Skip to main content

G'morgen. Ik ben een Ziggo gebruiker en denk erover om naar KPN over te stappen. Voordat ik dat doe heb ik een paar vragen waar de shopmedewerker geen antwoord op wist.

Via de PC check komt op mijn locatie de KPN connectie via koper binnen. Ik ga van 300Mbits (Ziggo) naar 200Mbits (KPN) download. Overdag, vanuit huis, praat ik veel via Teams onder een Video verbinding. Video gaat niet via de WiFi maar via een vaste UTP. Verder belasting overdag zijn een extern camera systeem, een Raspberry en een omvormer (zonnecollectoren), 2 TV's, allen via UTP, Mobieltjes  en laptop connecten op de WiFi. Ik wil graag weten of dit met KPN voor problemen gaat zorgen. 

Vraag 2: ik wil niet dat mijn WiFi SSID wordt uitgezonden. Kan ik deze in het KPN modem op non-broadcast zetten?

Vraag 3: In het Ziggo modem heb ik twee WiFi frequenties. Is dat idem zo bij het KPN modem?

Vraag 4: Ik heb bij Ziggo een WiFi booster gekocht, een TP Link met drie antennes eveneens aangesloten op UTP. Werkt deze ook icm met het KPN modem?

Dat was het. Alvast bedankt voor de antwoorden.

1) qua bandbreedte geen enkel probleem.

2) ja 

3) ja, alleen is het momenteel nog zo dat je ze niet kan scheiden en beiden een andere naam kan geven.

4) ja. Zoiets werkt op elke internetverbinding.

 

Meer info over de Box12 modem/router van KPN: https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-box-12-instellingen-webinterface-501604

 

En voor anderen die gaan reageren: als nieuwe klant krijgt men een Box12, geen V10a of zoiets. Dus wel graag antwoorden met betrekking tot de Box12.