Skip to main content

Hi, ik heb exact ditzelfde probleem en een experia box v8 moet ik ook een nieuwe experia box aanvragen? Ik gebruik geen versterkers enz wifi op mijn telefoon werkt prima nooit problemen nee gehad. Tot vorige week op mijn nieuwe laptop. 

 

*admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi Eva,  Nu ik een nieuwe experia box V10a heb gekregen is het internet uitstekend.

Mijn mening is dat de experia box V8 niet geschikt zijn voor de nieuwere computers.

Ik zou vragen om een nieuwe experia box V10a. 

vr.gr Herman


Hi @Eva31884 ! Sorry voor mijn late reactie. Door de drukte op het forum zie ik de berichten later dan normaal. We gaan direct kijken naar het probleem!

Om goed aan de slag te kunnen heb ik wat informatie van je nodig. Zoals je zelf aangeeft heeft jouw telefoon geen problemen en had je oude laptop dat ook niet. Welke laptop heb je nu? En welke laptop had je? Het kan namelijk ook nog de instellingen van de laptop zelf liggen. 

Heb je daarnaast al geprobeerd om in ieder geval onderstaande stappen uit te voeren? Zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen in het andere topic, zullen deze in ieder geval getest moeten worden :slight_smile: Daarnaast heb ik nog een aanvullende stap die kan helpen! Wanneer je de stappen hebt getest ben ik erg benieuwd naar jouw bevindingen! het gaat om de volgende stappen:

  • Kanalen aanpassen
  • Experia Box resetten 
  • De Wifi Manager doorlopen, dit kun je ongeveer een kwartier na het resetten van de Experia Box doen

Voordat ik een nieuw modem je kant op kan sturen heb ik meer informatie nodig over je aansluiting. Daarom zou ik graag meekijken op je netwerk. Vind je het goed als ik dit even uitlees? Ik kan dan zien welke apparaten allemaal verbonden zijn met de Experia Box en hoe deze verbonden zijn. Als je dat goed vindt, zou je dan jouw profiel willen aanvullen met in ieder geval de naam op het contract, geboortedatum, postcode en huisnummer? Als je mij een seintje geeft zodra je dat hebt gedaan dan kijk ik met je mee!


Hi, sorry voor de late reactie zie het nu pas. Hiervoor had ik geen laptop, maar een ipad. Ik heb nu een lenovo ideapad S130-14IGM kanalen aanpassen weet niet hoe ik dat moet doen? Elke keer als de verbinding verbreekt geeft hij allerlei opties om het beter te maken ik probeer alles soms zegt hij dat het probleem is verholpen maar binnen een minuut ligt de wifi er weer uit. Experia box resetten meerdere malen gedaan, ook de wifi manager meerdere malen geprobeerd maar tervergeefs. Ik heb hier vaker laptop van vrienden geleend als ik hem echt nodig had durf je niet te zeggen welke maar ook nooit problemen eigenlijk. De experia box heb ik ook echt al lang denk een jaar of 7.. 


Hi @Eva31884! Je kunt hier je kanaal wijzigen: kanaal wijzigen WiFi Wil je 'm eens op 11 zetten bijvoorbeeld? Als het op jouw mobiel wel goed werkt, dan is de kans klein dat het aan het modem ligt, echter als dat toch het geval is, krijg je natuurlijk een nieuwe. 

Ik zie, afgezien van de herstart die je zelf doet, geen andere verbrekingen in de verbinding.


@Paul_ Hi ik heb hem nu naar kanaal 11 gezet, maar de verbinding werkt nog niet.. krijg weer de melding standaard gateaway als ik probleem oplossen kies. :( 


@Eva31884 Jammer dat het nog niet heeft geholpen! Die stap is dan in ieder geval getest. Wat gebeurt er allemaal wanneer je alle andere stappen test uit mijn vorige bericht test. Ik ben benieuwd! :blush:


@Robyn_ experia box start gewoon opnieuw zonder problemen evenals de wifi manager, heb nu wel het idee nu ik kanaal 11 heb ingesteld wifi op mijn mobiel ook minder word. Kan dit kloppen? 


@Robyn_ wel knipperen mijn wifi en internet op de experia box maar dat doen ze echt al jaaaren weet niet of dit normaal is? 


@Eva31884 Heb je ook al geprobeerd de hele Experia Box te resetten? Dit doe je door met een tandenstoker het resetknopje aan de zij- of achterkant voor ongeveer 5 seconden in te drukken tot alle lampjes uit gaan. Werkt dat niet dan wil ik je vragen de volledige Wifi Manager te doorlopen, niet alleen op te starten. :slight_smile:  Wat bedoel je precies met knipperen? Is dit snel of in het ritme van een richtingaanwijzer in de auto?


@Robyn_ De wifi manager heb ik helemaal doorlopen met een nieuwe peiling hoe mijn wifi er nu voor staat een nieuw cijfer krijg je aan het einde zeg maar. Of heb ik het dan niet helemaal doorlopen? En mis ik iets? 


@Robyn_  of mis ik iets bedoel ik.. 


@Robyn_ Resetten, met knopje naald, alle sterkers eruit ik heb ALLE opties geprobeerd. Probleem blijft hetzelfde. En de lichtjes knipperen onregelmatig. Soms 1, soms beide.. Doen jullie dit moment aan huisbezoeken? Zijn er nog andere opties om te proberen.. Iets? Dit duurt nu bijna 2 weken en ik begin aardig vast te lopen met bepaalde werktaken.. Kan ik mijn kanaal terugzetten naar 6 zodat mijn mobiel wel weer beter werkt? Want ook daar ondervind ik nu problemen mee als ik verder van de experia box verwijderd ben? Dit was voordat ik van kanaal wisselde niet.  


@Eva31884 Je mag het zeker terug zetten naar kanaal 6, maar als het goed is heeft de Wifi Manager al het beste kanaal gekozen. Ik wil graag wat beter met je op jouw netwerk kijken. Vind je het goed als ik dit uitlees? Ik kan dan zien welke apparaten allemaal verbonden zijn met de Experia Box en hoe deze verbonden zijn.
Daarnaast ben ik benieuwd welke snelheden je haalt op jouw mobiel en op jouw laptop wanneer je dit test via www.kpn.com/speedtest. Kun je dit op beide apparaten testen en mij screenshots sturen van de resultaten? Ook ben ik benieuwd naar de snelheid op het bekabelde internet. Kun je deze via dezelfde link testen en mij ook daarvan een screenshot sturen?


@Robyn_ 

Deze van telefoon

 


@Robyn_ 

 

Laptop pakt hij niet.. hij blijft me van het netwerk afgooien als ik naar de pagina wil komen.. 

 

Hoe test ik bekabeld internet? Welke snoer moet waar in?


En verder mag je alles uitlezen als het maar gaat werken.. ik ben zo langzamerhand de wanhoop nabij 😅 ik ben bepaalde opdrachten al 2 weken aan het uitstellen.. dus als bekabeld internet een optie voor nu is ook heel graag! 


Dan kijken we eerst nog even naar de bekabelde optie, @Eva31884. We moeten je niet de wanhoop in drijven natuurlijk! :sweat_smile:

Je hebt ‘ooit’ bij de levering van jouw KPN apparatuur een ethernetkabel gekregen. Deze doe je met de ene kant van de kabel in een van de gele poorten van de Experia Box en met de andere kant in de ethernetpoort van jouw laptop. De ethernetpoort heeft dezelfde vorm als de gele poorten op de Experia Box en zit meestal aan de zijkant of achterkant van jouw laptop.

Daarna verbindt jouw laptop met de kabel en zie je dat in de meeste gevallen ook terug als je bij jouw verbinding kijkt. Je kunt dan het internet gewoon gebruiken, maar aan een kabeltje. :smile:


@Robyn_ meerdere kabels maar niks past? 


Ik.wil graag fotos sturen van kabels en de laptop maar hij zegt steeds dat de bestanden te groot zijn


Hallo @Eva31884 , als je deze foto's wilt plaatsen binnen je topic in een forum moet dat altijd lukken, de software past het vanzelf aan. Voor het plaatsen van foto's gebruik je het 3e icoontje van rechts, dat zwarte vierkante vlakke met witte bergje erin dus.

 


 


Bij mij zegt die toch echt wat anders.. @JanD 


Dan moet je ze dus eerst kleiner maken. Tis lullig, maar foto's die genomen zijn met een recente telefoon zijn al gauw groter dan 5 mb. En die kun je zo niet uploaden. Wat ik dan doe is een schermafdruk maken van de foto. Het bestand wat je dan krijgt is veel kleiner en kun je wel uploaden.


 


Bedankt voor de tip @Nick83 


Reageer