Skip to main content

We hebben meerdere meldingen ontvangen over snelheidsproblemen met de dienst Sneller Internet Buitengebied, vooral in de avonduren.

We hebben deze meldingen samen met onze leverancier onderzocht en het probleem lijkt een issue met een server te zijn. We hebben aanpassingen gedaan en gaan monitoren of deze het gewenste effect hebben.

We doen dit vooral in de avonduren omdat dan de belasting op de server het grootst is.

Mocht je nog problemen ervaren, laat het dan hier in een reactie weten.

Onze excuses voor het ongemak!

@OM6 je verwacht toch niet dat er precies verteld gaat worden wat ze gaan doen hoop ik. Er wordt aan gewerkt en that's it. Ze gaan echt geen kijkje in de keuken geven. 


Mijn positie tov de zendmasten is slecht. Twee rode pijlen op het kaartje. Sinds ik een buitenantenne heb geplaatst is de snelheid met 50 omhoog gegaan.  Maar het is wel wat werk om de buitenantenne te plaatsen. 

Ik heb even het kaartje gebruikt en ik heb 21 rode pijlen. Vandaar slechte verbinding 🙄


Welk kaartje gebruik je? Ik overweeg ook een buitenantenne. Wist helemaal niet dat dit mogelijk is.


Hier kan je zien hoe jouw positie is tov de zendmasten @Lowieke de Vos 


We hebben meerdere meldingen ontvangen over snelheidsproblemen met de dienst Sneller Internet Buitengebied, vooral in de avonduren.

We hebben deze meldingen samen met onze leverancier onderzocht en het probleem lijkt een issue met een server te zijn. We hebben aanpassingen gedaan en gaan monitoren of deze het gewenste effect hebben.

We doen dit vooral in de avonduren omdat dan de belasting op de server het grootst is.

Mocht je nog problemen ervaren, laat het dan hier in een reactie weten.

Onze excuses voor het ongemak!

Wij hebben nog steeds opeens internet storingen zo dat de verbinding wegvalt. 


Begrijp ik nu goed dat dit landelijk is en dat het vermoedelijk aan een (1?) server ligt? En wat wordt bedoeld met we gaan dit id avond testen; wat is of gebeurd er dan overdag? Graag wat meer duidelijke info?

Het is landelijk inderdaad @OM6. We gebruiken meerdere servers voor Sneller Internet Buitengebied en voor 1 daarvan is een aanpassing gedaan.

Die aanpassing is in de avond gedaan, omdat de server daarbij namelijk alle verbindingen verbreekt. 's Avonds zijn minder mensen verbonden, waardoor minder mensen een plotselinge verbreking ervaren. Die wijziging blijft daarna actief en iedereen maakt daar sindsdien gebruik van. Die wijziging is daarna niet teruggedraaid.


Begrijp ik nu goed dat dit landelijk is en dat het vermoedelijk aan een (1?) server ligt? En wat wordt bedoeld met we gaan dit id avond testen; wat is of gebeurd er dan overdag? Graag wat meer duidelijke info?

Het is landelijk inderdaad @OM6. We gebruiken meerdere servers voor Sneller Internet Buitengebied en voor 1 daarvan is een aanpassing gedaan.

Die aanpassing is in de avond gedaan, omdat de server daarbij namelijk alle verbindingen verbreekt. 's Avonds zijn minder mensen verbonden, waardoor minder mensen een plotselinge verbreking ervaren. Die wijziging blijft daarna actief en iedereen maakt daar sindsdien gebruik van. Die wijziging is daarna niet teruggedraaid.

Wachten maar weer af maar heel fijn als je thuiswerkt , compensatie is hier wel op z’n plaats. Al zolang met jullie bezig.


Helaas heb ik ook al een tijd last. Vooral het gebruik van de menu's bij de TV zijn uiterast traag.


@Caccie met één gele pijl op het kaartje gaat het zonder buitenantenne nooit meer worden.

@Monique16 welke snelheid heb jij?


Bedankt voor jullie bericht. Internet blijft hier (postcode 7108BH) vooral rond de avond trager. 


Het is dramatisch. Slechts 7 mb dowlnoad en .0.8 upload. 1 blauw streepje bereik.

Wanneer is dit voorbij.

 


Afgelopen weekend, het hele weekend last gehad van een langzame verbinding. Vanmiddag router via de website gereset. Nu nog even afwachten of het verbeterd is.

Nog steeds slecht;

 

 


Hier komt de download snelheid echt niet boven de 10. Upload zelfs onder de 1.

 

We hebben er erg veel last van.

Ook bedrijfsmatig.

 


Afgelopen weekend, het hele weekend last gehad van een langzame verbinding. Vanmiddag router via de website gereset. Nu nog even afwachten of het verbeterd is.

Nog steeds slecht;

 

 

Maar betreft het hier wel SIBG? Dus met een Experiabox en Sagemcom 4G modem?

Want de latency is goed, dus is dit niet het probleem waar hier in deze thread over gesproken wordt… daarbij was de latency tot wel 2000 ms., 36 ms. is niet al te slecht.


Hier komt de download snelheid echt niet boven de 10. Upload zelfs onder de 1.

 

We hebben er erg veel last van.

Ook bedrijfsmatig.

 

Betreft het wel een SIBG installatie?


Hier komt de download snelheid echt niet boven de 10. Upload zelfs onder de 1.

 

We hebben er erg veel last van.

Ook bedrijfsmatig.

 

Betreft het wel een SIBG installatie?

Sibg? Het is een experia modem met een apart 4G modem eraan gekoppeld...


Hier komt de download snelheid echt niet boven de 10. Upload zelfs onder de 1.

 

We hebben er erg veel last van.

Ook bedrijfsmatig.

 

Betreft het wel een SIBG installatie?

Sibg? Het is een experia modem met een apart 4G modem eraan gekoppeld...

SIBG = Sneller Internet BuitenGebied. Zo heet deze dienst. Ja dus, Experiabox met 4G modem.

Een down/up van 10/1 lijkt dan te suggereren dat het 4G modem niet bijschakelt. Hoeveel blauwe LEDjes branden er voor signaalsterkte (1, 2 of 3)?
 

 


Hier komt de download snelheid echt niet boven de 10. Upload zelfs onder de 1.

 

We hebben er erg veel last van.

Ook bedrijfsmatig.

 

Betreft het wel een SIBG installatie?

Sibg? Het is een experia modem met een apart 4G modem eraan gekoppeld...

Sneller internet buitengebied!! Maak je gebruik van een buitenantenne?


Hallo allemaal. 

De algemene storing is opgelost. Vanuit de techniek zien we dat het verkeer genormaliseerd is. 

 


Goedemorgen allemaal,

Een gedeelte van onze klanten die gebruik maken van Sneller Internet Buitengebied zal vandaag worden overgezet naar een andere server. Dit gebeurt zodat er op de betreffende server onderhoudswerkzaamheden kunnen plaatsvinden vanwege de problemen van de afgelopen dagen. Deze werkzaamheden zullen vandaag (21-12) tussen 10.00 en 12.00 worden uitgevoerd.

Â