Skip to main content

Onlangs superwifi besteld en gisteren geinstalleerd met behulp van app. Overal groene lampjes en leek goed te gaan. Vanmorgen echter al 2 keer uit mijn calls gegooid ivm wegvallend internet - tests gedaan en alles leek ok, maar vervolgens weer weggevallen (in het hele huis). Superwifi zou toch echt impliceren dat het beter zou moeten zijn dan het was, maar betrouwbaarheid is dus tot nu toe heel slecht - hiervoor op dit punt geen problemen gehad. Bovendien is de wifi op mijn werkplek heel wisselvallig (valt vaak terug naar 1 of 2 streepjes) waar het met de experia gewoon steady 3 streepjes had. Superwifi staat op dezelfde plek, dus is echt raar. 

Wat zou er fout kunnen gaan? Ik heb geen idee en anders mogen jullie die superwifi weer van mij terug nemen. 

 

Dag @MarcE. Van harte welkom hier. Dat lijkt me niet de bedoeling. Voor mij is het eerst belangrijk dat ik een en ander inzichtelijk krijg. Welk modem heb je en hoeveel SuperWifi punten heb je hierop aangesloten? En ter check: heb je het eerste SuperWifi punt wel bekabeld aangesloten op je modem? Viel je verbinding via WiFi ook weg vóór je gebruikmaakte van WiFi-versterkers? 

Ik wil je in ieder geval vragen om het topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi te doorlopen. Als je geen verbetering merkt, kun je dan aangeven wat er bijvoorbeeld uit de WiFi Manager is gekomen en wat je verder hebt geprobeerd? Wil je daarnaast een speedtest uitvoeren? Zowel bekabeld als via WiFi. Zorg er daarbij voor dat je andere apparaten die internet gebruiken uitschakelt (behalve de PC of laptop waarmee je test). 

En verder: zou je je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Dan kan ik je verbinding doormeten.


Dag Natasja,

Dank voor je reactie, profiel is bijgewerkt. Modem is experia box v10, 3 superwifi punten aangesloten. Ja 1e superwifipunt is bekabeld aangesloten, bij installatie ook gewoon alle stappen van app doorlopen. Wifi was hiervoor redelijk stabiel. Zojuist overigens weer internet even weggevallen…..

Zal komend weekend de wifi manager doorlopen. Speedtests al gedaan en dat zag er op zich redelijk uit.

Zal de resultaten van de wifi manager delen.

Hopelijk is er een oplossing voor de stabiliteit.

Mvg,
Marc 


Dat lijkt me erg frustrerend, @MarcE. Waar ik ondertussen ook nog wel benieuwd naar ben: is je verbinding bekabeld wel stabiel? Wil je dat eens testen door een laptop of PC bekabeld aan te sluiten op je Experia Box? Ik ben benieuwd naar wat er uit de WiFi Manager komt. Ik wacht je bericht af.


Hallo @MarcE. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Wat is er uit de WiFi Manager gekomen? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag. 


Dag Natasja,

was een beetje druk afgelopen week - zojuist wifi manager uitgevoerd en kwam niets geks uit  - speedtests zijn ok, maar afgelopen week is wifi weer 3x weggevallen. Komt daarna wel weer terug, maar het is erg vervelend.

Heb ook geen idee waar het aan ligt. Hopelijk hebben jullie een idee.

Mvg,
Marc


Duidelijk, @MarcE. Over het algemeen lijkt het dus gewoon goed te werken. Hoe branden de lampjes op je SuperWifi punten als de verbinding wegvalt? Verder ben ik benieuwd wat voor en hoeveel apparaten er, naast de SuperWifi punten, nog meer zijn aangesloten op de Experia Box.

Had je ook al een ander kanaal getest? Met de WiFi Analyzer app (Android) of bijvoorbeeld inSSIDer kun je zien hoe druk het is, en welke kanalen je het beste kan kiezen. Met de Servicetool WiFi-kanaal kun je het makkelijk wijzigen. 

Als dit ook niet werkt, zou je nog je SuperWifi punten en je Experia Box kunnen resetten. 


Hallo @MarcE. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Heb je bovenstaande stappen doorlopen? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag.


Dag Natasja,

Was afgelopen dagen niet in staat om te testen - Ga er van de week mee aan de slag - wegval probleem is helaas nog steeds niet verholpen. Hopelijk helpt bovenstaande. Laat het je weten.

mvg,
Marc

 


Geen probleem, @MarcE. Ik wacht je bericht af. 


Reageer