Skip to main content

Ik ben net klant bij KPN geworden en wil een tweede tv aansluiten, ik had begrepen dat ik hiervoor een TV-switch nodig heb, hoe kom ik hieraan?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Om u beter te helpen ben ik toch even nieuwsgierig hoe u dit wou aansluiten.
Een switch is zeker niet verplicht om meerdere TV-ontvangers aan te sluiten,
meestal zitten er genoeg aansluiten op de Experiabox (router) zelf.


Ik heb een aantal vaste internetlijnen vanuit de meterkast getrokken naar de zolder (tweede verdieping), vanuit daar (de zolder) heb ik ook weer internetlijnen getrokken richting de slaapkamers op de eerste verdieping. Ik heb mij laten vertellen een tv-switch nodig te hebben om de tv op de eerste verdieping werkend te krijgen


@Stegerman 

Als je TV ontvangers wil aansluiten op een switch is het inderdaad belangrijk dat deze IGMP snooping ondersteunt zoals deze Netgear GS105E in de KPN webshop.


wordt deze niet verstrekt voor klanten van KPN met een tweede tv ontvanger?


Nee helaas @Stegerman . Alleen bij drie of meer TV ontvangers dacht ik of bij een Experia Box v10A (die heeft maar drie poorten). Maar daar mag een KPN moderator verder een uitspraak over doen.


Hi @Stegerman, welkom hier. 

Nee helaas @Stegerman . Alleen bij drie of meer TV ontvangers dacht ik of bij een Experia Box v10A (die heeft maar drie poorten). Maar daar mag een KPN moderator verder een uitspraak over doen.

Ik haak even in. Dit wordt gratis verstrekt wanneer de televisieontvangers alle poorten op de modem in beslag nemen. Bij de V10A 3 bijvoorbeeld, bij de V10 4.