Skip to main content
Antwoord

Straat recentelijk aangesloten op glasvezel. Kan ik een nieuw ISRA-punt krijgen? Nu veel storingen

• May 18, 2025
  • 20 reacties
  • 254 keer bekeken

Straat recentelijk aangesloten op glasvezel.

Heb KPN-abonnement Internet en TV. Nog ADSL omdat KPN dat gebruikt. Voorheen XS4ALL,-abonnement dat verplicht overging in KPN. Abonnement is reteduur. Ik heb dagelijks storingen met ontvangst TV, ondanks twee Wi-Fiversterkers binnenshuis. KPN Klantenservice lost niet op.

Ik wil een nieuw ISRA-punt (wat bij Ziggo het AOP (Abonnee Overname-Punt) heet) omdat het huidige uit de prehistorie is. Aantal keren gebeld met KPN. Medewerkers hebben geen idee waarover ik het heb. Hoe vraag ik gratis plaatsing van een nieuw ISRA-punt aan?

Ik overweeg over te stappen naar een andere aanbieder vanwege de mindere kwaliteit van KPN en relatief hoge kosten.

Beste antwoord door Marlon92

Dit is een klant-helpt-klant forum. Een nieuw ISRA punt krijg je hier niet.

Als je geen verbinding hebt, dan kan je KPN bellen. Dan komt er een monteur. De monteur bepaald dan of die iets doet aan het ISRA punt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

• Antwoord
  • May 18, 2025

Dit is een klant-helpt-klant forum. Een nieuw ISRA punt krijg je hier niet.

Als je geen verbinding hebt, dan kan je KPN bellen. Dan komt er een monteur. De monteur bepaald dan of die iets doet aan het ISRA punt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 18, 2025

Ziggo heeft bij Ziggoabonnees in de straat, na glasvezelaansluiting door KPN, in woningen nieuwe AOP's geplaatst, gratis. KPN Klantenservice weet niet wat een ISRA (AOP) is. Vandaar dat ik hier om tips vraag.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Jezz 

Als je dagelijks storingen ervaart, kun je het beste de storingsdienst van KPN bellen.
Daar zitten ook medewerkers met technische kennis in huis, en die kunnen jouw het beste hierbij helpen.
De medewerker zou dan ook een monteur kunnen inplannen voor jouw.

Bel naar 0800-0402 het telefoonnummer van de klantenservice.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wens een medewerker te spreken, en na de tweede vraag storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week direct telefonisch bereikbaar, dus ook de gehele zondag.

• May 18, 2025

Ziggo heeft bij Ziggoabonnees in de straat, na glasvezelaansluiting door KPN, in woningen nieuwe AOP's geplaatst, gratis. KPN Klantenservice weet niet wat een ISRA (AOP) is. Vandaar dat ik hier om tips vraag.

Ziggo zal nergens zeker niet in een hele straat zomaar hun AOP vervangen omdat KPN glasvezel heeft uitgerold. Of daar moet een  gegronde reden voor zijn. 

Als er in jouw straat een glasvezel netwerk van KPN is uitgerold zal enkel bij noodzaak de Isra worden vervangen, de kans is groter dat je versneld wordt omgezet naar een verbinding via glasvezel.

Wat ik mij nu afvraag gaat dit om Edam-Volendam?

• May 18, 2025

Ziggo heeft bij Ziggoabonnees in de straat, na glasvezelaansluiting door KPN...

Hoe zit dat met dat glasvezel? Waarom ga je niet over naar glasvezel? Weet je zeker dat da glasvezel van KPN is?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2025

Beste ​@Jezz als jouw straat en jij dus hoogstwaarscjijnlijk ook, van glasvezel zijn voorzien door KPN, gaat KPN aan het IS/RA-punt niets meer doen, ze gaan je dan waarschijnlijk eerder aansluiten op het nieuwe glasvezelpunt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 18, 2025

Beste ​@Jezz als jouw straat en jij dus hoogstwaarscjijnlijk ook, van glasvezel zijn voorzien door KPN, gaat KPN aan het IS/RA-punt niets meer doen, ze gaan je dan waarschijnlijk eerder aansluiten op het nieuwe glasvezelpunt.

Tenzij die uiteraard kapot is en het glasvezel niet gereed. Dan repareren we hem met liefde. Maar behalve het ISRA zit er (in ieder geval met ADSL zoals Jess beweerd) nog kilometers onder de grond waar het ook mis kan gaan. In ieder geval moet je niet vragen om een nieuw ISRA maar gewoon aangeven dat je een monteur wilt voor internet storingen die je ervaart. Als XS4ALL klant is dat altijd kosteloos. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2025

Nog ADSL omdat KPN dat gebruikt. 

Zonder wat meer informatie is dit tegenstrijdig. Want waarom zit je dan niet op dat glasvezel? Of is het Delta Fiber of Open Dutch Fiber? 

ADSL bestaat bij mijn weten niet meer; nu VDSL of VVDSL.

Ik heb dagelijks storingen met ontvangst TV, ondanks twee Wi-Fiversterkers binnenshuis.

We kunnen ons beter hierop concenteren. Wat is je snelheid nu op koper bijvoorbeeld?

Ik wil een nieuw ISRA-punt 

De kans is niet zo groot dat het hierin zit. Zelfs een oude varkenssnuit kan prima 100 / 30 doorheen.

Wel gek dat ze aan de telefoon “ISRA” niet kenden. KPN gebruikt die term al 10 tallen jaren. De term heeft alleen betrekking op DSL aansluitingen.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 18, 2025

@PeterG grote kans dat de meeste medewerkers in hun boekje alleen dingen over glasvezel mee krijgen 

Bastiaan Sahetapy
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+5

Nog ADSL omdat KPN dat gebruikt. 

Zonder wat meer informatie is dit tegenstrijdig. Want waarom zit je dan niet op dat glasvezel? Of is het Delta Fiber of Open Dutch Fiber? 

ADSL bestaat bij mijn weten niet meer; nu VDSL of VVDSL.

Ik heb dagelijks storingen met ontvangst TV, ondanks twee Wi-Fiversterkers binnenshuis.

We kunnen ons beter hierop concenteren. Wat is je snelheid nu op koper bijvoorbeeld?

Ik wil een nieuw ISRA-punt 

De kans is niet zo groot dat het hierin zit. Zelfs een oude varkenssnuit kan prima 100 / 30 doorheen.

Wel gek dat ze aan de telefoon “ISRA” niet kenden. KPN gebruikt die term al 10 tallen jaren. De term heeft alleen betrekking op DSL aansluitingen.

Adsl bestaat in sommige gebieden nog zeker!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 19, 2025

@PeterG grote kans dat de meeste medewerkers in hun boekje alleen dingen over glasvezel mee krijgen 

Dit is uiteraard niet juist, nog meer dan 40% van onze verbindingen zijn koper dus daar leert de klantenservice ook alles over.

Adsl bestaat in sommige gebieden nog zeker!

Als je lange berichten quote is het overzichtelijker om alles waar je niet op reageert weg te halen. Verder heb je gewoon gelijk natuurlijk. 😘

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

Ik wist niet dat er door nieuwe medewerkers nog geleerd worden over adsl 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

Medewerker? Ik heb zo een verdacht dat een AI-bot met stemherkenning software achter de telefoon zit en standaard scripts doorloopt. Al de bot niet meer weet, wordt op de paniek knop gedrukt een een echte medewerker gehaald.

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 19, 2025

Adsl is net zoals vdsl, vvdsl en bvdsl gewoon een dsl techniek waar iedereen gebruik van kan maken mochten ze geen glasvezel hebben en ver in het buitengebied wonen. Ik gok dat er in dit topic mensen in de war zijn met ISDN welke uiteraard wel is uitgefaseerd.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

Ik wist dat het nog gebruikt werd ik wist niet dat er nog ondersteuning op gegeven wordt

• May 19, 2025

Ik wist dat het nog gebruikt werd

Wat bedoel je met “het”.
( je haalde een heel bericht aan )

ik wist niet dat er nog ondersteuning op gegeven wordt

Ik denk dat er voorlopig nog heel wat xDSL verbindingen (koper , de oude telefoonlijn) zijn voorlopig.
Dat de vraagsteller niet helemaal de juiste term gebruikt (volgens sommigen) daar moeten we even doorheen kijken nmi.

Maar, een ISRA is een overgang van de ene kabel naar de andere en heeft geen actieve functie.
Als alles nog goed vastzit dan zal het niet verbeteren met een nieuw kastje.

Bij coax (ziggo ed) is dat net weer iets anders, is een totaal andere techniek ook.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Medewerker? Ik heb zo een verdacht dat een AI-bot met stemherkenning software achter de telefoon zit en standaard scripts doorloopt. Al de bot niet meer weet, wordt op de paniek knop gedrukt een een echte medewerker gehaald.

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

Wij waarderen feedback van klanten altijd, zeker als het gaat om hun ervaring met onze klantenservice. Dus ik wil hier graag op reageren. In plaats van aannames te doen over hoe onze klantenservice werkt, nodigen we klanten uit om vragen te stellen als iets niet duidelijk is.

Onze collega's, toch echt mensen van vlees en bloed, zijn goed opgeleid en doen hun best om klanten zo goed mogelijk te helpen, ook als ze daarbij gebruikmaken van ondersteunende systemen of kennisartikelen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen: niet elke collega heeft altijd meteen alle kennis paraat. Maar juist daarom werken we samen, schakelen we waar nodig intern door en blijven we continu leren en verbeteren.

De laatste zin is verwijderd in jouw reactie: die was ongepast en draagt niet bij aan een constructieve dialoog.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 19, 2025

Ik vind het bijzonder dat ondanks alles er nog kennis is en wordt aangeleerd bij medewerkers over telefoon koper adsl vdsl etc

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 19, 2025

Tenzij die uiteraard kapot is en het glasvezel niet gereed. Dan repareren we hem met liefde. Maar behalve het ISRA zit er (in ieder geval met ADSL zoals Jess beweerd) nog kilometers onder de grond waar het ook mis kan gaan. In ieder geval moet je niet vragen om een nieuw ISRA maar gewoon aangeven dat je een monteur wilt voor internet storingen die je ervaart. Als XS4ALL klant is dat altijd kosteloos. 

Heb je hier wat aan gehad? Dit zijn de stappen die je het het best kunt doorlopen om jouw probleem op te lossen.

Ik vind het bijzonder dat ondanks alles er nog kennis is en wordt aangeleerd bij medewerkers over telefoon koper adsl vdsl etc

We dwalen echt af van het probleem van ​@Jezz als je hier nog vragen over hebt mag je altijd zelf een topic openen of in de algemene vragen topic zetten van de huiskamer. (Die was er toch?)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 19, 2025

Ik vermoed dat zeker de helft van de klanten nog DSL heeft, ​@MR_CHIP . En er worden nog steeds klanten op DSL aangesloten. Bijvoorbeeld bij een verhuizing naar een woning waar geen glasvezel is.

Bijvoorbeeld de hele gemeente Bloemendaal (meerdere plaatsen) heeft nog geen KPN glasvezel.

In een deel van Haarlem wordt het aangelegd. Ander deel heeft het al. Daar zitten inmiddels 2 glasvezelpunten in de woningen.