Skip to main content

Ik heb een Fritzbox (KPN) en twee Fritzbox repeaters (3000). Een van de repeaters is aangesloten op mijn LAN en de tweede is via een Wifi verbinding verbonden. De Wifi verbinding van de betreffende repeater is goed volgens de Repeater test van Fritzbox.

ik ervaar het volgend probleem. Mijn LAN netwerk, of liever apparaten die bedraad op het LAN zijn aangesloten zoals bijvoorbeeld een Bluesound Node ondervinden hinder in de zin van onderbreking van het streamingssignaal zodra ik mijn IPad of IPhone gebruik. Zodra ik door een iCloud map of in Safari iets aan het  het zoeken ben treden er haperingen in mijn streamingssignaal op.

Mijn TV (TV+ box)  heeft dat niet(meer). Ik heb een call naar AVM gestuurd. AVM heeft een uitgebreide scan uitgevoerd en kunnen geen vreemde zaken vinden in mijn Fritzbox modem en repeaters. 

De bluesound Node is via een Negear switch G105E direct op het LAN aangesloten. De storing treedt ook op als er verder geen actie is op de betreffen lan verbinding (dus ook als TV uit staat). Ik heb dit probleem sinds een maand op 3. Er zijn de laatste 4 of 5 maanden geen aanpassingen in systeem of netwerk doorgevoerd m.u.v. Van de regulaire updates van software.

Heeft iemand een idee hoe ik dit verhelpen kan. Voor de volledigheid ik heb een 200Mbit abo bij KPN.

 

Nee dat klopt niet. De Bluesound loopt in de basis over Wifi. Maar ook bij LAN gebruikt de Bluesound geen multicast.

Waarom spreekt Bluesound dan zelf over het gebruik van IGMP multicasts?

Zie ook

 


Apple Music loopt via Bluetooth. Dus dat lijkt mij geen multicast isseu. Maar hoe dan ook ik herken dit niet. 
mijn probleem is dat ik met enige regelmaat last van beeld en geluidstoringen heb als ik wifi gebruik met van een iPad of iPhone. Bij een 200Mbit abo.
Wat ik ook doe dit probleem komt telkens terug. 


Nee dat klopt niet. De Bluesound loopt in de basis over Wifi. Maar ook bij LAN gebruikt de Bluesound geen multicast.

Waarom spreekt Bluesound dan zelf over het gebruik van IGMP multicasts?

Zie ook

 

Wjb, ik heb het artikel gelezen en inderdaad Bluesound Node gebruikt IGMP. Ik heb sinds dat mijn LAN heb gecontroleerd geen probleem meer gehad met mijn Bluesound Node. Ik heb de Node op Wifi laten op LAN laten spelen. Voor mijn gevoel werkt de LAN verbinding beter. De Bluesound node  en de  TV+ box zijn via een Netgear switch (GS105E) op LAN poort 4 van mijn Fritzbox.

Gisteren had ik een probleem met ESPN. Telkens stilstaand beeld en geluid. Het schakelen tussen kanaal 222 en 223 ging tergend langzaam vandaar dat ik de link naar multicast had gelegd. Maar kennelijk werkt de doorgifte van ESPN anders.