Skip to main content

Hi,

 

Wie kan me helpen? Ik heb 3 Superwifi punten achter een eigenrouter (Draytek). Ik krijg de wifi punten niet ingesteld met de thuis app. Ik kan wel de Superwifi units op mijn netwerk vinden en benaderen. Beide staan als Primairy (zelfde SSID en WW) dus volgens mij geen mesh netwerk. Hoe kan ik zorgen dat het een mesh netwerk wordt welke instellingen zijn nodig.

 

Mvg Mark

Als je inlogt, zie je dan het tekeningetje waar ze allemaal in staan?

 


Dit is wat ik te zien krijg

 


Ik zie bij instellingen: WiFiExtender-35CC55(Primary) en WiFiExtender-35BFFD(Primary). 

Er is volgens mij dus geen mesh netwerk.


Doet dan maar 1 van de 2 resetten met paperclip en opnieuw aansluiten.


Aansluiten met app lukt niet. Gewoon laten staan en hopen dat hij na een tijdje de settings overneemt?

 


Ja ... die app doet niks hoor. Dat is zomaar een passief ding wat ook maar een beetje vanaf de zijlijn toe staat te kijken.

Met resetten moet je hem wel zowat 15 seconden vasthouden, totdat de groene lamp 3 x knippert. Daarna weer aansluiten met utp kabel en 20 minuten laten staan. Dan nog een kijken in de webinterface. 


Dus paperklip in de reset en laten staan. Uiteindelijk moet dan de 2de Superwifi gelinkt worden aan de primary one. Ik ga het dadelijk nog even proberen

 

Ik laat weten of het werkt

 


Situatie A: Eerste reset ging niet goed. 2de Superwifi punt gegevens werden niet overgenomen.

Situatie B: Daarna 2de wifipunt op dezelfde switch aangesloten en nog een keer reset uitgevoerd

 

Resultaat: Nu werkt het wel maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom het aansluiten op dezelfde switch noodzakelijk was.

 

PS daarna kan ik de 2de unit zoals verwacht draadloos gebruiken. Sluit ik hem nu aan op de switch dan maakt het niet meer uit aan welke switch ik hem bekabeld hang.


Hi, Net tot de ontdekking gekomen dat de Wifi punten aangesloten op mijn 2 x Netgear 8 poorts geen contact meer met elkaar hebben via de kabel maar via de wifi.

Hoe kan ik oplossen dat ze elkaar blijven zien bij het gebruik van meerdere switches.

Het netwerk was sneller toen ze via de 1Gb LAn aansluiting contact met elkaar hadden.

Ik heb 5 units in mijn huis en kan ze niet allemaal op dezelfde switch hangen.

 

Mvg Mark

 


Reageer