KPN?

Tot vorig jaar had ik een 100Mb abonnement die een ugrade kreeg naar 200 Mb maar mijn officiële abonnement bleef altijd als 100 Mb met upgrade staan in MijnKPN. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 26, 2026

Halo ​@ivo46 ,

Doe de speedtest en je weet jouw snelheid: 

https://www.kpn.com/internet/speedtest

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Halo ​@ivo46 ,

Doe de speedtest en je weet jouw snelheid: 

https://www.kpn.com/internet/speedtest

Vergeten te vermelden, het klopt dus niet 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Ik heb nog de oude tv ontvanger's wat hoort daar eigenlijk de verbindingssnelheid te zijn , hier 100 Mbps

Admin: Bericht verplaatst naar je eigen topic. Is niet een bericht wat thuishoort in het Box 12-topic

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 26, 2026

Maar het is al opgelost, ik heb een laptop bedraad aangesloten en daar ging het wel goed.

Ik had eerdere test met een oude iphone gedaan en daar ging het mis, maw storm in glas water 😏

JanD
Wijsgeer
  • July 26, 2026

Ik heb nog de oude tv ontvanger's wat hoort daar eigenlijk de verbindingssnelheid te zijn , hier 100 Mbps

Admin: Bericht verplaatst naar je eigen topic. Is niet een bericht wat thuishoort in het Box 12-topic

Zowel bij de vorige als bij de huidige tv-ontvangers van KPN zijn deze maximaal 100Mbit/s, de DIW7022 kan hardwarematig 1Gbit/s, maar is door KPN ook softwarematig begrensd op 100Mbit/s, wat voor tv kijken ook meer dan ruim voldoende is ​@ivo46 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Zowel bij de vorige als bij de huidige tv-ontvangers van KPN zijn deze maximaal 100Mbit/s, de DIW7022 kan hardwarematig 1Gbit/s, maar is door KPN ook softwarematig begrensd op 100Mbit/s, wat voor tv kijken ook meer dan ruim voldoende is ​@ivo46 

Aha oke

rvk01
Slimmerik
  • July 26, 2026

... de DIW7022 kan hardwarematig 1Gbit/s, maar is door KPN ook softwarematig begrensd op 100Mbit/s, wat voor tv kijken ook meer dan ruim voldoende is ​@ivo46 

Ook die is volgens de specs nog steeds 100Mbps.

https://community.kpn.com/kennisbank-kpn-tv-box-149/specificaties-kpn-tv-box-573098

Inderdaad ruim voldoende voor tv.