Skip to main content

Enige tijd geleden blij gemaakt met aanbod voor gratis snelheidsverhoging naar 1Gbit en dit staat nu ook keurig zo vermeld als ik de details van mijn abonnement bekijk.
Praktijktest is echter (zowel met eigen KPN tool als speedtest.nl) dat ik nog niet aan 50Mbit kom.

Computers en modems al herstart uiteraard.
Hoe kan dit?

Meet u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Goede vraag: ik heb nu met kabel gemeten en dat gaat inderdaad al 10x sneller: van 50 naar 500Mbit.

Resteren 2 vragen:

  1. Kan ik mijn trage Wifi nog versneller (ik heb 2 KPN SuperWifi schotels hangen)?
  2. Kan ik nog iets doen om de 500Mbit (met kabel) naar de beloofde 1Gbit te krijgen?

 


Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? Want draadloze SuperWiFi's zijn leuk ter decoratie. Maar verder...


Hoi @Olaf Biemond . Welk type modem heb jij? En haal je bekabeld max 500? 


Ik heb een Experiabox v10.
Bekabeld haal ik met mijn nieuwste laptop zojuist 275Mbit down/330Mbit up (15.8ms reactietijd)

Daarna ook op de Wifi getest: 271 up/252 down, 16,9ms

 


Hallo @Olaf Biemond heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en na herstart ook de modem een fabrieks-reset gegeven?

 


Glasvezel metingen kun je het beste doen met een windows computer en daarbij gebruik maken van de ookla app. Die zit in de windows store en is gratis. 

Verder alles zo direct mogelijk aangesloten. Dus een netwerkkabel rechtstreek naar de experiabox.Â