Skip to main content

Na een hele discussie of er nu wel of geen glasvezel in mijn woning ligt is KPN eindelijk overstag gegaan en gelooft dat er een glasvezel aansluiting aanwezig is. (Glaspoort heeft de aansluiting in april 2023 al opgeleverd).

Ik heb nu glasvezel en TV aangevraagd met overstapservice.

Status KPN: uw bestelling is geannuleerd.

Ziggo: opzegging in behandeling sinds 3-8-2023.

Ik heb KPN gebeld over hoe en wat, maar daar kom ik ook niet verder mee. Het antwoordt wat ik krijg is:

Wat vreemdt, heb ik nooit eerder gezien, ik snap het ook niet, afwachten maar.

 

Mijn grote vraag is wat is nu de echte status van mijn bestelling?

Wanneer krijg ik wat?

 

 

 

Wat zegt kpnnetwerk over de status op jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in.  Ik ben benieuwd.  


Nog geen glasvezel beschikbaar


Bij KPN.com staat dat er wel glasvezel beschikbaar is, van Glaspoort krijg een mail dat ik uitgeschreven wordt omdat de glasvezelaansluiting in april 2023 is opgeleverd.

Bij KPNNetwerk staat er vandaag dat er geen glasvezel beschikbaar is, dan kan morgen weer anders zijn want dat wisselt nog weleens. Ik heb al met ze gebeld maar zoals eerder beschreven kom ik daar niet verder mee.

Als een medewerker van KPN.com kijkt bij mijn gegevens staat mijn bestelling als actief in hun systeem, maar als ik bij de status kijk, dan staat er dat de bestelling is geannuleerd.

 

 


Wat zegt kpnnetwerk over de status op jouw adres? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in. 

houdt er even rekening mee dat KPNnetwerk en Glaspoort twee verschillende netwerken zijn. 

als er bijvoorbeeld glasvezel van Glaspoort ligt, dan zie je dit niet terug op de website van KPNnetwerk. en omgekeerd. 

je kunt het beste https://www.kpn.com/internet/speedtest gebruiken om te zien of er glasvezel ligt of eventueel of het in de toekomst is geplant. deze site bekijkt namelijk alle beschikbare glas netwerken, ook van eventueel derde netwerken.


Ik was erbij en keek ernaar toen de glasvezel aansluiting is aangelegd. Het kastje zit in de meterkast. 


Hier op de erfgrens)randweg medemblik’ ligt ook glasvezel is vorig jaar gelegd maar als ik een aanvraag doe krijg ik enkel de mededeling dat je een paar keer per jaar op de hoogte word gehouden van ontwikkelingen op het gebied van glasvezel ) ik heb nog nooit een bericht ontvangen dit jaar en als je mailt dan zijn we weer terug bij af.)we houden u op de hoogte’

EInd vh jaar maar overstappen naar de grote concurent dan hebben we in iedergeval minimaal 3 keer sneller internet dan nu de max voor mijn bij KPN.


Hoi @Syntax01, welkom op ons forum, ik heb meteen even meegekeken met de gegevens uit je profiel.

Ik kan niet veel meer zien dan mijn telefonische collega's maar zie de bestelling dus ook nog gewoon open staan met als verwachte leverdatum op 28-09 maar wij wachten nu nog op terugkoppeling vanuit Glaspoort. Mogelijk moet er buitenshuis nog het een-en-ander gebeuren maar daar heb ook ik geen zicht op.


Glaspoort heeft mij uitgeschreven van updates omdat zij klaar zijn.

Ik heb ook mails van medewerkers van Glaspoort waarin clip en kaar staat dat het aan KPN is om mij aan te sluiten.

Er staat ergens in een systeem een vinkje op de verkeerde plek, maar niemand kan dat vinden of niet iedereen kijkt even goed.


Dan moet er waarschijnlijk achter de schermen nog het een en ander gebeuren maar daar hebben wij dus helaas geen zicht op. Over ongeveer een maand moet daar meer duidelijkheid in komen.


En anders naar de concurrent.


Glaspoort vraagt in sommige gebieden een eigen bijdrage. Als die niet betaald word krijgt men geen toegang tot het netwerk. Is dat misschien bij u het geval?


Nee is niet het geval. KPN is de opdrachtgever. 


KPN is de opdrachtgever. 

Dat maakt niet uit. Het netwerk is van Glaspoort. Glasvezel kan daar een eigen bijdrage voor vragen, los van wat KPN doet.

FiberNH doet da bijvoorbeeld ook. Zie bijvoorbeeld dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/kosten-fibernh-terwijl-ik-een-kpn-abonnement-heb-597311?postid=1805547#post1805547


Te grappig of niet. Vanaf vandaag is er geen glasvezel beschikbaar op mijn adres.

Glaspoort start binnenkort met de aanleg.

Pffrrrt. Die waren in april dit jaar al klaar. Misschien deze kabel eruit trekken en Delta vragen voor glasvezel

 


Hebben uw buren al verbinding via glasvezel? 


Update status bestelling:

“Hoera, er komt glasvezel op jouw adres! Bestel het nu alvast vooruit”

 


Thomas,

Als ik inlog zie ik nog steeds niets, ik heb ook geen installatiepakket gekregen.

Staat de datum nog steeds op 28-9-2023?

 


Hoi @Syntax01, ik zie m nog steeds op 28-9 staan inderdaad. Ik heb een ticket aangemaakt, mijn collega's nemen daarover nog contact met jou op.


Reageer