Skip to main content

Ik heb vanmorgen de 2 SuperWifi ontvangen en aangesloten op de modem box 12. Na een paar maal snel knipperen in het groen, wordt het permanent groen, dan blauw langzaam knipperen, en uiteindelijk permanent groen. Dus zou het moeten werken. Als ik hem op een plek leg (11) meter, brand hij groen, en na een poosje weer knipperen. Waardeloos

Groet Klaas 

Admin: afgesplitst van originele topic

het beste is midden in het huis, om zoveel mogenlijk signaal 360 graden eromheen te verzenden, maar moet idd toegeven dat de boosters zuigen, heb ze ook, ze ontvangen volgens de admin 800 mbits tot 1 gbit maar de pc/laptops ontvangen maar een schijntje hiervan, zelfs bekabeld aan de boosters….


Je krijgt het idee dat met het aankopen van SuperWifi je problemen volledig opgelost zijn. Maar dat is niet waar. Dus ze zijn duur genoeg. Denk dat ik ze terugstuur. 


11 meter is gewoon te ver. Waarschijnlijk zitten er ook nog een paar muren of vloeren tussen. Dat gaat niet. U zult hem bekabeld aan moeten sluiten.


Tja, maar daarvoor neem je juist draadloos. Een kabel door het huis is niet de bedoeling. En ik vind voor de benaming Superwifi dit wel heel magertjes.


het signaal vanuit de modem is eigenlijk te zwak, is bij ons ook zo, kpn doet hier niets aan, problemen oplossen ho maar, rekeningen sturen zijn ze wel goed in, in feite zegt nick dus, dat je bij je meter kast de modem bekabeld aan moet sluiten om daarna een booster in je woonkamer te zetten, om vervolgens te hopen dat die genoeg signaal doorkrijgt van de booster bij de modem…. en deze ook ver genoeg uitzend en stabiel is.


heb ook een booster boven staan, om de een of andere reden ziet mijn D link ons netwerk niet, wel alle netwerken van onze buren….. de monteur had hier geen antwoord op…. dus ben zelfs verplicht mijn pc aan de booster te sluiten om internet te hebben boven :/


heb ook een booster boven staan, om de een of andere reden ziet mijn D link ons netwerk niet, wel alle netwerken van onze buren….. de monteur had hier geen antwoord op…. dus ben zelfs verplicht mijn pc aan de booster te sluiten om internet te hebben boven :/

Je Dlink is dan behoorlijk verouderd en ondersteund het nieuwe wifi protocol niet wat door deze versterkers wordt gebruikt. Als je een wifi adapter aanschaft met ondersteuning voor wifi AX (ook wel wifi 6 genoemd) dan zal je pc ook draadloos aangesloten kunnen worden.

 

Wat de originele vraag uit het topic betreft kan ik alleen maar aanraden te kijken naar mogelijkheden om te bekabelen van zo’n wifi punt. Indien nodig haal neem je er een servicemonteur bij, als je goede wifi dekking wil moet je soms nou eenmaal wat investeren.


Wel, mijn probleem is opgelost. Beide versterkers werken. 1 op de 2e verdieping en de ander buiten in het prieel. Heb mijn laptop even meegenomen naar buiten in het prieel en gekeken hoe het het met de draadloze verbinding. Volle bak. Goed dus. Toch nog een goede afloop. Bedankt allemaal voor de adviezen. 


heb ook een booster boven staan, om de een of andere reden ziet mijn D link ons netwerk niet, wel alle netwerken van onze buren….. de monteur had hier geen antwoord op…. dus ben zelfs verplicht mijn pc aan de booster te sluiten om internet te hebben boven :/

Je Dlink is dan behoorlijk verouderd en ondersteund het nieuwe wifi protocol niet wat door deze versterkers wordt gebruikt. Als je een wifi adapter aanschaft met ondersteuning voor wifi AX (ook wel wifi 6 genoemd) dan zal je pc ook draadloos aangesloten kunnen worden.

 

Wat de originele vraag uit het topic betreft kan ik alleen maar aanraden te kijken naar mogelijkheden om te bekabelen van zo’n wifi punt. Indien nodig haal neem je er een servicemonteur bij, als je goede wifi dekking wil moet je soms nou eenmaal wat investeren.

dat dacht ik in de eerste instantie dus ook, maar heb in de router ingelogged en wifi 6 dus terug geschakeld, dat niet alleen, maar de D link ziet dus wel het netwerk van de buren, en die hebben alles op standaard staan, dus niks veranderd, de monteurs wisten niet waar het door kwam, maar aan de D link ligt het niet, heb ook een tp link, en ook deze ziet ons netwerk niet, maar dus wel die van alle buren.

 

ik ben het dus niet eens met de laatste stelling, de provider hoort er gewoon voor te zorgen dat je een degelijke verbinding hebt, dit word jammer genoeg niet gedaan, maar je betaald er wel voor, er word dan gezegd en ik quote ‘’je krijgt signaal binnen dus je hebt wifi’’ of je ook een degelijke connectie hebt interessert ze niet, ik vind dit kwalijk, vooral omdat er beloftes worden gedaan, en er reclame word gemaakt waarbij er word gezegd dat je en ik quote ‘’overal top en super kwaliteit wifi verbinding hebt door heel het huis’’ niet dus….

Wel, mijn probleem is opgelost. Beide versterkers werken. 1 op de 2e verdieping en de ander buiten in het prieel. Heb mijn laptop even meegenomen naar buiten in het prieel en gekeken hoe het het met de draadloze verbinding. Volle bak. Goed dus. Toch nog een goede afloop. Bedankt allemaal voor de adviezen. 

in het prieel?!!! wat? je hebt een beter signaal buiten dan binnen? waar staat de modem? ook in het prieel? 🤣 misschien is dat ook wel een idee, ik mag wel hopen dat het dicht is? nu is het mooi weer, maar wat als het regent? of stormt?


Jawel, in een prieel..haha. De modem hangt achter de tv in de voorkamer. De eerste  Wifi versterker staat in mijn hobbykamer op de eerste verdieping. Hemelsbreed een meter of 7-8 denk ik. De tweede Versterker staat inderdaad in het prieel, ongeveer 8 meter van de eerste versterker in mijn hobbykamer. 
Als ik de afstand reken tussen modem en de 2e versterker is zeker is ongeveer 15 meter, dus ik denk dat de 2e versterker het signaal van de eerste versterker, die dichterbij is, oppikt. Nu is het wel zo dat er altijd wel een signaal op beide plaatsen was zonder de versterkers, zij het zeer zwak, 1 a 2 streepjes. en soms niets.  Nu heb ik op beide plaatsen volle bak, en daar ben ik blij mee. Â