Skip to main content
Vraag

Snelheid van 25 mbps download op Wifi, terwijl ik een abonnement heb van 1 Gbps

• 25 februari 2025
  • 10 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik behaal 1 meter staand voor de router. Mijn download snelheid is 25.4 Mbs.

Mijn abonnement is 1Gb. 

Ik heb beide wifi versterkingen gecheckt en geven hetzelfde resultaat. 

Groene lampje brand onafgebroken.  

Hoe kan dit een hoe verhelp ik dit

10 reacties

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 25 februari 2025

Met welke speedtest meet je dit? 

Kun je die op Mbps zetten ipv MB/s ? Maakt een enorm verschil.

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • 2570 reacties
  • 25 februari 2025
Euverman H schreef:

Groene lampje brand onafgebroken.  

Wifilampje? Ben je überhaubt wel verbonden met de wifi?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23592 reacties
  • 28 februari 2025

HI ​@Euverman H, welkom op onze community. 

Ik ben ook benieuwd met welke Speedtest je dit meet, zou je hier een screenshot willen plaatsen? Verder een goede vraag van Dennis, brandt het WiFi lampje onafgebroken groen? Dan ben je vermoedelijk niet verbonden met WiFi, deze zou moeten knipperen als je gebruik maakt van WiFi. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 1 maart 2025

Screentest van kpn zelf. Nu heb ik een extra versterker gehuurd opnieuw gedaan en nu 259mbps. Nog niet de helft.  Van 1gb, maar druk sneller

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8681 reacties
  • 1 maart 2025

Beste ​@Euverman H de 1 Gigabit-verbinding is gestoeld op een pc, rechtstreeks bekabeld aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, dan moet je plusminus 925/925Mbit/s bekabeld kunnen halen, met wifi 5AC met optimale instellingen hooguit 50 tot 75% van de snelheid onder ideale omstandigheden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 1 maart 2025

Dat snap  ik  maar hoe kan het dan dat ik maar 256mb snelheid uit de wifi krijg, wat moet ik qua instellingen doen of moet ik kpn bellen en zij intern eentje kijken naar mijn snelheid. 

Ik zit nog geen meter van de versterker af

• 3812 reacties
  • 1 maart 2025
Euverman H schreef:

Dat snap  ik  maar hoe kan het dan dat ik maar 256mb snelheid uit de wifi krijg, wat moet ik qua instellingen doen of moet ik kpn bellen en zij intern eentje kijken naar mijn snelheid. 

Ik zit nog geen meter van de versterker af

Omdat WiFi gewoon veel trager is. Alleen als je WiFi 6 gebruikt kan je enigsinds in de buurt komen van de 1 gbit.

Welke router heb je? En is de versterker bekabeld aangesloten op de router?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 1 maart 2025

Dat moet ik checken, hoe zie ik dat wifi 6 in gebruik is.  Versterker is bekabeld.  Trouwens fijn dat je zo snel antwoord.  Kpn doet er een half jaar over

• 3812 reacties
  • 1 maart 2025

Dan zie je bij een Samsung toestel een 6je in het WiFi symbool rechtsboven. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23592 reacties
  • 4 maart 2025

Wij kunnen ook zeker naar de snelheid kijken, van belang is dat je die snelheid op de modem krijgt. Dit kun je testen door een laptop of pc met een netwerkkabel op de modem aan te sluiten en dan een speedtest doen. Als de snelheid daar goed is dan is de verbinding ook goed. Dan kijken we vanaf de modem/versterker naar je WiFi-apparaat en wat de medeusers uitleggen. Misschien ook handig om te weten met welke apparaten je verbindt met WiFi. Merk/modelnummer.

Reageer