Skip to main content

mijn solaredge omvormer heeft sinds 30 september ineens geen verbinding meer met de server.

daardoor kan ik mijn opgewekte energie niet teruglezen.

 

de helpdesk geeft aan dat wellicht de dns geblokkeerd wordt. 

er is namelijk wel verbinding met het wifi netwerk maar hij kan de dns niet vinden

 

de helpdesk zegt daar het volgende oveR:

However, since the connection gets stuck on DNS, it's more likely to be an issue with the connection from the router onwards.
It can also be caused if the connection to prodssl.solaredge.com is blocked. Please check with your internet provider.

 

is er iemand die daarmee kan helpen?

Toevallig een Box12 die toen een update heeft ontvangen? 


ja dat zou zo maar eens kunnen. 

in elk geval een box12.. en ik geloof rond die tijd ook een update


Hoi @Lubbie, wat gek dat ineens de verbinding er niet meer is. Je hebt al veel geprobeerd, maar dus nog geen verbinding. 

Heb je zo ook de wifi al eens vergeten en deze opnieuw ingesteld? Op de Extra Wifi bijvoorbeeld? Lukt het dan? Vaak werken de omvormers met alleen de 2.4 GHz band van de wifi. 


@Bart_Z thanks voor de tip!

Ik heb ook geprobeerd de omvormer op het 2,4ghz gasten netwerk te zetten. Dat helpt helaas ook niet. 

 

Ook het vergeten van het netwerk en opnieuw instellen heb ik geprobeerd met hetzelfde resultaat. Er is verbinding met het netwerk maar de dns blijft onbereikbaar


Het stomme is ook:

Ik zie nu in de app dat er 03.05 uur geleden verbinding is gemaakt. Maar die verbinding is er dus niet constant want ik kan niet de live status zien... 

Het lijkt of die dns het soms wel en soms niet doet


Je hebt de DNS niet zelf aangepast? Want die blijft dan hetzelfde zowel voor als naar de update. Ik kan enkel als tip nog meegeven om het modem even te resetten. Zo blijven er geen bijzonderheden achter want je zet het modem terug naar de fabrieksinstellingen. Let er dan wel op dat je eigen instellingen gewist worden.