Skip to main content

Ik heb een huis met kelder, beganegrond, eerste verdieping en zolder. Voor wifi heb ik een experia box v10. Alleen in de woonkamer en een deel van de eerste verdieping werkt ⁶de wifi prima in de rest van de ruimtes is de dekking heel slecht. Inmiddels heb twee super wifipunten binnen. Mijn plan was om een super wifi punt met kabel op zolder te plaatsen en de tweede in de kelder op een positie waar het signaal van de experia box redelijk was. Op die manier heb ik wifi dekking op de beganegrond van de experia, op de 1ste verdieping en zolder via de erste wifipunt en in de kelder via de tweede wifipunt. Helaas ging mijn plan niet door omdat de eerste die ik heb geconfigureerd nam de wififunctie van de experia over. Nu zendt de experia geen wifisignaal meer. Ik vind het vreemd dat de experia wififunctie uitgeschakeld wordt als je de eerste super wifipunt installeert. Is er een manier om de super wifipunten te gebruiken met behoud van de wififunctie van de experia?

Bij voorbaat dank

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Nee de Wi-Fi van de v10 wordt altijd uitgeschakeld. Dat is omdat de v10 geen fast roaming ondersteunt. U zou dan dus iedere keer handmatig een ander netwerk moeten kiezen. En dat is nou juist het fijne van de super wifi's. Als u de wifimanager doet, zonder de super wifi's, krijgt u misschien wel 2 experia  wifi's gratis. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Reageer