Skip to main content

Ik heb een vraag over ons internet hier thuis. Ik heb sinds kort een wifi kabel in mijn computer en dat werkt helemaal top! ik zit dan rond de 190mb/s download en 160mb/s upload, niks over te klagen zou je zeggen. Wel dus. Sinds ik een kabel in mijn computer heb slurpt het alle internet van boven weg naar mijn computer, dus ook weinig wifi naar de versterker die boven hangt. Boven willen wij ook goede wifi hebben als ik op mijn computer zit maar als ik op mijn computer zit kan je boven amper een appje versturen of iets downloaden…

Heeft iemand een tip hoe de internet boven ook snel is en dat mijn computer met kabel niet alle internet weg slurpt.

Heeft u antwoord of tips mail mij dan, email adres: ****

 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @Daan_vv , een wifikabel bestaat niet, je hebt of wifi (draadloos internet) of je hebt je computer met een netwerkkabel (LAN-kabel) aangesloten op je modem.

De internetsnelheid die je tot je beschikking hebt deel je met het aantal apparaten en/of huisgenoten die op dat moment ook met internet bezig zijn.

Zo te lezen heb je een 200Mbit/s-abo, als je dan met 5 man/vrouw/apparaten tegelijk met internet bezig bent deel je die verbinding met zijn vijfvn en heb je dus 200:5=40Mbit/s per man/vrouw/apparaat beschikbaar, bekabeld gemeten, draadloos is/wordt het nog minder.

Als je computer alle internetsnelheid opslokt, dan ben je waarschijnlijk heel intensief bezig met iets te downloaden of zo, anders kan ik het niet verklaren.

 

Â