Skip to main content

Beste, mijn ervaring nu met 3 superwifi 6 schotels zwart en de Box 12.

De wifi van de Box 12 aan de zijkant 10 sec ingedrukt houden zodat deze uit is, groene lampje bovenop moet uit zijn. Ik heb 1 schotel bedraad aan het modem hangen.

Op de 1e verdieping staat erĀ  1 draadloos en op zolder weer 1 bedraad. Op zolder heb ik wel een netwerksplitter geplaatst zodat mijn zoon zijn superwifi en pc bekabeld is. Ik heb nu overal de volle snelheid, ruim 200,Ā en een snelle verbinding op de PC op zolder.Ā Ā Ā 

Dit alles kreeg ik pas voor elkaar bij het uitschakelen van de wifi op de Box 12 omdat je anders 2 masters hebtĀ die elkaar in de weg gaan zitten. Nu draait alles dus op de superwifi.Ā Ā Ā Ā 

Ā 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
Ā 

ā€‹@Theo BuringaĀ Dat dacht ik dus ook. Alleen valt bij mij de hele wifi uit wanneer ik de wifi uitschakel zoals u beschrijft. Ik ben best handig wat betreft versterkers en internet, alleen blijft de wifi vaker wegvallen. Wanneer we wel verbinding hebben is de wifi prima (ruim 300-400 mb/s, upload als download). Alle schotels zijn bij mij bekabeld aangesloten, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik krijg het probleem niet gevonden. Resets, opnieuw installeren, instellingen op de telefoons veranderen.. het maakt allemaal geen verschil

ā€‹@Alex van KPNĀ ik heb de gegevens aangevuld. Las je berichtje net pas, vandaar dat het langer duurde šŸ„²

Nog steeds valt de wifi af en toe uit. Het lijkt te gebeuren wanneer telefoons wisselen tussen de versterkers, maar zeker weten doe ik dat niet.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik eerst de wifi van de Box 12 aan de zijkant heb uitgezet en daarna de superwifi op ben gaan starten zodat deze meteen het signaal oppakt. Daarna de andere aangezet.

Ā Dus niet achteraf de Box 12 uitgezet.Ā 

Ander puntje zijn de kabels, heb alles aangesloten met Cat6 en redelijk goede kwaliteit kabels .Ā 

Thanks Theo, ik heb ook overal cat 6 kabels, van de hoogste kwaliteit. Net nieuw, een half jaartje oud. We hebben alle kabels laten vernieuwen en door laten meten. Dus ook daar kan het niet aan liggen. Fijn dat je mee denkt!! šŸ‘šŸ»šŸ‘šŸ»

Dan blijft alleen de hoofdaansluiting nog over.Ā 

KPN heeft bij mij destijds een slechte verbinding ontdekt in de muuraansluiting, originele van KPN, waardoor het signaal onstabiel was. Was een klein print breukje. Hierdoor was bij mij de snelheid niet optimaal en bij gebruik van meerdere apparaten viel de wifi wel eens uit. Ook dit zou een oorzaak kunnen zijn maar dat kan alleen KPN meten vanaf de kast om de hoek tot de meterkast.Ā 

Reageer