Skip to main content

Mijn zoon heeft vorige maand een aanvraag voor vast internet ingediend. Het enige antwoord was tot nu toe „We hebben je bestelling ontvangen.“

 

„Je ontvangt van ons binnen 1 dag een e-mail met het overzicht van je bestelling. Tot die tijd hoef je niets te doen.“

 

Op het adres ligt al glasvezel van kpn.

 

Hoe gaat het verder?

Hoi @HansAnders als je zoon zich hier registreert met zijn adresgegevens, kan een KPN medewerker kijken wat de status is.

Met glasvezel lees je hier vaker over beloftes van KPN, zoals we nemen contact op / monteur komt. Dan gebeurt er niets, en ineens is de verbinding opgeleverd. Als je niet kan wachten op het antwoord van een KPN medewerker kan je altijd bellen naar 0800-0402


Zo een kpn Moderator kan mij natuurlijk ook een persoonlijk bericht sturen, en dan krijgt hij de gegevens van mij. In het huis ligt een glasvezel to LAN adapter, meer niet. Normaliter wordt toch nog een router of Access Point gestuurd?


Dat kan, maar als je de gegevens al ingevuld hebt, scheelt dat weer tijd.

In huis heb je waarschijnlijk een wit kastje, de FTU. Daar eindigt de glasvezelkabel.

Als je een abonnement neemt, krijg je een NT toegestuurd, plus een router. De NT schuif je over de FTU heen, dat is het eigenlijke modem (van glas naar ethernet). Die verbind je via de meegeleverde kabel met je router.

Misschien loopt er iets bij KPN in het bestelproces niet lekker, waardoor je zoon nog niets heeft gehoord, een medewerker kan dat denk ik wel inzien en anders de juiste persoon binnen KPN erop attenderen.


De aanvraag voor vast internet werd al op 30 september j.l. ingediend. Op het witte kastje zit nog een klein zwart kastje met een LAN aansluiting.


Dat is de NT, was die er al? Je zoon zou nu alleen nog een router moeten ontvangen.

Waar heeft hij momenteel zijn internet?


Hij is verhuisd en ik vrees dat de aanvraag ergens is zoek geraakt.

 

 


Het lijkt me dan wel zo handig als jouw zoon misschien zelf even contact gaat zoeken met KPN.

Via de helpdesk op 0800-0402 of via dit forum, waar hij zijn privégegevens in zijn profiel invult. Nu zitten er allemaal mensen tussen wat de snelheid van het oplossen er niet echt beter op maakt.

 


Mijn zoon heeft internet aansluiting besteld maar er is geen Bestellnummer toegekend. Hoe kan dat gebeuren?


Hi @HansAnders!

  

Het enige antwoord was tot nu toe „We hebben je bestelling ontvangen.“


Als dit de enige communicatie is geweest dan vrees ik dat de bestelling niet verwerkt is. 😕
Indien gewenst kan ik het nog even controleren. Als je de postcode, huisnummer en naam van de contractant in je profiel zou willen noteren dan ga ik kijken of de bestelling van je zoon terug te vinden is of niet.


Intussen heeft mijn zoon opnieuw een aanvraag ingediend en het verwachte aansluitdatum is 25 oktober 2023. Wij wachten het geduldig af.


Dankjewel voor de terugkoppeling en dat je zoon een nieuwe poging heeft gedaan!