Skip to main content
Beantwoord

Sneller internet buitengebied werkt niet na wisselen nieuw modem

• Topper
  • 14 reacties

Sneller internet buitengebied werkt niet na wisselen nieuw modem

Beste antwoord door Koka

Er is een monteur geweest. Hij heeft een nieuwe simkaart in het modem sneller internet buitengebied gedaan en het modem gereset en nu werkt alles weer prima, gelukkig!

Dank voor alle reacties en alle hulp!

Bekijk origineel

22 reacties

• 5937 reacties
  • 24 juli 2025

Reset het 4G modem naar fabrieksinstellingen. Ik heb er verder geen verstand van, maar dit k9m ik regelmatig in topics tegen als oplossing. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1392 reacties
  • 24 juli 2025

De reset zelf is niet de "echte" oplossing echter het is een signaal richting het kpn beheerssysteem wat je hiermee initieert om geautomatiseerd de internet buitengebied functie opnieuw aan te zetten.  Dit komt vaker voor bij wisseling van modems maar ook soms bij software upgrades.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 juli 2025

Dank je wel, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb idd geprobeerd te resetten, maar zonder resultaat. Hopelijk pakt KPN het signaal op om geautomatiseerd de internet buitengebied functie aan te zetten, maar ik heb er niet veel vertrouwen in. Hoelang denk je dat het duurt voordat dat gebeurt?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1392 reacties
  • 24 juli 2025

Een forum moderator dient dit via een ticket op te pakken als het via de automatische systemen niet lukt.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22536 reacties
  • 24 juli 2025

Welk modem is er omgeruild? Het 4g modem of het reguliere modem?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 juli 2025

Het reguliere modem

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22536 reacties
  • 24 juli 2025

Dat zou dan de v10 moeten zijn. Welke softwareversie staat er op?

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 juli 2025

Het is KPN box 12

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 juli 2025

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg, het nieuwe modem is de KPN box 12. Toen we die geïnstalleerd hadden, werkte het sneller internet buitengebied modem niet meer. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22536 reacties
  • 24 juli 2025

Dat is vreemd want zover ik weet is de box 12 nog niet geschikt voor sneller internet buitengebied!! Ik ga het checken!!

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 juli 2025

Ik ben benieuwd, dat zou dan toch heel vervelend zijn voor ons. Ik hoor het graag van je en alvast bedankt voor de moeite!

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22536 reacties
  • 25 juli 2025

Wat ik terug heb kunnen vinden is een topic van 6 maanden geleden waar een moderater zegt dat de box 12 toen nog niet geschikt was voor sneller internet buitengebied. Ik raad je aan om de klantenservice 0800-0402 hierover te bellen. Ik denk dat het verkeerde modem is gestuurd. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 25 juli 2025

Dank je wel, Joep1965. Ik hoop dat ze het probleem voor me kunnen oplossen!

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 18196 reacties
  • 25 juli 2025

Het is iets genuanceerder. In KPN Box 12 Product Update naar KPN Software V12.C.24.05.08 van 31 mei 2024 staat het volgende:

Vanaf deze update is de Box 12 met KPN Software ook geschikt voor gebruik met Sneller Internet Buitengebied.
Latere aanvulling: Het gaat er hierom dat de Box 12 zelf geschikt is, maar aan onze kant moet hiervoor nog aanpassing gedaan worden voordat een Box 12 met de KPN Software ook daadwerkelijk gebruikt kan worden op een Sneller Internet Buitengebied verbinding. Wanneer dit dan gaat kunnen is nog niet bekend.

Meer informatie heb ik niet kunnen vinden. Voorlopig moet je dus een Experia Box v10 hebben voor Sneller Internet Buitengebied.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 25 juli 2025

Dank je wel! Het eenvoudigste lijkt me om weer met een Experia box te gaan werken.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 25 juli 2025

Box 12 weer omgewisseld voor Experia V10, maar helaas wil het modem sneller internet buitengebied hier nu ook niet meer op werken. Nog steeds internet snelheid van 8 mb nu. Hoe krijg ik het 4G modem voor het buitengebied weer aan de praat? Heb al geprobeerd alles uit en weer aan te zetten etc, maar helaas werkt tot nu toe helemaal niets.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1392 reacties
  • 25 juli 2025
Koka schreef:

Box 12 weer omgewisseld voor Experia V10, maar helaas wil het modem sneller internet buitengebied hier nu ook niet meer op werken. Nog steeds internet snelheid van 8 mb nu. Hoe krijg ik het 4G modem voor het buitengebied weer aan de praat? Heb al geprobeerd alles uit en weer aan te zetten etc, maar helaas werkt tot nu toe helemaal niets.

Ook reset?. Dat zou die aanzet procedure voor buitengebied weer moeten opstarten.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 25 juli 2025

Ja, ook geprobeerd, helaas geen resultaat….

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1392 reacties
  • 25 juli 2025
Koka schreef:

Ja, ook geprobeerd, helaas geen resultaat….

Tsja ik zie bij andere onderwerpen dat er gemeld wordt dat het beheersysteem van KPN problemen heeft en allerlei taken niet uitvoert. Mogelijk waarom deze routine nu ook niet werkt. Ben bang dat een moderator dit zal moeten oppakken en dat het handmatig gaan aanzetten als het via deze automatische routines niet lukt.

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • 26 juli 2025

Dank je wel,Bruistablet. Zou het nog ooit goed komen? Ik begin mijn vertrouwen in de oplossingen van KPN te verliezen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22536 reacties
  • 26 juli 2025

Bij een reset is het verstandig om de modems eerst los te koppelen van elkaar. Dus loskoppelen, allebei resetten en dan weer koppelen. 

• Auteur
  • Topper
  • 14 reacties
  • Antwoord
  • 26 juli 2025

Er is een monteur geweest. Hij heeft een nieuwe simkaart in het modem sneller internet buitengebied gedaan en het modem gereset en nu werkt alles weer prima, gelukkig!

Dank voor alle reacties en alle hulp!

Reageer