Skip to main content

Hier nu ook al maanden gedoe. De software is een keer geupdate maar nu is het een paar keer per uur rode lampjes, dan herstart het wifipunt en zit het hele huis dus zonder. Moe word je ervan.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Welk modem heb je? Welke wifiversterkers?


Kpn box 12 en 3 superwifi punten. De eerste staat 5 meter vh modem af maar die gaat telkens op rood. Aan-uitzetten helpt niet


Die vijf meter zou mieten kunnen maar dan moeten er geen deuren en muren tussen zitten.  Stel het modem staat in de meterkast en get eerste wifipunt in de woonkamer dan wordt het al lastig.  Hoe is de opstelling bij jou?


Modem in woonkamer en open verbinding zonder obstakels tussen die twee punten. 


Heb je dit soort dingen in huis,? 

 


Nee, dit

 


Nee, dit

 

Zorg dat de 1e bekabeld aan gesloten is, die 5 meter minder van/naar de 2e is dan minder van invloed dan nu niet bekabeld.

Ter vergelijking, ik heb nu Ziggo Superwifi op mijn Asus router achter de Experiabox in de woonkamer, 1e punt bekabeld, de rest WiFi en 65 mbps download in mijn tuinhuis met de rolluiken dicht en een 50Mb/s glasvezel-abbo.


Heeft u misschien in het netwerk een switch aangesloten staan, zo iets als deze

 

 


MMm., Het doel van de super wifi (wireless) is toch juist dat je geen kabels hebt? Dan moet ik een draad door de hele woonkamer trekken… Hij moet niet telkens uitvallen en zich gaan resetten. Dan zijn we van alles af. Nog andere ideeën? 


Als je stabiliteit en snelheid niet echt belangrijk vind dan is alles draadloos goed te doen. Het lijkt er op dat er toch iets met de verbinding tussen de wifipunten onderling iets mis gaat. Heb je ze onderling al een keer gewisseld.?


Ik heb de punten ook gewisseld, maar dan nog gaat er een of 2 op rood. 
De eerste weken ging het prima, maar bij een of andere update was het mis. Dat was ook op het forum terug te lezen bij veel andere gebruikers. En we hebben die superwifi erbij gekocht omdat we dan geen draden hoeven te trekken… 


Hoi @Theo-1978, wat irritant zeg. Ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen, maar helaas nog geen oplossing. 

Wanneer branden de lampjes rood?

Direct na opstarten: SuperWifi punt kan niet succesvol opstarten
Tijdens werking: SuperWifi punt kan niet succesvol een verbinding opbouwen
Knipperend: Foutsituatie tijdens WPS koppelen

 

Ik vermoed tijdens de werking, dus dan verliest die de verbinding. Ik wil je aanraden de SuperWifi punten te resetten en deze als nieuw via de thuis app te installeren. 

 

Je hebt ook de Box 12, die doet dus mee met het wifinetwerk. Er hoeft dus geen SuperWifipunt bij het modem te staan. Deze kan elders in de woning staan.