Skip to main content
Vraag

Sommige sites niet bereikbaar via Wifi, maar wel via 5G

• February 27, 2026
  • 17 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik kan sinds vandaag ineens bepaalde websites niet meer bereiken als ik op WIFI zit. Dit speelt op alle devices die via WIFI lopen. Als ik 5G gebruik (ook KPN) werkt het wel.

• DNS servers al aangepast in box12
  • IPV6 uitgezet
  • Router gereboot
  • Devices gereboot
  • Internet cache geleegd

Andere KPN gebruikers (niet mijn WIFI) kunnen de website wel bereiken. Het lijkt dus een lokaal probleem te zijn, Hoe fix ik dit?

17 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026
  • DNS servers al aangepast in box12

Welke heb je geprobeerd? Standaard zijn dat (nu) 195.121.1.34, 195.121.1.66, 2a02:a47f:e000::53 en 2a02:a47f:e000::54 en die doen (bijna) geen filtering.

Heb je misschien KPN Veilig browsen malwarefilter aanstaan? Zie internet.veilig.kpn.com. En wat voor foutmelding krijg je?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2026

Malwarefilter staat uit. Ik gebruik nu de CloudFlare DNS (1.1.1.1) en Google DNS (8.8.8.8)

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

Welke foutmelding zie je dan?

Wel eens andere browser geprobeerd? (Dat heeft weinig zin omdat het op 5g wel werkt.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2026

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

Totaal willekeurig: als je glasvezel hebt, heb je het glasvezelkastje al even van de spanning gehad?

En anders moeten we (lees: anderen die meer weten dan ik) denk ik wel een voorbeeld hebben van wat websites die het niet doen. Hoewel, je schreef ook al:

Andere KPN gebruikers (niet mijn WIFI) kunnen de website wel bereiken. Het lijkt dus een lokaal probleem te zijn

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 27, 2026

www.zomerkampenbreda.nl is de site die niet bereikbaar is voor mij.

Gek genoeg probeer ik de PLESK omgeving te benaderen van de hosting partij die op het domein sohosted.com draait te benaderen (https://plesk64.sohosted.com:8443/). Als ik die benader krijg ik ook een time out.

Maar als ik gewoon naar shohosted.com ga dan kom ik bij yourhosting.com uit wat kan kloppen want sohosted is overgenomen door yourhosting.

Gisteren deed alles het gewoon nog. Het enige dat ik gewijzigd heb is het admin wachtwoord op de Box12 (via wifiknop) omdat hij mijn eigen ingestelde ww niet meer herkende (ook een bekend probleem).

Ik word echt gek van de hoeveelheid problemen die ik met KPN/Super Wifi ervaar.

• ww van admin wordt steeds niet herkend
  • wifipunten die opnieuw ingesteld moeten worden
  • Sites niet bereikbaar
  • Trage wifi 
  • werklaptop verliest soms ineens wifi verbinding en kan dan niet meer connecten of heeft geen internet. 

Ik heb de experiabox 12 

3x super wifi 1

2x super wifi 2

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

het admin wachtwoord op de Box12 (via wifiknop) omdat hij mijn eigen ingestelde ww niet meer herkende (ook een bekend probleem)

Sorry, de laatste klok en klepel van mij: was dat niet alleen een bekend probleem bij de oude software? Ik hoop dat je dit ziet:

Box 12 met KPN Software

Je hebt de nieuwe KPN Software als je op het inlogscherm van je Box 12 een afbeelding van je modem ziet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2026

Ik kan eerdergenoemde websites gewoon bereiken met het KPN malwarefilter standaard aan en verder gewoon de standaard KPN-instellingen en firewall op middel.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 27, 2026

Totaal willekeurig: als je glasvezel hebt, heb je het glasvezelkastje al even van de spanning gehad?

Bovenstaande nog geprobeerd, als je glasvezel hebt? Het klinkt gek, maar uit bijvoorbeeld Diverse websites zijn niet bereikbaar van anderhalve week geleden:

Als laatste redmiddel 2min de stroom van het glasvezel kastje gehaald…WERKEN 😀 

… (https://plesk64.sohosted.com:8443/). Als ik die benader krijg ik ook een time out.

Maar als ik gewoon naar sohosted.com ga dan kom ik bij yourhosting.com uit wat kan kloppen want sohosted is overgenomen door yourhosting.

Dit klopt trouwens. (Het zijn inderdaad twee verschillende IP-adressen. Maar ik kan ze wel allebei gewoon laden.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 28, 2026

Stroom van het glasvezel kastje gehad. Helpt ook niet. 

nog een DNS flush gedaan en mijn ARP cache leeggegooid. 

Niets lijkt te helpen. Echt zo raar dit.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2026

Glasvezel kastje is opnieuw gestart. Nu de experia box nog.

Maar waarschijnlijk is het een IP blokkade bij de hosting. Die kun je ook niet bereiken las ik.

• Nieuwkomer
  • February 28, 2026

Ik heb hetzelfde probleem. Kan opeens www.filmhuisdieren.nl niet meer bereiken via WiFi, wel via 5G.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 28, 2026

Ik heb hetzelfde probleem. Kan opeens www.filmhuisdieren.nl niet meer bereiken via WiFi, wel via 5G.

Ik kan die site gewoon bereiken ​@Haaienhapje  met mijn standaard KPN instellingen via wifi.

Wat voor (fout)melding krijg je als je die site probeert te openen?

• Nieuwkomer
  • February 28, 2026

Ik kan die site gewoon bereiken ​@Haaienhapje  met mijn standaard KPN instellingen via wifi.

Wat voor (fout)melding krijg je als je die site probeert te openen?

Ja, de site is gewoon bereikbaar. Via WiFi krijg ik foutmelding ERR_CONNECTION_TIMED_OUT (geprobeerd met meerdere browsers op laptop en idem op mobiel).

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 2, 2026

Glasvezel kastje is opnieuw gestart. Nu de experia box nog.

Maar waarschijnlijk is het een IP blokkade bij de hosting. Die kun je ook niet bereiken las ik.

Die heb ik al een keer of 10 opnieuw gestart.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 2, 2026

@F8Hipster, als het bij jouw ERR_CONNECTION_TIMED_OUT alleen om zomerkampenbreda.nl en de bijbehorende beheeromgeving plesk64.sohosted.com:8443 gaat: dat is dezelfde server op 185.232.248.90.

En dan heeft PeterG misschien wel een punt:

Maar waarschijnlijk is het een IP blokkade bij de hosting.

Dus wat zegt de helpdesk van Yourhosting? En gebruik je misschien een VPN? (Dan zouden andere gebruikers van die VPN zo’n blokkade veroorzaakt kunnen hebben.)

Overigens denkt hun yourhosting.nl/wat-is-mijn-ip dat ik geen IPv6 zou gebruiken, terwijl bijvoorbeeld whatismyipaddress.com dat wel goed laat zien. Maar goed, jij had IPv6 al uitgezet. En hun Plesk beheeromgeving heeft geen IPv6-adres.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@F8Hipster. Erg lastig dat je bepaalde websites niet kunt bezoeken. Echter verwacht ik dat PeterG en Arjan van B de oorzaak in de juiste hoek aan het zoeken zijn. Ik raad je aan contact te zoeken met Yourhosting en de instructies op te volgen die op hun website staan:

8. IP-adres blokkade

Kunnen anderen de website prima benaderen maar jij niet? Dan kan het ook zijn dat je IP adres (per ongeluk) is geblokkeerd. Deze staat dan in de firewall en je kan in dat geval ook issues ondervinden met het benaderen van de mail en de Hostingmanager.

Wat kun je doen?

1. Ga naar uwipadres.nl en kopieer je IP-adres

2. Neem contact op met onze support en geef je IP door

3. Wij controleren of je IP geblokkeerd is en zorgen eventueel voor deblokkering

Ik ben benieuwd of zij iets voor je kunnen betekenen. Dit wil ik jou ook aanraden ​@Haaienhapje. Laat maar weten wat de afloop is. 

We helpen je natuurlijk ook graag bij de andere problemen die je ervaart F8Hipster, maar daar kun je het beste een ander topic voor openen. Dan lopen er geen zaken door elkaar heen en blijft het overzichtelijk voor meelezers.