Skip to main content

Ik wil graag de status weten van de Glasvezel aanleg in Kernhem Ede. Mijn aansluiting is al in december in huis gemonteerd, maar tot op heden nog geen signaal. Nu heb ik geen haast ik heb nu internet van Ziggo, maar een ruwe tijdindicatie zou fijn zijn!

Beste @iAddicted Dat kan je in principe zien op kpnnetwerk.

Ps als alles echt af is en afgemeld dan kan KPN aan de slag ermee.


Hallo @iAddicted kijk via www.kpnnetwerk.nl met je postcode/huisnummer naar de status van je aansluiting.

Als daar staat dat de aansluiting gereed is en je een provider kunt kiezen, kun je aan KPN, de provider, vragen om migratie van koper naar glas en wordt e.e.a. in gang gezet.

Succes.

 


Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik weet dat ik via die site mijn status kan checken. We zijn alleen nu 4 maanden verder nadat de aansluiting in mijn huis is gerealiseerd. Vandaar de vraag. Van de aannemer heb ik 1 standaard e-mail gehad met “er is nog planning voor uw aansluiting”. Nu kun je met z’n antwoord alle kanten op. Planning voor de aansluiting in huis wat al gebeurd is of planning van de aansluiting op de rest van het netwerk. Een beetje vaag dus. Ik snap best dat KPN niet zoveel kan doen dan alleen maar vragen aan de aannemer wat de status is, en hier werkt de aannemer aan mee of niet. Een ruime tijdsindicatie zou leuk zijn. We wachten het wel af.


Zolang KPNNETWERK het niet goed afmeld of afgemaakt heeft kan KPN er helaas niks mee.

Het zijn ook beide andere bedrijven ondanks de naam KPN erin.

Enige wat je kan doen is KPNNETWERK bellen en vragen hoe het er voor staat.


Hoi @iAddicted .  Zoals hierboven al wordt aangegeven is vermoedelijk KPNNetwerk nog steeds aan zet.  Als dat zo is, zijn mijn handen gebonden.

Ik wil wel even voor je kijken hoe je status bij ons op dit moment is. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hoi Erwin,

 

Er is meer aan de hand. Sowieso is waarschijnlijk de communicatie tussen Kpnnetwerk.nl, en Kpn.com niet helemaal okay. Ik heb via Twitter DM contact met Kpn support, en ze zijn het e.e.a aan het uitzoeken. Ik heb foto’s gemaakt van het aansluitpunt wat bij mij al maanden geleden in orde is gemaakt, en naar jullie ge-appt. Ben benieuwd waar het nu fout gaat. 

 

Hoi @iAddicted .  Zoals hierboven al wordt aangegeven is vermoedelijk KPNNetwerk nog steeds aan zet.  Als dat zo is, zijn mijn handen gebonden.

Ik wil wel even voor je kijken hoe je status bij ons op dit moment is. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 

 


Voor de duidelijk alle huizen in de straat hebben al signaal. De maisonnette woningen nog niet terwijl voor de Kerst alles in de huizen, en maisonnette al aangelegd is. Ik heb zelfs al de modem van jullie ontvangen.


 


 

Deze foto ziet er uit als een werkende aansluiting. Hoe concludeert u dat het niet werkt?


Hoi,

 

Ik heb geen Internet, want het internet lampje brand niet. Ook ben ik volgens de aannemer niet aangesloten… 😲


Ok. Op de foto lijkt het lampje wel te branden. Wel iets minder fel. Maar het brand dus niet. Dan houd het op.


Ja is inderdaad slecht te zien. Bedankt voor je input!


@iAddicted Ik begrijp dat een collega voor jou bezig is? Klopt dat?


@Erwin_ Ja, Joris is bezig met het hele verhaal. Mijn laatste contact met hem is een kleine week geleden geweest. Volgens mij ligt het nu bij de aannemer.


We zijn nu 6 maanden verder en de soap continues… @Erwin_

 

KPN Netwerk komt mij van de week voor de tweede keer aansluiten, dus weer de glasvezel naar binnen brengen, en de aansluiting plaatsen.

 

Meerdere keren contact gezocht via mail met KPN Netwerk, en gisteren zelf met de onderaannemer. Nog geen reactie. Ik heb het idee dat ze bij KPN Netwerk aardig langs elkaar heen werken.

 

De situatie in de meterkast nu al bijna een jaar hieronder… 🙄

 


Inmiddels reactie van KPN Netwerk. Nu snel een reactie gehad wat fijn is.

KPN Netwerk heeft bij de onderaannemer geïnformeerd, en er schijnt een ondergrondse kruising  in de bekabeling te zitten. Het rare is dat ik al een kaart van KPN Netwerk ontvangen heb met de storing is opgelost. Vreemd allemaal, weer KPN Netwerk ge-maild.

 

 


inmiddels 24 November, en zoals ik al dacht geen KPN Netwerk wat de website wel aangeeft. Ik ben dus vandaag niet voor de tweede keer aangesloten! Wat er wel aan de hand is geen flauw idee. Misschien iets in het veld, en niet op mijn locatie. De website geeft iets anders aan. Het rare is de brief die ik al een tijd geleden heb gehad met van “storing is verholpen”. De soap continues... 


Vandaag gebeld door KPN netwerk, en er is een afspraak gemaakt! Daar ben ik dan wel blij mee, en als ze het kunnen oplossen helemaal top. Er schijnt toch een kabelkruising met de buren te zijn. Waarom dan een kaart met storing opgelost? Waarom gaat hier bijna een jaar overheen? Ik ben eigenlijk een beetje verbaast hoe KPN netwerk handelt. 


Inmiddels is KPN netwerk langs geweest, en inderdaad de kabelkruising is opgelost door een uiterst vriendelijke monteur. De monteur gaf toe dat de samenwerking tussen de onderaannemers erg moeizaam was. Ik had meteen signaal, en de monteur heeft foto van het ONT kastje gemaakt. Ik heb daarna de KPN modem er tussen uit gehaald, en de lijn rechtstreeks op mijn UDM Pro SE aangesloten. Het was allemaal erg makkelijk te configureren. Speedtest gedaan, en ik heb lekker lage pings. Ik heb de lijn als backup lijn staan, omdat ik de lijn niet wil gebruiken voordat het abonnement voor elkaar is. Er komt een KPN monteur langs as. Dinsdag. Alleen weet ik eigenlijk niet waarom. Ik heb contact gehad met support, maar daar werd ik niets wijzer van. Het was iemand die niets kon beslissen of vertellen. Ik heb het hele verhaal uitgelegd. maar hij vond het allemaal maar raar. Er is ook weer een modem onderweg als ik het goed heb. Ik heb inmiddels wat gegevens in mijn online KPN omgeving staan. Alleen heb ik al een jaar lang een modem van KPN die ik geen eens ga gebruiken. Ik heb in ieder geval vrij genomen Dinsdag middag. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.

Gelukkig heb ik een Internet aansluiting van Ziggo, dus wat er nu allemaal gebeurd is is niet echt een probleem. Ik moet wel zeggen dat ik mij verwonder hoe alles nu gegaan is bij KPN, maar we gaan uit van het positieve misschien heb ik nog glasvezel dit jaar.  


Reageer