Skip to main content

Ik heb in de afgelopen week dezelfde problemen gehad, d.w.z. De superwifi punten verbinden wel met de Experiabox V10a, maar ze nemen niet de ID van het modem over. Ze hebben een eigen standaard naam en gelijknamig password: ArcadyanDefault. KPN suggereert dat de superwifi punten gaan uitzenden met de ID van het modem. Dit laatste is niet het geval. Verder valt het WiFi signaal van het modem niet weg: deze blijft gewoon bestaan. Verschillende KPN helpdesk medewerkers heb ik om advies gevraagd, maar niemand was hiervan op de hoogte. Uiteindelijk heb ik door schade en schande zelf moeten uitvinden dat de superwifi werkt op zijn eigen defaultnaam en -password en dat je daar dus op moet afstemmen op je telefoon/tablet en dat je het WiFi signaal van het modem moet negeren. Veiligheidshalve dien je de ID en het password van de superwifi wel te wijzigen, zoals omschreven in het antwoord van Nick83. Overigens doe je dat alleen op de ‘eerste’ Superwifi, dus degene die je op het modem aangesloten hebt. De andere Superwifi’s nemen dit zelf over.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@ITRIZ u heeft er geen apparatuur tussen zitten? De SuperWifi's zijn echt met de Experiabox verbonden? Rechtstreeks? Geen router ertussen?


De SuperWifi is rechtstreeks met de Experiabox verbonden, zonder tussenkomst van een router.


Verder valt het WiFi signaal van het modem niet weg: deze blijft gewoon bestaan. 

Dat is correct, de wifi van de V10a blijft aan terwijl deze op de andere Experia Boxen uit gezet wordt.


Als alles nu naar tevredenheid werkt, niets aan veranderen  zou ik zeggen...


Reageer