Skip to main content
Beantwoord

Switch voor aansluiten tweede tv-ontvanger

• January 19, 2021
  • 6 reacties
  • 860 keer bekeken

Ik ben net klant bij KPN geworden en wil een tweede tv aansluiten, ik had begrepen dat ik hiervoor een TV-switch nodig heb, hoe kom ik hieraan?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door RBxx

@Stegerman 

Als je TV ontvangers wil aansluiten op een switch is het inderdaad belangrijk dat deze IGMP snooping ondersteunt zoals deze Netgear GS105E in de KPN webshop.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

13ramon13
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 19, 2021

Om u beter te helpen ben ik toch even nieuwsgierig hoe u dit wou aansluiten.
Een switch is zeker niet verplicht om meerdere TV-ontvangers aan te sluiten,
meestal zitten er genoeg aansluiten op de Experiabox (router) zelf.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2021

Ik heb een aantal vaste internetlijnen vanuit de meterkast getrokken naar de zolder (tweede verdieping), vanuit daar (de zolder) heb ik ook weer internetlijnen getrokken richting de slaapkamers op de eerste verdieping. Ik heb mij laten vertellen een tv-switch nodig te hebben om de tv op de eerste verdieping werkend te krijgen

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 19, 2021

@Stegerman 

Als je TV ontvangers wil aansluiten op een switch is het inderdaad belangrijk dat deze IGMP snooping ondersteunt zoals deze Netgear GS105E in de KPN webshop.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 19, 2021

wordt deze niet verstrekt voor klanten van KPN met een tweede tv ontvanger?

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 19, 2021

Nee helaas @Stegerman . Alleen bij drie of meer TV ontvangers dacht ik of bij een Experia Box v10A (die heeft maar drie poorten). Maar daar mag een KPN moderator verder een uitspraak over doen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • January 19, 2021

Hi @Stegerman, welkom hier. 

Nee helaas @Stegerman . Alleen bij drie of meer TV ontvangers dacht ik of bij een Experia Box v10A (die heeft maar drie poorten). Maar daar mag een KPN moderator verder een uitspraak over doen.

Ik haak even in. Dit wordt gratis verstrekt wanneer de televisieontvangers alle poorten op de modem in beslag nemen. Bij de V10A 3 bijvoorbeeld, bij de V10 4.