Skip to main content

Afgelopen vrijdag snelheidsverhoging aangevraagd naar 100mb. Zou actief vandaag, maar de snelheid haal ik nog niet. Blijft rond 50-60 mb. Mijn standaard abonnement (het vorige) haalde altijd keurig de 50-55 mb zoals het zou moeten zijn.

Nu zou ik rond de 90-95 verwachten als ik bedraad meet. Helaas niet het geval.

Bij voorbaat dank voor verdere informatie

*Admin: titel aangepast voor een betere vindbaarheid

Welk modem heb je? Heb je glasvezel of koper?


Koper en heb een Experia Box

 


De 8, 9, 10 of 10A?


De Arcadyan VGV7519

Firmware Version: 0200 142W4

Versie V8


Kan je het modem resetten en dan nog een keer meten met een bekabelde pc of laptop?


Heb ik gedaan, maar dan alleen een powerflip; reboot vanuit de interface. Dat verandert niks. Een "echte" factory reset heb ik nog niet gedaan, maar dan ben ik ook al mijn prive-instellingen (poorten torrents en voor xbox etc) kwijt. 

Die moet ik eerst even opslaan en/of screenshots maken. Kom ik nu niet aan toe. Kan na een factory reset morgen wel testen. Bedankt voor de tips. Zal morgen testen of dat iets uitmaakt.


Opgelost! Was iets anders aan de hand. Getest eerst met bekabeld aangesloten werklaptop. Gisteravond met bekabelde privé desktop en toen haalde ik de snelheid wel.

Nu weer met die werklaptop getest, maar met werk-VPN uit en dan haal ik de snelheid ook! Nooit geweten dat de VPN daar zo'n invloed op kan zijn…

Â