Skip to main content

Het is een vraag die vaker voorbij is gekomen en toch heb ik geen antwoord gevonden.

 

Mijn glasvezelaansluiting wordt binnenkort aangesloten in de meterkast. Maar…..daar zit geen stopcontact. Wie moet dat aansluiten? Ik las hier dat een KPN monteur dat kan doen voor ca. Euro 25. Maar bij navraag bij KPN geeft men aan dat de monteur niets dat met stroom te maken heeft in die kast gaat aansluiten. Wat is de waarheid? 

 

Dank.

Je doet er verstandig aan om het zelf te regelen. De monteur gaat geen gaten boren en/of een elektriciteitskabel trekken. 


@Joep1965  Niet helemaal waar. Zie onderstaande.

 

@Globi Je hebt het correct gehoord en degene van Klantenservice die je het gesproken heeft je een verkeerd antwoord gegeven.

 

Op onderstaande pagina staat wat de KPNmonteur doet. Daar staat inderdaad ook het aanbrengen van een stopcontact voor 25 euro. Volgens mij komt daar het arbeidsloon van 15 euro per kwartier nog wel bij. De monteur kan dit alleen doen in de meterkast als hij dat stopcontact kan en mag aansluiten op een bestaande groep in de groepenkast (stoppenkast). Een nieuwe groep plaatsen doet hij niet, dat is echt werk voor een electrien.

https://www.kpn.com/service/monteur/installatiemonteur.htm  (onderaan even klikken op tarieven meerwerk en materialen)

 

Wil je het zeker vooraf geregeld hebben, bel dan een electricien in de buurt (installatiebedrijf electrotechniek) om te vragen of zij het voor je willen doen. Kosten zijn ongeveer hetzelfde, namelijk rond de 40 euro inclusief (inschatting).


Hoi @Globi, leuk dat je dan zelf de vraag maar stelt aan de kpn community, welkom op het forum :)

Gefeliciteerd met je nieuwe glasvezelverbinding, dat is super gaaf! Wat Ward aangeeft klopt, de monteur kan een stopcontact tegen extra kosten voor je realiseren. Je maakt het de monteur makkelijk door het aansluitpunt voor aanvang vrij te maken, zodat hij/zij meteen goed aan de slag kan :) 


Dank voor het antwoord. Dit is precies wat ik ook ergens had gelezen. Ik gok erop. Anders laat ik alsnog een installatiebedrijf komen.


Graag gedaan 🙂 Mocht je nog eens een vraag hebben, je weet ons te vinden! 


Reageer