Skip to main content
Antwoord

SuperWifi doet vreemd de laatste tijd

• July 7, 2025
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Boyd23
Nieuwkomer

Beste forumleden en KPN,

Sinds een tijd vallen bij ons soms uit het niks SuperWifi schotels uit. De schotel wordt dan rood of helemaal kleurloos (het licht is dan uit). Dit gebeurde eerder wel eens sporadisch, maar sinds een recente update gebeurt het wel erg vaak. Het internet van de SuperWifi boven en op zolder is daarbij ook nog eens gezakt van grofweg 100 mbps naar ongeveer 20-40 mbps. Nu heb ik vandaag contact gehad met de klantenservice, en werd mij aangeraden alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Hij is tot nu toe slecht 1-2 keer uitgevallen, dus misschien hielp het wat, maar het internet boven en op zolder is nog steeds bar slecht in vergelijking met vóór de problemen.

Zijn er meer mensen met dit probleem? En hebben mensen een oplossing gevonden voor het steeds wegvallen van het bereik?

Alvast dank!

Beste antwoord door Denise van KPN

Welkom op de KPN Community, ​@Boyd23. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw probleem met ons deelt. We denken graag met je mee.

Ik begrijp dat mijn collega van de klantenservice jou heeft aangeraden om een reset naar de fabrieksinstellingen te doen omdat je problemen met de SuperWifi ervaart. Heb je zowel het modem als de SuperWifi een reset gegeven?

Voor een rood lampje op de SuperWifi kan je ook nog de instructies in dit topic volgen: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje. Specifiek het kopje over een rood lampje na een update is interessant voor jou.

Daarbij is het ook goed om te weten dat de SuperWifi na de update dichterbij elkaar moeten staan. Waar ze eerder een fall-back op 2.4 GHz hadden, hebben ze dat nu niet meer. Voor de beste dekking en snelheid, zet je de SuperWifi daarom iets dichterbij elkaar dan je eerder had. Probeer daarom eens te spelen met afstanden om te kijken wat bij jou thuis het beste werkt.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 10, 2025

Welkom op de KPN Community, ​@Boyd23. Goed dat je ons gevonden hebt en jouw probleem met ons deelt. We denken graag met je mee.

Ik begrijp dat mijn collega van de klantenservice jou heeft aangeraden om een reset naar de fabrieksinstellingen te doen omdat je problemen met de SuperWifi ervaart. Heb je zowel het modem als de SuperWifi een reset gegeven?

Voor een rood lampje op de SuperWifi kan je ook nog de instructies in dit topic volgen: KPN SuperWifi: rood lampje of continu groen knipperend lampje. Specifiek het kopje over een rood lampje na een update is interessant voor jou.

Daarbij is het ook goed om te weten dat de SuperWifi na de update dichterbij elkaar moeten staan. Waar ze eerder een fall-back op 2.4 GHz hadden, hebben ze dat nu niet meer. Voor de beste dekking en snelheid, zet je de SuperWifi daarom iets dichterbij elkaar dan je eerder had. Probeer daarom eens te spelen met afstanden om te kijken wat bij jou thuis het beste werkt.

Boyd23
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Dag Denise. Bedankt voor je antwoord. Ja, alles met een paperclip gereset, en opnieuw aangesloten.

Waarom valt de superwifi niet meer terug op 2.4GHz? Mijn schotels waren vaak oranje, maar werkten prima. If it ain’t broke, don’t fix it zeggen ze in Frankrijk dan ;).

Zelfs als de schotel IN de modem zit met een kabel verliest hij af en toe de verbinding, dus aan de afstand zou het niet liggen. De schotels staan overigens hier in huis best dicht bij elkaar, niet verder dan 2m.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

De schotels staan overigens hier in huis best dicht bij elkaar, niet verder dan 2m.

Misschien is dit dan het probleem. Te dichtbij elkaar is namelijk ook niet goed. Mijn advies is daarom toch om eens te spelen met de afstanden.