Skip to main content

Sinds enkele weken valt, met tussenpozen van enkele dagen, steeds de vaste internet verbinding uit. Wel heb ik meestal nog wifi, maar ook soms niet. Bij de kpn tool geeft die dan aan dat er geen verbinding vanuit de wijk naar mijn router is. Dit herstelt zich meestal wel weer, echter komt het voortdurend voor. Graag zie ik hier een oplossing voor. 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Hans de Jongh 

Hallo @Lostinspace en wat irritant dat de verbinding wegvalt! 

Dankjewel voor het invullen van je profiel, ik heb zonet de verbinding doorgemeten en ik de laatste verbreking met de Experia Box is van 14 oktober en daarvoor op 5 oktober. Verder lijkt de verbinding, tot aan de Experia Box, in elk geval stabiel. Mocht je toch weer een onderbreking opmerken, wil je dan het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos maken en de kabel tussen het glasvezelkastje en de Experia Box controleren? Het makkelijkste is om de kabel even los te klikken aan beide kanten en daarna weer te bevestigen. De kabel mag verder niet opgerold zijn, in een knik liggen of zichtbare beschadigingen hebben. 

En valt je ook iets op aan de lampjes tijdens de onderbreking? Gaan de lampjes op het glasvezelkastje en/of Experia Box mogelijk uit? En kan je dan aangeven om welk lampje dit gaat. 
Op het moment van storing kan je ook via de website de stappen volgen om dit op te lossen.


Goedemiddag,

 

Lampjes doen het altijd normaal. Ik zal bij de volgende storing het glasvezelkastje eens unpluggen. 

Dank voor de reactie.

 

Griet Hans