Skip to main content
Sinds een paar mnd.heb ik en andere bewoners uit Dokkum erg veel last van gebrom/gezoem uit een straatkast.ik heb de woningbouw om hulp gevraagd en ook de gemeente...maar tot nog toe weinig succes.

De hele dag hoor ik t,en het is vooral s'nachts niet te doen waardoor we bijna geen oog dicht doen.heb al sterke oordopjes in maar daar komt t gewoon doorheen.

Ik loop al met erge klachten bij de huisarts.(veel stress en ook depressieve klachten).

Ik zou willen dat hier een eind aan kwam anders beland ik nog in het ziekenhuis of erger waar ik steeds banger voor word...heb hier ook nog 2 kids omlopen.

Misschien kunnen er dempingsplaten in de kast oid.

Ik doe hierbij een bijlage met n foto van de kast.

(Het is zeer moeilijk om contact te krijgen met jullie...heb al paar keer gebeld en doorverwezen... of de verbinding wordt verbroken of moet heeeeel erg lang wachten en hoor dan niks meer)

Hoop heel snel iets te horen van jullie kant.

Hallo @Geertsje, wolkom op het KPN forum. Wat ontzettend irritant is dat! Vooral als je niet helemaal lekker in je vel zit. Je bent hier op de goede plek. Ik ga er graag voor je achteraan. Bedankt voor het toevoegen van een foto, dat maakt het uitzoekwerk al een stukje makkelijker.



Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer en mobiele nummer is voldoende. Dan kan ik aan de slag. Plaats je hier een berichtje als je de gegevens hebt ingevuld? Ik hearre graach fan jo 🙂
Hoi @Nadia ....ik heb mijn gegevens aangevuld en er ook nog even bijgezet waar het kastje staat.

Dank foar dyn reactie🤗
Gjin dank, @Geertsje. Ik las het bericht, en ik vond het erg schreinend. Meteen mijn collega's een mail verzonden, ze gaan het oppakken. Helaas zijn ze het weekend afwezig, maar verwacht maandag een bericht terug van ze. Ik houd je op de hoogte, zodra ik meer weet kom ik weer bij jou terug 😃



Sorry voor de overlast. Houd nog even vol


Hey @Geertsje, ik wilde even laten weten dat ik je niet ben vergeten. Mijn collega heeft nog geen bericht aan mij gedaan dat het wordt opgepakt. Ik verwacht dat hij het morgen ziet en actie onderneemt. Ik ben er dan woensdag weer. Als ik dan nieuws heb, laat ik het je weten 🙂
Hallo @Geertsje, ik heb weer even een update. Mijn collega heeft het verzoek opgepakt. We zijn aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Meer informatie volgt later, ik hou je op de hoogte 🙂
Hoi @Nadia ik zie op het forum en (internet )dat bijna alle straatkasten van kpn het zelfde probleem hebben en dat er in principe nooit echt iets aan gedaan wordt.

Ik heb met de gemeente gebeld en daar blijkt dat kpn daarheen heeft gebeld en gezegd dat het hun probleem niet is.ik kwam hier op het forum ook nog iemand anders uit dokkum tegen die het zelfde probleem ervaart maar dan n andere kast van kpn en daar wordt verder ook weinig tot niets aangedaan...ik zie nu dat dit n heel groot probleem is met de kastjes door heel nederland.

Ik vraag mij af of dit probleem ooit opgelost wordt?

Ik heb al eerder gezegd....waarom wordt dit niet opgelost met geluidsdempende platen/kasten. Er zal eerst wel iemand ernstige problemen moeten krijgen met de gezondheid,want daar krijgt iemand vandaag of morgen last van ivm.te weinig/geen slaap.

Ik hoop echt dat er vandaag of hooguit morgen echt iets aangedaan wordt.

Groet Geertsje
Hallo @Geertsje, ik herken dat zeker niet. Wanneer een straatkast geluidshinder veroorzaakt gaan we dat zo snel mogelijk oplossen. Hier op het forum zul je inderdaad meer meldingen tegenkomen over straatkasten die onze aandacht verdienen. Daar zijn we ook blij mee, want dan kunnen we actie ondernemen. Het merendeel van deze meldingen wordt netjes afgehandeld. Als je voorbeelden hebt van onopgeloste zaken, zie ik die graag tegemoet. Dan kunnen we die onderzoeken.
Hoi @Nadia ...ik heb gister met die andere pers.uit Dokkum gepraat hier op het forum,persoonlijk ken ik m niet maar die pers.heet @EgbertvanDijk .die ook problemen heeft en die nu ook al 2 mnd.last heeft van een andere kast van kpn.die heeft er ook al n monteur bij gehad maar het geluid is er nog steeds(slaapt ook bijna niet)

En op internet kun je t onderwerp opzoeken....omdat ik er heel nieuwschierig naar was of er meer klachten waren...en ja dus....

En waarom?omdat het bij nu al vanaf eind mei!!!!! Aan de gang is,dus wil ik weten en opzoeken waarom dit zo'n groot probleem is.
Hallo @Geertsje, dat is erg rot zeg. Ik zie dat mijn collega @Erwin_ het heeft opgepakt. Ik heb ook namens EgbertvanDijk collega's van Infra support weer aan het werkt gezet. Komt goed.



Zoekt, en gij zult vinden. Dat geldt zeker voor het internet. Dan vind je altijd wel wat je zoekt 😉 De succesverhalen zijn minder interessant, die komen niet zo snel bovenaan je zoekresultaten. Ik heb er vertrouwen in dat het goed wordt opgelost, @Geertsje. Nog even geduld, we zijn voor je aan de slag. Als er nieuws is, meld ik mij weer bij je!
Hoi @Nadia ik heb ook op internet gezien dat er idd.ook succesverhalen zijn,waaronder 2 van jou,dat wou ik je toch even zeggen.

Maar zou hier onder mijn verhaal a.u.b.ook spoed achter gezet kunnen worden?

Vannacht (weer)geen oog dicht gedaan hier.

Groetsjes...
Toch snap ik het niet helemaal. Slaapt u met het raam open ofzo? Als wij hier alles dicht hebben, dan hoor je bijna niets van buiten.
Ik heb de ramen dicht...maar je hoort het hier door het hele huis....en ook buiten achterhuis en ook voorhuis en als ik er naar toe fiets hoor je t uit de kast komen...ik heb het opgenomen en er al van alles aan gedaan...zelfs al naar n andere slaapkamer verhuist....woningbouw er al bijgehaald...

Maar de 1 is er gevoeliger voor dan de ander....maar het is mijn vraag of dit opgelost wordt...er zijn meerder mensen hier uit dokkum die dit ook ervaren.

Of ik met het raam open of dicht slaap is de vraag niet.
die kasten zijn wel hoorbaar maar lijkt mij sterk dat je dit in de woning hoort

ik denk eerder aan mechanische ventilatie box vloerverwarming pomp warmtepomp enz.
Nou ik weet dat het zo is...en ben niet de enige hier in Dokkum...maar ik heb geen zin in een welles nietes discussie,en wacht t af.
Nou nou zeg geen welles nietes

Ik probeer alleen aan te geven dat het wat anders kan zijn dat gebrom een apparaat in de woning bv een mv box
Sorry voor mijn reactie maar ben hier al vanaf eind mei mee bezig samen met de woningbouw waar het geluid vandaan komt en hebben hier en bij mijn buren de hele stroom eraf gehad maar hoorden t nog.hij staat hier bij de lidl op terrein maar was ook niet van de lidl....ik ben er nu sinds n maand achter dat het van de kpn is omdat er vlakbij mensen wonen die er ook last van hebben,ook in het huis en die hebben er al monteurs bezig gezien van kpn.maar het wordt steeds erger....nu hoor je t de hele dag en nacht. En het komt uit die kast want als je er bij staat hoor je het heel duidelijk.en het geluid galmt door in mijn huis....nou,n heel verhaal maar er zijn hier dus meer mensen die er ook last van hebben....ook snachts.
Het is inderdaad die kast

Net even gezocht het komt vaker voor

En is nog het zelfde type kast ook link



https://forum.kpn.com/internet-9/lawaai-verdeelkast-wijkkast-476311
Dank je wel....je wordt op n gegeven moment zo moe en op van dit alles,het duurt al zo lang met veel slapeloze nachten.ik had eigenlijk gehoopt dat dit opgelost zou worden deze week.
Hallo @Geertsje, we hebben onderzoek op locatie gedaan naar aanleiding van jouw klacht. Er zijn twee monteurs geweest om de straatkast te onderzoeken. Kast maakt tijdens bezoek normaal geluid voor een pop kast. Zit ook niet overdreven vol. Een actieve straatkast maakt geluid. Deze geluiden voldoen aan de wettelijke norm (gemeten vanuit de punt van de dichtstbijzijnde woning).



Volgens het onderzoek maakt deze straatkast geen afwijkende, extra geluiden zoals rammel, trilling, piep, aanlopen ventilator.

De monteur is ook de buurt in gegaan en heeft een andere buurtbewoner gesproken die nog dichterbij woont en diegene wist niet om welk geluid het zou gaan en heeft dus geen hinder.



Kan het geluid ook ergens anders vandaan komen?
De nieuwe kast zou wel aan de norm werken

Maar er staat ook meer problemen over deze kast ik kan er niet inkijken maar is een upgraden naar een stillere ventilator geen optie

Of een of andere aanplant bij achter de kast

Overleg dit met de gemeente aanplant haag bijvoorbeeld
Hoi@Nadia de monteur heeft mij vanmorgen iets heel anders vertelt

Hij vond dat er wel degelijk lawaai uit de kast komt en zei dat andere bewoners er ook last van hadden...dus dit begrijp ik even niet,de kast had gisteren veel meer lawaai dan vandaag dus denk dat de monteur wel iets heeft veranderd?

Maar ik heb ook contact met de gemeente en de man die erover gaat heb ik maandag(dan is hij er pas weer)contact mee,dan word het zeker opgelost want bij de gemeente hadden ze eerder zo'n geval gehad als dit.

De gemeente is er van morgen bij geweest en vond ook dat er erg lawaai uit de kast kwam.

Als ik hier vanuit mijn huis naar die kast ga hoor ik t daar vandaan komen...de woningbouw hoort dat ook en andere mensen ook dus ben niet de enige.

Maar ik begrijp dat ik hier dus ook niet verder kom.

Maar net als hierboven(Peter)denk ik dat er idd.of n andere,stillere ventilator in zou kunnen oid.
Dat is heel bijzonder, @Geertsje. Ik heb begrepen dat de monteur je had gebeld, maar helaas de voicemail heeft moeten inspreken: geen gehoor. Ik heb een als terugkoppeling ontvangen dat er niets bijzonders aan de hand is en de straatkast niet boven de geluidsnorm komt. Ik zal het intern nog even navragen. Een erg bijzondere situatie, ik help graag naar een passende oplossing.
Ik heb zelf contact met hem opgenomen.

Ik heb vandaag ook contact gehad met de gemeente,die ik ondertussen ook al had benaderd en die hebben vandaag ook contact opgenomen met infra kpn,want de gemeente had ook meerdere klachten binnen gekregen over deze kast en hebben dit wat ik ervaar hier in huis,eerder meegemaakt en dat is toen ook opgelost dus zij zeggen dat dit ook moet worden opgelost(zij zijn ook bij de kast geweest en horen wel degelijk lawaai).
Hallo @Geertsje, daar ben ik weer. En ik heb goed nieuws :D



Zoals beloofd heb ik laten uitzoeken hoe het precies zit met de kast. De eerste monteur heeft een beoordelingsfout gemaakt, die gaf aan dat het geluid binnen de perken viel. Er is gisteren een waarnemer ter plekke geweest, die is van mening dat het geluid gereduceerd kan en moet worden. Je hebt gelijk, het spijt mij voor het ongemak.



We gaan zo snel mogelijk de kast openhalen en onderdelen die (te veel) geluid maken, vervangen. Er komt ook een speciale ventilator in, deze produceert heel veel minder geluid. Kortom, we gaan het in orde maken!
misschien kan die monteur via een foto plaatsen wat nou het echte probleem is bij een "nieuwe" kast

ik ben benieuwd

Reageer