Skip to main content

Goedemorgen,

Al jaren KPN Compleet abonnement. De Internetsnelheid hier is belabberd traag. Er is (nog) geen Glasvezel van KPN in onze postcode. Mogelijk lukt door de lage Internetsnelheid Interactieve TV kijken niet. ( kijken via Canal Digital). Als ik de info van de KPN website goed begrijp, kan de internetsnelheid alleen worden verhoogd met een ‘Hussel’abonnement van KPN en niet met het huidige KPN Compleet.

  1. Komen de kosten van een ‘Hussel” abonnement bovenop het abonnement van KPN compleet?
  2. Of komt bij een 'Hussel’abonnement het KPN compleet abonnement te vervallen? 
  3. Zo ja, zijn de voordelen van KPN compleet dan  ook van toepassing bij een "Hussel”abonnement?
  4. Zou graag glasvezel willen. Volgens postcode check is deze hier niet. Bij aanmelden ‘Glasvezelwekker’ krijg ik “Error”melding                                                                                                                                                                                                                                         Bedankt voor uw tijd en aandacht voor mijn vragen. In afwachting van jullie reacties           Adrian

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hussel vervangt je huidige overeenkomst maar doet weinig aan je snelheid als er niet meer snelheid leverbaar is.

Wat zegt https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ welke snelheid haalbaar is op je adres.

Post even een schermafdruk met je postcode huisnummer afgeschermt.

 

En als je overstapt op Hussel worden de Hussel voordelen van kracht, meestal is dat niet gunstiger tov compleet.


Goedemorgen,

Al jaren KPN Compleet abonnement. De Internetsnelheid hier is belabberd traag. Er is (nog) geen Glasvezel van KPN in onze postcode. Mogelijk lukt door de lage Internetsnelheid Interactieve TV kijken niet. ( kijken via Canal Digital). Als ik de info van de KPN website goed begrijp, kan de internetsnelheid alleen worden verhoogd met een ‘Hussel’abonnement van KPN en niet met het huidige KPN Compleet.

  1. Komen de kosten van een ‘Hussel” abonnement bovenop het abonnement van KPN compleet?
  2. Of komt bij een 'Hussel’abonnement het KPN compleet abonnement te vervallen? 
  3. Zo ja, zijn de voordelen van KPN compleet dan  ook van toepassing bij een "Hussel”abonnement?
  4. Zou graag glasvezel willen. Volgens postcode check is deze hier niet. Bij aanmelden ‘Glasvezelwekker’ krijg ik “Error”melding                                                                                                                                                                                                                                         Bedankt voor uw tijd en aandacht voor mijn vragen. In afwachting van jullie reacties           Adrian

Adrian,

De KPN website is voor dit soort informatie niet geschikt, Het is voor dat deel een reclame website in de stijl van “de directie van KPN adviseert KPN als beste product.” 

Als je Internetsnelheid nu belabberd laag is, verhoog je dat met geen enkel abonnement van KPN (en partners). Er zijn maar 2 kabelboeren in Nederland en die hebben beiden het defacto monopolie op een soort kabelverbinding (Koper of Coax al dan niet gecombineerd met glasvezel),  daar houdt het mee op. 

Er is weinig kans dat als het nu belaberd is, je via het KPN koper (dat waarschijnlijk ook niet geschikt is gemaakt voor hogere snelheden zoals op sommige plaatsen is gedaan) een hogere snelheid kan bereiken. 

Ik weet niet of de andere kabelboer (Ziggo) beter presteert bij jou aan huis, dat zou je aan wat buren moeten vragen. 

Zoals jij het beschrijft is het resultaat van een verandering bij KPN alleen maar een hogere rekening. 

Heb niet te hoge verwachtingen dat als er al glasvezel bij jullie komt dat snel gaat. Bij ons is vorig jaar vermeld dat het vanaf begin herfst 2020 zou worden aangesloten. Je begrijpt het al, we krijgen veel karton dat het er dit jaar waarschijnlijk komt. 


Actuele Beschikbaarheid

Wat

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

25 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

50 Mbit/s

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Geplande upgrades

Status

Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden


Bedankt alvast voor reactie/info


Hoi @AdrianS! Welkom hier. Bedankt voor je vragen

  1. Komen de kosten van een ‘Hussel” abonnement bovenop het abonnement van KPN compleet? 
    1. Antwoord gegeven door: Doornekamp33 antwoord = Nee (gelukkig niet).
  2. Of komt bij een 'Hussel’abonnement het KPN compleet abonnement te vervallen? 
    1. Nope ter vervanging van!
  3. Zo ja, zijn de voordelen van KPN compleet dan  ook van toepassing bij een "Hussel”abonnement?
    1. Andere voordelen: Compleet = Gratis: Pluspakket of ESPN
    2. Hussel= €5,00 entertainmentkorting voor Pluspakket, ESPN, Spotify of Film1
  4. Zou graag glasvezel willen. Volgens postcode check is deze hier niet. Bij aanmelden ‘Glasvezelwekker’ krijg ik “Error”melding       
    1. Ik weet niet of je er echt een wekker voor nodig hebt. Glasvezel aanleg wordt sowieso gepromoot als het zover is. 

Overstap van Compleet naar Hussel veranderd niets aan je internetverbinding. Het is meer en administratieve aanpassing. 
Alleen als er Sneller Internet Buitengebied mogelijk is, dan zou de overstap voordeel hebben. Zo te zien is dit bij jou niet mogelijk (helaas). 

 


Dag Lisa,

Dank je hartelijk voor je antwoorden op mijn vragen.

Geruststellend dat ik zeker weet dat de internetsnelheid in mijn situatie pas kan worden verhoogd, zodra door KPN in mijn woongebied glasvezel wordt aangelegd.
Dan kan ik nu het beste mijn huidige KPN compleet abonnement voortzetten.
Laten we hopen dat KPN niet lang meer wacht met de aanleg van glasvezel in deze wijk. Onze buurt kent namelijk meer KPN abonnees. Glasvezel door KPN zou voor velen hier een ‘verrijking’ zijn.

Dus KPN: zet de postcode hier (ook) op de Glasvezel - (wacht)lijst!!

hartelijke groeten,

Adrian