Skip to main content

Hi, ik heb exact ditzelfde probleem en een experia box v8 moet ik ook een nieuwe experia box aanvragen? Ik gebruik geen versterkers enz wifi op mijn telefoon werkt prima nooit problemen nee gehad. Tot vorige week op mijn nieuwe laptop. 

 

*admin: Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Eva31884 , ik ga standaard uit van een PC en niet van een smartphone, mijn  PC herkent dat probleem niet.

Ik ben in sommige dingen ‘ouderwets’ en gebruik hoofdzakelijk de PC en de smartphone om te bellen en de daarmee gemaakte foto’s eerst te uploaden naar de pc en dan verder af te werken.

 

 


Het heeft even wat voeten in de aarde gekost, maar fijn dat het geluk is de foto van de kabels te sturen @Eva31884! De kabel met de gele uiteinden is de juiste kabel. Wanneer je alle poorten op jouw laptop (aan alle kanten van de laptop) vergelijkt met de gele poort op de Experia Box, is er dan ééntje met dezelfde vorm en hetzelfde formaat? Die poort moet je dan gebruiken.


Die kabel met gele stekkertjes krijg je wel in je Experiabox lijkt me toch? Het kan zijn dat je laptop niet meer zo'n poort heeft. Op nieuwere laptops inbreekt de poort soms wel eens.


@Robyn_ heb de poorten van mijn laptop ook gestuurd op foto zie je deze? En het past niet.. Wel in experia niet in laptop. Is er ondertussen al verder gekeken naar het wifi probleem. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd nu.. 😅 Als jij 100% zeker weet dat het niet aan de xperia box ligt zeg me dat dan, dan weet ik dat ik geen  nieuwe ga ontvangen en ga ik naar een computerzaak met mijn vraag. Maar omdat hij de wifi soms wel pakt me er daarna weer uitgooit ben ik als eerst naar jullie gekomen.. Ook.omdat ik dit probleem in meerdere verhalen terug lees. 


Het is zeker niet de bedoeling jou het gevoel te geven dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt, @Eva31884! Laten we dat voorop stellen. Ik doe een kleine gok dat we dan te maken hebben met wat Nick83 al aangeeft, namelijk dat er geen ethernetpoort op jouw laptop zit. Bij bepaalde nieuwe laptops is dat inderdaad het geval.

Wat betreft het 100% zeker zijn, dat kan ik voor nu nog niet zijn. Dat was exact de reden waarom ik je deze testen laat doen. Zo kunnen we uitsluiten waar het precies inzit. Omdat de wifi het wel doet op jouw mobiele telefoon heb ik een voorgevoel dat het niet in de Experia Box zit, maar zekerheid heb ik nog niet volledig. Om het echt goed te kunnen zeggen moet zowel de wifi als het bekabelde internet getest worden om een andere laptop. Misschien kun je er een lenen van iemand?

Ik snap dat dat in deze tijden echter wel lastig is. Je kunt er ook voor kiezen om een externe ethernetpoort aan te schaffen. Mocht je een Lenovo ThinkPad hebben, dan is bijvoorbeeld dit een optie. Wanneer je op Google zoekt naar ‘Ethernet port’ zijn er een hoop verschillende te koop. Kijk hierbij dan wel goed op welke poort op jouw laptop dit aangesloten moet worden, zodat die poort wel op jouw laptop zit.


Reageer