Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde probleem, 

Alle lampjes op Sagem en ExperiaBox branden correct, Sagem 4G en 2 streepjes dekking, plus power en netwerk. Verschillende kabels tussen ExperiaBox en Sage geprobeerd. Inloggen op Sagem geeft aan dat de Sagem wel verbinding maakt, maar de extra 4G-capaciteit lijkt simpelweg niet gebruikt te worden.

gesprek gevoerd met een passief agressieve helpdesk medewerker genaamd Mart, die zeker wist dat het gewoon klopt dat ik met een adsl+4g verbinding maar 6mbit per seconde kan halen terwijl ik met een kpn telefoonummer met 4g makkelijk op 40mbits kom. Iemand hier een oplossing?

Zero0, ik heb dezelfde ervaring. Niemand bij KPN nam dit serieus. Na jaren klant bij KPN ben ik na mijn verhuizing enorm teleurgesteld in hoe dit opgepakt is.

De helpdesk vond 6 mbps normaal want het systeem gaf aan dat dat de snelheid was. Bovendien wilden ze continu mijn wifi-snelheid meten, terwijl die prima was op mijn lokale netwerk, en ik 100% bekabeld aan het meten was. En niet één keer, maar elke keer. Zal in de scripts staan.

De monteur snapte het niet “ik heb meer verstand van glasvezel”. Heeft de hardware niet aangeraakt, geadviseerd om vooral veel kabels te gebruiken en geen wifi, en is weer vertrokken.

O ja, uiteraard heeft KPN wel trouw het abonnementsgeld geïnd, niemand die zegt “o we leveren maar 6mbps dus u krijgt uw lage-snelheids-korting weer terug. Nee, die is vervallen, want ik heb 4G buitengebied.

Ik ben uiteindelijk maar vertrokken als klant. Ik heb nu een duurder abonnement bij een provider die internet via 4G en 5G aanbiedt (evenwifi). Het is niet perfect, maar ik haal mijn 50mbps+ en ik wordt geholpen door mensen die weten waar ze het over hebben. Daar heb ik graag wat extra voor over.

 


Welke experiabox heb je?


Hoi @Zero0, welkom op het forum! Zou je je contactgegevens toe kunnen voegen aan je profiel?  Dan kijk ik graag even met je mee. Gaat het misschien ook lukken om een bekabelde test te doen?