Skip to main content

Goedenavond,

 

Sinds 21:30 uur hebben wij geen internet meer thuis.

Nu blijkt dat bij het glasvezelkastje NT de glas niet meer groen brand, de power en ethernet wel.

Volgens de site van KPN is er geen storing op ons adres.

Heb alles gereset en voeding er af gehaald.

 

Groeten Michel

Dan is de lijn weg tussen POP (Point of Presence) en het NT kastje.
Dit kan 2 dingen betekenen of de patch is eraf genomen.
Of er zit ondergronds een breuk tussen NT en POP.

Hiervoor heb je KPN monteur nodig om dit op te lossen.


Heb alles gereset en voeding er af gehaald.

Ook van het NT-glasvezelkastje zelf ?   (Dus niet alleen Experia Box resetten).


Hier sinds 21:30 ook geen verbinding meer op de vezel (omgeving Zwolle); lijkt me toch een POP-probleem, vreemd dat dat niet op de lijst van storingen terug te vinden is.


Hier sinds 21:30 ook geen verbinding meer op de vezel (omgeving Zwolle); lijkt me toch een POP-probleem, vreemd dat dat niet op de lijst van storingen terug te vinden is.

Meestal worden grootschalige storingen gemeld niet individuele. Denk hieraan aan woonwijken, dorpen steden.


Hier in de wijk zo’n 14 adressen offline, de rest zit niet op KPN; maar ook dat kan nog niet groot genoeg zijn; een paar Km verder op zijn er wel mensen online, zal wel andere POP zijn. Of het is een setje poorten die samen iets delen hier waar ze daar geen last van hebben.

Gaan we morgen wel uitvogelen :smile:  , ‘t is laat genoeg zo :sleeping:


Nou, toch even een update; hier is het zonder verdere interventie van de gebruikerskant weer online.


Heb alles gereset en voeding er af gehaald.

Ook van het NT-glasvezelkastje zelf ?   (Dus niet alleen Experia Box resetten).

Ja ook van het NT-glasvezelkastje


Hier ook een update: alles werkt weer naar behoren, alle lampjes branden groen.

 

Groeten Michel


@Sikkyleandros en @RQN Wat goed om te lezen dat alles weer werkt. Als je toch nog zonder diensten komt te zitten, dan horen wij dat graag van jullie.


Goedenavond,

 

Wederom geen glas verbinding op het NT-glasvezelkastje (omgeving Zwolle).

Alle voedingen er afgehaald en gereset maar mag niet baten.

 

Groeten Michel


Wat vervelend dat je gisteravond opnieuw zonder diensten zat. Ik heb jouw verbinding zojuist doorgemeten en volgens onze systemen zou het nu weer moeten werken, klopt dat? Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag!


Ja dat klopt we hadden vandaag weer verbinding.

Alleen nu 3e avond op rij rond dezelfde tijdstip is weer de glas verbinding op het NT-GLASVEZELKASTJE weg. Begin langzaam wel een beetje geïrriteerd te raken.

 

Groeten Michel


 


Nu is de verbinding weer terug


Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is wanneer dit steeds gebeurd. Ik zou je daarom willen vragen om gelijk telefonisch contact op te met onze klantenservice (0800 0402) zodra dit weer gebeurd. Dan kunnen mijn collega's jouw verbinding gelijk doormeten en een passende oplossing aanbieden.