Skip to main content

Ik heb dezelfde problemen van bovenstaande (met een abonnement van 1 gb up en down) allemaal gedaan maar blijft steken op 34 down en 34 upload.

Nu heb ik de ethernet kabel naar poort 2 en naar poort 3 verzet en haal 340 down en 665 up. Op beide poorten haal ik meer snelheid dan poort 1. Dit was gisterenavond waarschijnlijk ook de reden waardoor we zelfs geen tv konden kijken.

Op dit moment is alleen de pc aangesloten zelfs geen mobiele telefoons.

Het is vervelende is dat ik nog meer poorten nodig voor mijn Orbi en vaste aansluitingen op andere plaatsen in en buiten huis.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Ik heb dezelfde problemen van bovenstaande (met een abonnement van 1 gb up en down) allemaal gedaan maar blijft steken op 34 down en 34 upload.

Nu heb ik de ethernet kabel naar poort 2 en naar poort 3 verzet en haal 340 down en 665 up. Op beide poorten haal ik meer snelheid dan poort 1. Dit was gisterenavond waarschijnlijk ook de reden waardoor we zelfs geen tv konden kijken.

Op dit moment is alleen de pc aangesloten zelfs geen mobiele telefoons.

Het is vervelende is dat ik nog meer poorten nodig voor mijn Orbi en vaste aansluitingen op andere plaatsen in en buiten huis.

 

Heb je ook super wifi punten in huis? Als je die hebt dan ga je pas meer snelheid halen, en als je modem in de meterkast hebt dan krijg je nooit de snelheid 


Ik heb nu alleen de ethernetkabel tussen modem en pc staan. Als ik de speedtest doe dan heb ik deze snelheden al. 

Ik heb een Orbi met 2 satellieten voor in huis en een router voor buiten maar beide zullen met een vaste kabel aangesloten worden. Hiervoor had ik Ziggo en heb niets aan alles gewijzigd door alleen de kabel van de Orbi in het modem van KPN gedaan. 

 

Op dit moment staan deze nog niet aangesloten omdat ik eerst dit probleem opgelost wil hebben.


Zojuist de speedtest gedaan

 


Als ik de speedtest van KN doe dat loopt deze soms even vast om daarna verder te gaan met de test. Lijkt wel of er even geen verbinding is.


Ik heb nu alleen de ethernetkabel tussen modem en pc staan. Als ik de speedtest doe dan heb ik deze snelheden al. 

Ik heb een Orbi met 2 satellieten voor in huis en een router voor buiten maar beide zullen met een vaste kabel aangesloten worden. Hiervoor had ik Ziggo en heb niets aan alles gewijzigd door alleen de kabel van de Orbi in het modem van KPN gedaan. 

 

Op dit moment staan deze nog niet aangesloten omdat ik eerst dit probleem opgelost wil hebben.

 

 

dat is wel heel gek dat je dan wel de snelheden hebt, 

Ik had daarvoor ook geen wifi buiten maar toen ik de superwifi er tussen hebt staan heb ik veel bereik buiten, dan heb je misschien die hele router niet nodig buiten, 

het kan wezen dat orbi de 1gb niet aankan?  
je krijgt de snelheden denk ik echt pas met de kabels naar de pc maar als je wifi gebruikt moet je makkelijk 800 kunnen halen, het kan ook wezen dat de satelliet ook de storing kan geven 

 

 

 


Dat zal kunnen maar als er nu niets tussen zit en alleen de pc met een vast kabel aan het modem zit moet ik toch de bijna max snelheden moeten kunnen halen?


Dat zal kunnen maar als er nu niets tussen zit en alleen de pc met een vast kabel aan het modem zit moet ik toch de bijna max snelheden moeten kunnen halen?

Je moet wel de maximale snelheden kunnen halen met de kabel naar de pc, welke Speedtest gebruik je?  Als je de Speedtest van ookla gebruikt dan is die meeste betrouwbaar want die kan glasvezel meten, 

het kan ook zijn dat jou pc niet de snelheid aan kan van 1gb dat hij daar op vastloopt,

 

 


Ik heb de speedtest met Ookla gedaan. Valt niet tegen ook al verwacht je richting 1 gb down te gaan.

Mijn laptop moet het aankunnen zeker omdat er nog niets anders tussen zit.

De satellieten die hebben een max snelheid van 866+17ee mbps. Die zullen niet alle snelheden aan kunnen. Ik ga ze weer aansluiten en ga er voorlopig maar vanuit dat dit het is maar blijft het vreemd vinden dat ik gisten en vanmorgen op poort 1 maar max 50 mg haalde.

 

Bedankt voor je info/hulp.


Ik heb de speedtest met Ookla gedaan. Valt niet tegen ook al verwacht je richting 1 gb down te gaan.

Mijn laptop moet het aankunnen zeker omdat er nog niets anders tussen zit.

De satellieten die hebben een max snelheid van 866+17ee mbps. Die zullen niet alle snelheden aan kunnen. Ik ga ze weer aansluiten en ga er voorlopig maar vanuit dat dit het is maar blijft het vreemd vinden dat ik gisten en vanmorgen op poort 1 maar max 50 mg haalde.

 

Bedankt voor je info/hulp.

 

graag gedaan voor de hulp!

 

mocht je toch betere snelheid willen hebben dan raad ik je aan om de super wifi punten te gebruiken deze halen meer snelheid en betere dekking van je wifi

 

 

 


Hoi @Waalhof, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Heb je het glasvezelkastje ook al eens gereset door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? Veel problemen omtrent de snelheid zijn op die manier te verhelpen. Mocht dat ook niet werken, dan is mijn advies om hiervoor even te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken).  Zij kunnen je verbinding doormeten en indien nodig een monteur aansturen. Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?


Hallo Jan,

Probleem is opgelost. Enige (uitdagende) communicatie kunt u denk ik terug zien in mijn dossier. Uiteindelijk blijkt mijn pc niet de juiste snelheid aan te kunnen maar mijn satellieten moeten op hetzelfde kanaal gezet worden als het KPN modem. Een aantal jaren geleden was het juist zo dat dit niet op het zelfde kanaal mocht. Probleem was dat deze signalen elkaar nu in de weg zaten.

Ik ben zeer goed en netjes door de monteur geholpen. We hebben alles nagelopen. Het enigste wat onduidelijk was dat mijn tv vorig weekend niet werkte. Dit kan te maken hebben met de wifi van het modem naar tv ontvangen net wel net niet goed door kwam. Dit heb ik nu met een vaste kabel aangesloten en is ok opgelost. De wifi op het KPN modem uitgezet en alles loopt nu via mijn satellieten met een beloofde snelheid.

 

Iedereen bedankt die gereageerd hebben op mijn vraag. Ook al is dat een deel van het probleem bij mezelf zat maar hierdoor kom je wel verder om het probleem op te lossen.


Goedemorgen @Waalhof, heel mooi om te lezen dat je zo goed bent geholpen door de monteur en dat het probleem inmiddels is opgelost 🙂 Wat betreft de tv; uiteindelijk zou ik zelf eigenlijk ook altijd adviseren om deze bekabeld aan te sluiten (tenzij het echt niet anders kan natuurlijk). Mocht je in de toekomst weer eens tegen problemen aanlopen, deel het hier dan vooral weer zodat de Community hierin met je mee kan denken! 


Reageer