Skip to main content

Goedenavond, 

Ik heb een vraag, ik wil aankomend week super wifi versterkers gaan aanschaffen aangezien mijn wifi steeds slechter word. Ik hoef verder ook geen tips om uit te proberen want geloof mij na een jaar verschillende malen contact met KPN en ze komen allemaal met het zelfde ben ik er wel beetje klaar mee. 

 

Maar nu het volgende het aantal super wifi versterkers.. daar zit ik heel erg over te twijfelen. Ga ik het redden met 2 of moet ik er toch 3 hebben. Ik heb een aparte indeling van de woning. Die is als volgt. 

Je komt binnen en kijkt in de hal tegen de meterkast aan, daar hangt dus ook de modem (ook de enige plek waar de wifi het goed doet). De eerste wifi versterker zou dus bij de modem in de meterkast moeten komen te hangen. Zodra je naar binnen loopt kom je gelijk in de keuken (daar is de verbinding ook nog wel redelijk, maar daar kan ik de eerste niet plaatsen omdat die aan een kabel moet en ik daar dus geen kabel kan trekken). Als je dus in de keuken staat is er een open trap omhoog naar 2 slaapkamers (op beide kamers gewoon slecht tot geen wifi) en naast die trap is een kleine trap (4 treden) naar de woonkamer (ook slecht tot geen wifi). Nu dacht ik om er 1 te plaatsen naast de trap voor de wifi boven maar gaat die dan ook de wifi in de woonkamer verbeteren? Anders moet ik er ook 1 in de woonkamer plaatsten. En ik wil niet dat ik er nu 2 aanschaf voor 150 euro en ik heb toch een 3de nodig om nog eens 80 euro te betalen terwijl je er 3 voor 200 hebt. Maar stel dat ik er 3 haal en ik heb er toch maar 2 nodig heb ik weer 50 euro voor niks extra uit gegeven. 

Ik hoop dat jullie mijn dillema een beetje snappen en me ook op weg kunnen helpen. 

Sorry voor het lange verhaal. 

Melissa

 

 

Ik zou niet moeilijk doen en in jouw situatie gaan voor 3 Superwifi punten !!! Indien blijkt dat 2 punten alles dekt (wat ik niet geloof) kun je hem altijd nog verkopen. De eerste moet soieso bekabeld zijn en aangesloten op je V10. 


Fijn dat er mee gedacht word. 

Dan denk ik idd dat ik dan toch maar voor 3 ga. 

Buiten de meterkast hangen word lastig omdat ik alleen stopcontact heb in de meterkast. En anders moet ik met verlengsnoer werken. Maar snap je punt voor betere resultaat. Dus daar ga ik dan ook meteen voor kijken wat het beste is. 

 

Bedankt voor uw reactie 😊


Goede keus !!! Prettige avond :punch:


In de situatie van je zou ik 200 euro uitgeven en dan de eerste wifi versterker inderdaad buiten de meterkast hangen en vervolgens op de 1e verdieping de 2e en in je woonkamer de 3e installeren

 

Op marktplaats staan nogal wat te koop 


Bekabeld aansluiten is wel het beste. Heeft u in de woonkamer geen vaste aansluiting? Kunt u hem daar niet bekabeld aansluiten? Hoe kijkt u tv? Ook via KPN? Hoe gaat daar de kabel naar toe?

Je moet wel beseffen dat een draadloos geplaatste SuperWiFi ook gewoon verbonden is via WiFi met de andere SuperWiFi die wel bekabeld aangesloten is. Dus als u op een plek in huis een slechte verbinding op uw mobiel heeft via WiFi,  dan kunt u daar wel een SuperWiFi plaatsen, maar deze zal dan net zo goed een slechte verbinding hebben. En van een slechte verbinding, met lage snelheid tot gevolg, kan die geen verbinding met hoge snelheid maken.


Hoi Nick83, 

De tv's zijn allemaal bekabeld. De kabels lopen vanuit de meterkast door de muur naar de woonkamer en vanaf de woonkamer ook door de muur naar boven. In de woonkamer heb ik al een switch zitten omdat anders boven niet bekabeld kan worden. Tevens heb ik de modem al een keer verplaatst naar de woonkamer zodat ik daar goed wifi heb maar daardoor creëer ik weer een ander probleem omdat ik een buitencamera heb hangen die op wifi gaat. Dus als de modem in de woonkamer staat dan doet de camera het niet meer. Zo slecht is dus mijn wifi verbinding. Op de deur na van de mijn halletje is verder wel alles open in huis (deuren van de slaapkamers staan altijd open) dus er is eigenlijk ook niks wat verder de verbinding zou kunnen blokkeren. Tevens heb ik ook ergens mijn twijfels of superwifi het probleem gaat verhelpen. Maar op dit moment is het mijn enige optie nog aangezien ik met KPN zelf niet verder kom omdat hun zeggen dat mijn wifi gewoon goed is. 


Hoi Jimmy, 

Ja dat is ook wat maar ga proberen. Op dit moment mijn enige en laatste optie nog. Dus op hoop van zegen dat daarmee ook het probleem verholpen is. 


Hoi Nick83, 

De tv's zijn allemaal bekabeld. De kabels lopen vanuit de meterkast door de muur naar de woonkamer en vanaf de woonkamer ook door de muur naar boven. In de woonkamer heb ik al een switch zitten omdat anders boven niet bekabeld kan worden.

Dat is al helemaal geweldig. De SuperWiFi in de woonkamer kan je dan op die switch aansluiten. Dan hoeft die dus niet via WiFi te verbinden met de SuperWiFi beneden, dan gaat dat gewoon bekabeld. Dat werkt dan zeker goed.

Tevens heb ik de modem al een keer verplaatst naar de woonkamer zodat ik daar goed wifi heb maar daardoor creëer ik weer een ander probleem omdat ik een buitencamera heb hangen die op wifi gaat. Dus als de modem in de woonkamer staat dan doet de camera het niet meer. Zo slecht is dus mijn wifi verbinding.

Ik snap. De omstandigheden zijn zodanig dat de verbinding slecht is. Te ver weg, te veel muren / vloeren. 

Op de deur na van de mijn halletje is verder wel alles open in huis (deuren van de slaapkamers staan altijd open) dus er is eigenlijk ook niks wat verder de verbinding zou kunnen blokkeren. Tevens heb ik ook ergens mijn twijfels of superwifi het probleem gaat verhelpen.

Als je de SuperWiFi's bekabeld aan kan sluiten, dan komt het wel goed.

Maar op dit moment is het mijn enige optie nog aangezien ik met KPN zelf niet verder kom omdat hun zeggen dat mijn wifi gewoon goed is. 

Er loopt ook nog een kabel naar boven? Daar ook nog een SuperWiFi bekabeld aansluiten? Misschien heb je daar dan nog een switch voor nodig, net als in de woonkamer? Als je ze bekabeld aan sluit, dan komt het wel goed hoor 👍


Gefeliciteerd Melissa !!! Jouw wifi gaat helemaal goed komen. Je sluit de eerste Superwifi bekabeld aan in de meterkast. De 2e Superwifi bekabeld op de switch in de woonkamer. En de 3e Superwifi bekabeld via een switch die je plaatst op de bovenverdieping. SUPER WIFI !!!!!!!!!!!!!!!!!! :clap:


Super bedankt voor de tips. Dan word het idd nog een switch aanschaffen maar dat zijn de kosten niet. 

 

Thnx allemaal

 


Dan mijn laatste vraag. Als ik dan toch alles bekabeld ga aansluiten kan ik dan niet die Experia wifi aanschaffen? Behalve dat superwifi draadloos kan en Experia wifi bekabeld is weet ik niet wat er verder voor verschil tussen die 2 zit.


Deze switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Deze heeft igmp snooping. Dat zorgt er voor dat het tv signaal alleen bij de tv ontvangers terecht komt, en niet bij de SuperWiFi's. Want die gaan het dan heel erg druk krijgen tijden tv kijken, en dat is niet de bedoeling.


Dan mijn laatste vraag. Als ik dan toch alles bekabeld ga aansluiten kan ik dan niet die Experia wifi aanschaffen? Behalve dat superwifi draadloos kan en Experia wifi bekabeld is weet ik niet wat er verder voor verschil tussen die 2 zit.

Dat is een hele goede vraag. Je kan ook de Experia WiFi's aanschaffen als je ze toch niet draadloos aansluit. En die zijn iets goedkoper. 

En voor boven heeft u dan ook geen switch meer nodig. De Experia WiFi's hebben namelijk 2 poorten.

Je kunt dus de kabel onder vandaan in de ene poort steken en op de andere poort doorgaan naar de tv ontvanger.


Welke Experiabox heeft u eigenlijk? 


Helemaal super. Dan is de keus snel gemaakt zo voor mij. Dan ga ik voor de Experia wifi.

Ik heb een V10 modem hangen. Had gelezen dat ze daarbij 2 of 3 van die versterkers aanraden. Dus dat worden er dan alsnog 3.