Skip to main content

We hebben meerdere meldingen ontvangen over snelheidsproblemen met de dienst Sneller Internet Buitengebied, vooral in de avonduren.

We hebben deze meldingen samen met onze leverancier onderzocht en het probleem lijkt een issue met een server te zijn. We hebben aanpassingen gedaan en gaan monitoren of deze het gewenste effect hebben.

We doen dit vooral in de avonduren omdat dan de belasting op de server het grootst is.

Mocht je nog problemen ervaren, laat het dan hier in een reactie weten.

Onze excuses voor het ongemak!

Hier in Voorthuizen ook heel traag internet. Pagina openen langzaam of helemaal niet, vooral ‘s avonds


Hier in zuid oost Groningen is het niet anders. Kan niet normaal tv kijken!!  Ook lastig om kpn te bereiken. Kreeg steeds berichtjes om eigen verbindingen op te schonen. Het allerlaatste advies was de aankoop van meer hardware twv 99, euro. Vandaag besloten over te stappen naar glasvezel. 


Zie screenshot van vanavond; download perfect 101 upload 9,66. upload is veel lager dan normaal van 18 in de avonduren. Wat opvalt is dat de upload hoofdzakelijk in de avonduren halveert. In de ochtend is upload weer 18.

 


In Vught sinds vrijdag s avonds geen internet en vastlopen van films en opnames, hakkelend TV en vanaf 2200 vrijdag helemaal niets meer. Ook vandaag om 1830 hakkelende tv


Deze week 2x uur met klantenservice gebeld. Af en toe doet het het weer: morgen komt er een nieuw modem aan, maar dat heb ik maar geannuleerd… zelfs de buienradar doet 2 minuten over het eerste scherm! 1400 ms Ping.


Hier in Markelo buitengebied ook erg traag internet. Ook al dagen last van. Laad sommige pagina’s niet. Hopelijk snel opgelost. 


Ik koppel het 4gmodem los. De snelheid is dan wel laag maar wel stabiel. 


Hier ook, op een gegeven moment maar liefst 1 mb upload. Ga er eigenlijk wel vanuit dat Kon iets van compensatie geeft, ik bedoel, we betalen genoeg voor internet die gewoon hoort te werken. Een storing kan, maar niet zo lang en zeker niet door zo"n late reactie vanuit kpn.

Sneller internet buitengebied is gratis. Zonder betaal je hetzelfde. 


Goh wordt dat nu pas ontdekt door KPN? Al jaren last van dat ik niet hoger kom dan af en toe 10 MB met modem buitengebied in Tienhoven. Snachts krijg ik wel 25 Mb. Om 24.00 uur valt ie weer weg voor een tijdje en in de middag weer naar 5 MB.  Als de KPN nu even een glasvezelkabeltje naar de verdeelkast maakt naar de kast verderop dan is het probleem ook weer opgelost. Maar daar praten ze alleen maar over. Het kost teveel. En dat geld willen ze niet uitgeven. 50,00 euro per maand uitgeven voor gemiddeld 5 MB vindt de kpn wel heel gewoon voor de klanten. 


Goh wordt dat nu pas ontdekt door KPN? Al jaren last van dat ik niet hoger kom dan af en toe 10 MB met modem buitengebied in Tienhoven. Snachts krijg ik wel 25 Mb. Om 24.00 uur valt ie weer weg voor een tijdje en in de middag weer naar 5 MB.  Als de KPN nu even een glasvezelkabeltje naar de verdeelkast maakt naar de kast verderop dan is het probleem ook weer opgelost. Maar daar praten ze alleen maar over. Het kost teveel. En dat geld willen ze niet uitgeven. 50,00 euro per maand uitgeven voor gemiddeld 5 MB vindt de kpn wel heel gewoon voor de klanten. 

Heb je wel een buitenantenne???


Goh wordt dat nu pas ontdekt door KPN? Al jaren last van dat ik niet hoger kom dan af en toe 10 MB met modem buitengebied in Tienhoven. Snachts krijg ik wel 25 Mb. Om 24.00 uur valt ie weer weg voor een tijdje en in de middag weer naar 5 MB.  Als de KPN nu even een glasvezelkabeltje naar de verdeelkast maakt naar de kast verderop dan is het probleem ook weer opgelost. Maar daar praten ze alleen maar over. Het kost teveel. En dat geld willen ze niet uitgeven. 50,00 euro per maand uitgeven voor gemiddeld 5 MB vindt de kpn wel heel gewoon voor de klanten. 

Heb je wel een buitenantenne???

Je bedoelt die lelijke buitenantennes van een meter lang van de KPN? Nee die zet ik niet op m’n huis. 🙄


Is al veel langer ellende maar nu is het top ellende.heb niet eens 4 G  Compenseer maar eens een keer daarvoor want de rekening innen zijn jullie wel snel mee.🤬

Waarom plaats je en een post in een heel specifiek verhaal over SIBG? Om te zeuren?

Nee van woede Ernst-Jan 🤬


 

 

Nee van woede Ernst-Jan 🤬

Toch niet om deze storing neem ik aan??!!


Bij ons doe nu interactieve tv het niet meer? Iemand hetzelfde?


Wij hebben geen glasvezel en zijn daardoor afhankelijk van de 4G router. Met een bedrijf in het buiten gebied is de goede werking noodzaak! Dus aub met spoed herstellen.

P.s. wanneer gaan we over naar 5G ????


Het is i.d.d. de laatste dagen hopeloos, vooral als je op de laptop tv wil kijken.

Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt.

Vandaag weer gebeld ( eindelijk kwam ik er door) en kwamen we erachter dat er veel meer mensen storing hadden.

Hopelijk is het nu snel verholpen.🤔


Ook wij hebben al dagen problemen met het internet. We kijken televisie via NL ziet en die loopt alleen maar vast en de kwaliteit van het beeld is heel slecht. Ik hoop dat KPN dit snel oplost en een of andere compensatie zou op zijn plaats zijn. 


Vandaag een nette e-mail gehad waarop gereageerd moet worden als deze specifieke storing niet verholpen is.

Op dit moment alles ok. hier. Latency rond de 20 ms. en down/up 70/20 Mbps., dat waren de waardes tot afgelopen dinsdag.

Fingers crossed 🤞.

 


Goh wordt dat nu pas ontdekt door KPN? Al jaren last van dat ik niet hoger kom dan af en toe 10 MB met modem buitengebied in Tienhoven. Snachts krijg ik wel 25 Mb. Om 24.00 uur valt ie weer weg voor een tijdje en in de middag weer naar 5 MB.  Als de KPN nu even een glasvezelkabeltje naar de verdeelkast maakt naar de kast verderop dan is het probleem ook weer opgelost. Maar daar praten ze alleen maar over. Het kost teveel. En dat geld willen ze niet uitgeven. 50,00 euro per maand uitgeven voor gemiddeld 5 MB vindt de kpn wel heel gewoon voor de klanten. 

Ja inderdaad niet van deze tijd. Wel betalen maar we krijgen bijna niets. 


Hier nog steeds problemen. Kunnen al dagen niet fatsoenlijk televisie kijken via de app op de tv, loopt telkens vast. Telefoons staan standaard op 4G thuis omdat WiFi veel te langzaam is. 


Hier ook, op een gegeven moment maar liefst 1 mb upload. Ga er eigenlijk wel vanuit dat Kon iets van compensatie geeft, ik bedoel, we betalen genoeg voor internet die gewoon hoort te werken. Een storing kan, maar niet zo lang en zeker niet door zo"n late reactie vanuit kpn.

Sneller internet buitengebied is gratis. Zonder betaal je hetzelfde. 

Joep1965, dan heb je een goede deal. Ik betaal en klein beetje extra voor een 4G router. Zonder heb ik minder dan 2Mb.


Hier gaat het ook nog goed

19:58 speedtest

 


Hier gaat het ook nog goed

19:58 speedtest

 

Top!


Het probleem lijkt opgelost in buitengebied Vaals


Bij ons doe nu interactieve tv het niet meer? Iemand hetzelfde?

Met snel internet buitengebied?