Skip to main content
Ik heb sinds december tv en internet van KPN. Sindsdien valt de wifi op mijn laptop als ik in de achterkamer zit steeds uit. Hiervoor had ik Ziggo en nooit problemen mee gehad. De Wi-Fi tuner test helpt ook niet. In de voorkamer werkt alles naar behoren. Wat is hier verder nog aan te doen?
Hallo @Cynnie1970 ,

welk besturingssysteem gebruik je op je laptop, Apple of Windows, versie?

Welke wifiband gebruik je op je laptop, de 2,4- of de 5.0-band?

Gebruik bij de 2,4-band een vast kanaal, alleen 1, 6 of 11 met een kanaalbreedte van 20.

Gebruik niet kanaalbreedte 20/40 - 40 of AUTO.

Gebruik bij de 5.0-band een kanaal tussen 36-48 met een kanaalbreedte op AUTO of anders 20/40/80
Hallo @Jan-D

Mjij netwerkband staat op 2,4 GHz en netwerkkanaal op 1. Ik gebruik Windows 10.

Bedankt voor je antwoord.
Hallo @Cynnie1970 ,

Je zou dan eens kanaal 6 en 11 kunnen proberen en de kanaalbreedte op 20 zetten/houden, dan heb je het verste bereik.

Succes.☺️
Welke Experia Box heb je?

Heb je daarnaast ook nog ander wifi toegangspunten zoals de Experia WiFi of van een ander merk (welk)?
Dank je wel @Jan-D Ik ga het eens proberen 👍
@wjb ik heb de experiabox v10A verder geen andere wifitoegangspunten. Ja mn glasvezelbox ☺️
Ik weet voldoende en ik hoop dat KPN de eindeloze reeks van signalen dat die V10A bagger is zich eindelijk eens serieus ter harte neemt.
Hoi Cynnie, welkom op het forum! Heel vervelend dat je wifi wegvalt in de achterkamer. Je geeft aan dat je de 2,4GHz band gebruikt. Nu is die band voor langere afstanden wel de beste keuze, maar hij is ook storingsgevoeliger. De suggestie van Jan, om je netwerkkanaal aan te passen, is dan ook een goede. Kies daarbij een die zo min mogelijk gebruikt wordt in de omgeving.



Je kunt daarvoor de Wifi Analyzer app gebruiken op je telefoon, mits je Android hebt. Ook hebben we een servicetool voor het wijzigen van het netwerkkanaal.