Skip to main content
Beantwoord

Structurele internetuitval meerdere keren per dag (bekabeld en wifi), modem reeds vervangen en KPN TV blijft werken

• January 19, 2026
  • 5 reacties
  • 87 keer bekeken

Sinds enkele weken ervaar ik structurele problemen met mijn internetverbinding. Afgelopen vrijdag heb ik via KPN het modem laten vervangen, echter zonder resultaat.

De storing uit zich meerdere keren per dag: het internet valt volledig weg, zowel bekabeld als via wifi. Opvallend is dat KPN TV tijdens deze momenten wél blijft functioneren.

Om interne netwerkcomponenten uit te sluiten heb ik mijn NETGEAR GS105E switch volledig uit het netwerk verwijderd. Ook dit heeft geen verbetering opgeleverd; het probleem blijft identiek aanwezig.

Wat daarnaast opvalt, is het gedrag bij online multiplayer games. In lobby’s en tijdens matchmaking treden structureel problemen op (timeouts, niet kunnen verbinden), terwijl eenmaal tot stand gebrachte verbindingen vaak wel stabiel blijven bestaan. 

De situatie begint inmiddels disproportioneel veel tijd te kosten. Ik ben daarom op zoek naar gerichte adviezen of ervaringen van anderen die dit herkennen, of naar concrete stappen om dit verder te isoleren richting KPN.

Alle suggesties of technische inzichten zijn welkom.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Mike.H, welkom op de community en bedankt voor je uitgebreide omschrijving. Dat maakt het meedenken een stuk makkelijker. Het is goed om te weten dat KPN TV wel blijft werken terwijl internet (bekabeld en wifi) volledig wegvalt. Goed dat je de switch al hebt losgekoppeld, daarmee sluiten we die ook uit.

Welke modem van KPN heb je momenteel en is deze direct aangesloten op het aansluitpunt zonder tussenapparatuur? Zie je tijdens de uitval momenten rode/oranje lampjes op het modem? Vooral het internet-lampje is interessant. Heb je onze Servicetools al eens gebruikt om dit probleem te verhelpen?

Aangezien het modem al vervangen is en de storing meerdere keren per dag terugkomt, is er een kans dat dit buiten je eigen netwerk zit. In dat geval kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice, zij kunnen jouw verbinding uitmeten en/of een monteur afspraak inplannen, zoals ​@Ik_Combineer hierboven eigenlijk al aangeeft.

5 reacties

• January 19, 2026

Heb je het probleem ook als je geen tv gebruikt en de tv ontvangers losgekoppeld zijn? 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 19, 2026

Zou je voor het complete beeld kunnen beschrijven welke apparaten er allemaal in je netwerk zitten en hoe deze zijn verbonden. Je geeft al aan 1 switch te hebben verwijderd maar toch graag een zo compleet mogelijk beeld

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2026

Zou je voor het complete beeld kunnen beschrijven welke apparaten er allemaal in je netwerk zitten en hoe deze zijn verbonden. Je geeft al aan 1 switch te hebben verwijderd maar toch graag een zo compleet mogelijk beeld

port1: eafy homebase 380

port2: kpn tv ontvanger boven

port3: hue bridge 

port4: netgear gs105e switch

• tv ontvanger beneden
  • ps5
  • Kpn wifi versterker wit
  • Samsung tv 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 19, 2026

Vooral contact op nemen met KPN, misschien kunnen wij op afstand wel zien dat jouw lijn zich niet stabiel gedraagd. En soms moet er een monteur langs komen om lokaal onderzoek te doen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 22, 2026

Hoi ​@Mike.H, welkom op de community en bedankt voor je uitgebreide omschrijving. Dat maakt het meedenken een stuk makkelijker. Het is goed om te weten dat KPN TV wel blijft werken terwijl internet (bekabeld en wifi) volledig wegvalt. Goed dat je de switch al hebt losgekoppeld, daarmee sluiten we die ook uit.

Welke modem van KPN heb je momenteel en is deze direct aangesloten op het aansluitpunt zonder tussenapparatuur? Zie je tijdens de uitval momenten rode/oranje lampjes op het modem? Vooral het internet-lampje is interessant. Heb je onze Servicetools al eens gebruikt om dit probleem te verhelpen?

Aangezien het modem al vervangen is en de storing meerdere keren per dag terugkomt, is er een kans dat dit buiten je eigen netwerk zit. In dat geval kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice, zij kunnen jouw verbinding uitmeten en/of een monteur afspraak inplannen, zoals ​@Ik_Combineer hierboven eigenlijk al aangeeft.