Skip to main content

We hebben meerdere meldingen ontvangen over snelheidsproblemen met de dienst Sneller Internet Buitengebied, vooral in de avonduren.

We hebben deze meldingen samen met onze leverancier onderzocht en het probleem lijkt een issue met een server te zijn. We hebben aanpassingen gedaan en gaan monitoren of deze het gewenste effect hebben.

We doen dit vooral in de avonduren omdat dan de belasting op de server het grootst is.

Mocht je nog problemen ervaren, laat het dan hier in een reactie weten.

Onze excuses voor het ongemak!

Al 2 weken last van en dan iedere keer laptop geeft aan geen internet en dan loopt i weer verder maar blijft slecht


Al 2 weken last van en dan iedere keer laptop geeft aan geen internet en dan loopt i weer verder maar blijft slecht

Bij jullie nu ook nog steeds? Bij ons nog steeds slecht. Sinds gisteravond toen we  de 4g rputer van KPN moesten resetten via het pinnetje achterin, lijkt het internet niet meer via de 4g router te lopen maar hebben we bijna constant 4mb download. Terwijl we normaal meer dan veertig hadden. We hebben al weer gereset en alle lampjes branden maar het blijft vooralsnog hetzelfde. 


inderdaad al een weekje last van. 2100ms latency.

alles geprobeerd en uiteindelijk opgegeven. iig fijn dat het nu word erkend dat het bij kpn ligt

kleine aanvulling.

het moment dat je een film aanklikt tot hij voorkomt duurt mega lang. maar als hij ervoor is, loopt hij prima.

zo ook commands in een lobby voordat een game begint duurt mega lang, maar eenmaal in game heb ik wel steady 30 ms. bijv. in league of legends: het picken van een champ is onmogelijk door de latency, maar eenmaal ingame is het 30ms zonder gekke spikes


Goh wordt dat nu pas ontdekt door KPN? Al jaren last van dat ik niet hoger kom dan af en toe 10 MB met modem buitengebied in Tienhoven. Snachts krijg ik wel 25 Mb. Om 24.00 uur valt ie weer weg voor een tijdje en in de middag weer naar 5 MB.  Als de KPN nu even een glasvezelkabeltje naar de verdeelkast maakt naar de kast verderop dan is het probleem ook weer opgelost. Maar daar praten ze alleen maar over. Het kost teveel. En dat geld willen ze niet uitgeven. 50,00 euro per maand uitgeven voor gemiddeld 5 MB vindt de kpn wel heel gewoon voor de klanten. 

Heb je wel een buitenantenne???

Je bedoelt die lelijke buitenantennes van een meter lang van de KPN? Nee die zet ik niet op m’n huis. 🙄

Dan vind je snelheid dus niet belangrijk.  Duidelijker had je het niet kunnen zeggen.


inderdaad al een weekje last van. 2100ms latency.

alles geprobeerd en uiteindelijk opgegeven. iig fijn dat het nu word erkend dat het bij kpn ligt

kleine aanvulling.

het moment dat je een film aanklikt tot hij voorkomt duurt mega lang. maar als hij ervoor is, loopt hij prima.

zo ook commands in een lobby voordat een game begint duurt mega lang, maar eenmaal in game heb ik wel steady 30 ms. bijv. in league of legends: het picken van een champ is onmogelijk door de latency, maar eenmaal ingame is het 30ms zonder gekke spikes

Bij NL-ziet  is dat niet zo. 

 


Wij hebben ook al 3 dagen vooral in de avond hele slechte verbinding soms helemaal geen WiFi. 

modem al meerdere keren opnieuw opgestart.

overdag wil het wel. Maar niet heel erg stabiel en niet handig als je thuis moet werken.

jammer dat mijn data er zo snel door heen gaat ! 
hoop echt dat kpn er heel snel er iets aan gaat doen ! We betalen niet voor niks een hoop geld 


Al 2 weken last van en dan iedere keer laptop geeft aan geen internet en dan loopt i weer verder maar blijft slecht

Bij jullie nu ook nog steeds? Bij ons nog steeds slecht. Sinds gisteravond toen we  de 4g rputer van KPN moesten resetten via het pinnetje achterin, lijkt het internet niet meer via de 4g router te lopen maar hebben we bijna constant 4mb download. Terwijl we normaal meer dan veertig hadden. We hebben al weer gereset en alle lampjes branden maar het blijft vooralsnog hetzelfde. 

Als je het 4G modem gereset hebt dan kan het even duren voordat hij herkent wordt. Bij aflevering kan het ook 24 uur duren. Dus even wachten tot morgen en anders 0800-0402 bellen.

Werd er niet naar u een nieuw 4G modem gezonden? Zo ja, dan die toch maar aannemen en uitproberen. Kan dan wederom 24 uur duren voor activatie.


Al 2 weken last van en dan iedere keer laptop geeft aan geen internet en dan loopt i weer verder maar blijft slecht

Bij jullie nu ook nog steeds? Bij ons nog steeds slecht. Sinds gisteravond toen we  de 4g rputer van KPN moesten resetten via het pinnetje achterin, lijkt het internet niet meer via de 4g router te lopen maar hebben we bijna constant 4mb download. Terwijl we normaal meer dan veertig hadden. We hebben al weer gereset en alle lampjes branden maar het blijft vooralsnog hetzelfde. 

Als je het 4G modem gereset hebt dan kan het even duren voordat hij herkent wordt. Bij aflevering kan het ook 24 uur duren. Dus even wachten tot morgen en anders 0800-0402 bellen.

Werd er niet naar u een nieuw 4G modem gezonden? Zo ja, dan die toch maar aannemen en uitproberen. Kan dan wederom 24 uur duren voor activatie.

Klopt. Dank je wel Ernst-Jan!


In Stein (L) nu weer de juiste snelheid. Afgelopen week was niet te doen inderdaad. Vanalles geprobeerd en dacht dat ik gek werd. Fijn dat vanmiddag een SMS gestuurd is door KPN met info. Snelheid is nu rond 60 Mbps download/18 Mbps upload.

 


Bij ons doe nu interactieve tv het niet meer? Iemand hetzelfde?

Bij ons valt ie elke keer weg.


Inderdaad hier in Noord-Brabant laatste dagen ook een groot drama met snelheid..... en vooral in de avonduren.... hoop dat het snel wordt opgelost , en wanneer komt er nu eindelijk een buitengebied router met 5G ondersteuning en kunnen we een vergoeding tegemoet zien???????


Het is inmiddels opgelost.  5g gaat er voorlopig niet komen en een vergoeding ook niet want sneller internet buitengebied is een gratis optie. U betaalt er dus niet voor.


Beste Joep1965,

Dus ik hoef volgens jou niet te betalen voor mijn internet buitengebied, kan ik de facturen dan naar u sturen.

 


Beste Joep1965,

Dus ik hoef volgens jou niet te betalen voor mijn internet buitengebied, kan ik de facturen dan naar u sturen.

 

U betaalt voor de VDSL verbinding via de koperlijn, de toevoeging met 4G is gratis. Met andere woorden: met of zonder 4G is net zo duur.

 

En 5G buitengebied heeft nu niet zoveel zin. De huidige snelheidsverbetering met 5G t.o.v. 4G is relatief klein. Het is wachten tot de overheid de hogere frequenties heeft geveild. Helaas geldt daar dan weer voor dat er veel extra antennes nodig zijn, hogere frequenties dragen minder ver. Al die extra antennes in buitengebied zie ik zo snel niet komen. Lelijk bovendien.


Vooral afgelopen weekend hebben we erg veel problemen gehad, vooral in de avond. Hopelijk wordt het snel opgelost! Bij ons begonnen de problemen eigenlijk sinds het heftige onweer en inslag in de buurt. Kan toeval zijn... of niet...  

Komt hier enige vorm van compensatie voor?

Mvg,

A. Puts


Beste Joep1965,

Dus ik hoef volgens jou niet te betalen voor mijn internet buitengebied, kan ik de facturen dan naar u sturen.

 

Dit staat er op mijn faktuur. Gratis sneller internet buitengebied 

 


Vooral afgelopen weekend hebben we erg veel problemen gehad, vooral in de avond. Hopelijk wordt het snel opgelost! Bij ons begonnen de problemen eigenlijk sinds het heftige onweer en inslag in de buurt. Kan toeval zijn... of niet...  

Komt hier enige vorm van compensatie voor?

Mvg,

A. Puts

Als de snelheid nu weer goed is, lag het niet aan onweer e.d., zoals gemeld lijkt KPN centraal de oplossing gevonden te hebben. Hebt u nog steeds lage snelheid dan is er bij u iets anders aan de hand. Praten we wel bij u over de SIBG dienst?


Nog steeds goed hier. Latency 12 ms., snelheid 80/17.


Het is inmiddels opgelost.  5g gaat er voorlopig niet komen en een vergoeding ook niet want sneller internet buitengebied is een gratis optie. U betaalt er dus niet voor.

Heb ook geen 4 G zeer slechte ontvangst.


@Caccie hoeveel groene pijlen zijn er als je jouw adres en huisnummer invult? Je kunt dat hier doen.


Problemen zoals die er waren sinds afgelopen woensdag lijken opgelost. Bedankt KPN! 
 


Lijkt hier nog altijd niet verholpen.... we wachten af.

Maar betalen voor 100mbps en max 60 halen (en de laatste dagen savonds 2...) dat begint wel te steken.

 


Hoop dat ze het snel oplossen gelukkig kan ik nog tv kijken😁


Lijkt hier nog altijd niet verholpen.... we wachten af.

Maar betalen voor 100mbps en max 60 halen (en de laatste dagen savonds 2...) dat begint wel te steken.

 

bij kpn betaal je voor "tot" snelheid dit is dus geen garantie 


Hier gaat het nog steeds heel goed, alles werkt en reageert zoals we gewend zijn

speedtest van 22:00 uur