Skip to main content
Vraag

Storing glasvezel, lampje brandt niet

  • March 23, 2022
  • 10 reacties
  • 346 keer bekeken

Graag hoor ik wanneer mijn probleem met glasvezelverbinding op **** ** **opgelost gaat worden. Issue speelt sinds 11 uur vanmorgen en is om 13 uur telefonisch gemeld. Op dit moment nog geen terugkoppeling ontvangen. Issue is dat het lampje voor glasvezel niet brandt en ik daardoor geen internet en tv in huis heb. 


*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2022

BTW, stroom al diverse keren van het kastje afgehaald. Helpt helaas ook niet


Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 23, 2022

Nogmaals bellen en om een monteur vragen. Verder even je privé gegevens verwijderen en in je profiel zetten. Nu kan iedereen dit lezen. Dit kan vaak niet opgelost worden op afstand.


  • Auteur
  • Topper
  • March 23, 2022

@ik_hussel. Zoals gezegd heb ik al contact gehad begin van de middag. Maar er is niets teruggekoppeld. Nu bel ik weer naar het servicenummer 0800 0402 en die verwijst mij door naar netwerkdiensten en die zijn niet bereikbaar. Het irritante is dat er toezeggingen worden gedaan, maar niet worden nagekomen.


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • March 23, 2022

Goedenavond @RoPro! Vervelend dat je nu geen Internet en TV hebt en nu niet weet hoe of wat.

Op jouw postcode en huisnummer is er op dit moment geen storing bekend. Welk kastje heb je precies van het stroom gehaald: het Glasvezelaansluitpunt? Heb je dat voor minimaal 2 minuten gedaan?
Heb je de bekabeling tussen het glasvezelaansluitpunt en het modem eens gecontroleerd?

Vanuit onze kant kan ik nu niet vaststellen waar het probleem precies in zit. Ik heb een melding geregistreerd bij een achterliggende afdeling en zij zullen telefonisch contact met jou opnemen. Meldingen worden op volgorde van binnenkomst verwerkt, ik verwacht dat er binnen 1 dag contact met jou opgenomen is. Laat je het weten als dat gedaan is?


  • Auteur
  • Topper
  • March 27, 2022

Vanwege een grote en langdurige storing in het glasvezelnetwerk hebben we een Digitenne noodpakket gekregen. Helaas geven alle zenders, behalve NPO 1/2/3, foutcode E016-0.

Ik begrijp uit de diverse forummeldingen over dit issue dat het betekent dat het CASnummer van de Digitenne niet is aangemeld.

Graag oplossen!


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


  • Auteur
  • Topper
  • March 27, 2022

Inmiddels is bij KPN bekend dat er wel degelijk een probleem is waar meerdere aansluitingen last van hebben. Inmiddels een slecht functionerend noodpakket ontvangen (alleen NPO 1/2/3) commerciële zenders geven foutcode E016-0. 

Maar nog geen enkele info wanneer deze storing opgelost gaat worden.


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • March 27, 2022

Fijn dat de storing bekend is, dan kan eraan gewerkt worden om het op te lossen. Ook fijn dat je een Digitenne noodpakket ontvangen hebt!

Een achterliggende afdeling zal het CAS ID nummer voor je moeten activeren, zodra zij dit gedaan hebben ontvang je per SMS een bevestiging. Houdt rekening met een doorlooptijd van 24 uur. Als het dan nog niet werkt, geef dan alsjeblieft een seintje in dit topic.


  • Auteur
  • Topper
  • March 29, 2022

Inmiddels is het activeren van de commerciele zenders gelukt. Bedankt!

Alleen heb ik sinds vrijdag 25-3 geen communicatie meer ontvangen over de status van de glasvezelstoring. Dit in tegenstelling tot wat de monteur zei, namelijk dat we vrijdagmiddag nog een update zouden ontvangen.

Ook gistermorgen met 0800-0402 gebeld en verteld dat we geen update hadden ontvangen. De medewerker zou de status opvragen en me meteen terugbellen. Maar zoals inmiddels gebruikelijk blijken ook dit loze woorden. Namelijk NIETS meer van KPN gehoord!

Kan iemand vertellen hoe en wanneer dit issue hersteld gaat worden?

Btw, als ik op storing zoek op mijn postcode en huisnummer wordt er aangegeven dat er GEEN STORING is.


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • March 31, 2022

Goed om te lezen dat het noodpakket Digitenne nu werkt! 

Ik heb helaas geen concrete update over de storing voor jou. De storing moet opgelost worden door de netwerkbeheerder: KPN Netwerk en zij geven aan dat er gewerkt wordt aan een oplossing. Details of een verwachting per wanneer het opgelost zal zijn, is nu (nog) onbekend. Ik heb aanvullende vragen gesteld: het wachten is op een terugkoppeling.


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Je zou inmiddels gebeld moeten zijn voor een afspraak met een monteur: ben je gebeld en heb je een update?