Skip to main content

Hallo, goedemiddag. Vraag aan ‘iemand’. Want, heb ik iets gemist? Ik snap dat de tarieven per 1 juli 2020 zijn verhoogd. Dat is meen ik elk jaar het geval. Toch, vandaag kreeg ik mijn maandelijkse rekening en zie dat mijn maandelijks tarief, zonder BTW is gegaan van € 99,48 naar € 114,79. Zo! Om en nabij 15% verhoging. Is dat wel in de haak? Komt mij over als een tweede (absurde) verhoging. Eerst de ‘normale’ verhoging in juli, nu in oktober. Of worden met dergelijke verhogingen de 5G-installaties bekostigd? Zou iemand van KPN in mijn betaalhistorie duiken? Ik schrik me echt een hoedje.

KPN eigent zich volgens de voorwaarden wellicht toegestane inflatiecorrectie en dergelijke toe, maar mijn salaris en ik denk van miljoenen medelanders zijn NIET omhoog gegaan. 0% erbij!

Ik kan me voorstellen dat je hier even een berichtje stuurt @ElbersHJ. Dat is best een groot prijsverschil namelijk. Ik ben er direct ingedoken en zie dat de laatste factuur inderdaad een stuk hoger is. Dit komt voornamelijk doordat er is gefactureerd voor een periode langer dan 1 maand (+ 4 dagen extra). Daarnaast zijn er nog verbruikskosten van de vaste telefoon in rekening gebracht. 

Je standaard abonnement is van € 72,- naar € 74,38 gegaan. Daarnaast is de prijs voor vaste telefonie € 1,- duurder geworden. Dat is wat er voor jou veranderd is sinds de prijsverhoging van1 juli als ik het goed zie. Ik begrijp je voorbeeld van €99,48 en € 114,79 niet als ik eerlijk ben. Wat zijn dit voor prijzen? Wat ik verder nog zie is dat je voorheen ook Spotify premium (actief sinds 21 mei) niet via de KPN factuur hebt betaald, vandaar dat de factuur nu ook €9,99 duurder is sinds juni.   


Niek, dank je wel. Ik ben al tevreden met je antwoord. “Ik begrijp je voorbeeld van €99,48 en € 114,79 niet als ik eerlijk ben” zijn de bedragen die gewoon op de factuur staan. Wat ik me afvroeg was of ik iets 'gemist had’ m.b.t. enige communicatie van KPN naar mij en andere klanten over déze verhoging. Want, dat doet KPN wel altijd als 1 juli weer in zicht komt. Dat was al…..


Ah oké. Mochten de bedragen van je factuur afwijken, kijk dan altijd goed naar de factuurperiode en naar de verbruikskosten. De kans is groot dat het verschil daar in zit.

Uiteraard sturen we al onze klanten altijd bericht over de prijsverhoging. Dat doen we in de maand mei. Dit gaat vaak per mail en soms per brief (wanneer er geen mailadres bekend is). Wanneer je normaal gesproken wel onze mailtjes krijgt, dan durf ik met genoeg vertrouwen te zeggen dat je het mailtje wel gekregen hebt. Misschien is het mailtje in jouw spamfolder beland of heb je het mailtje over het hoofd gezien? We voeren niet zomaar verhogingen door zonder onze klanten daarvan op de hoogte te stellen. Dat zou niet moeten in ieder geval. 


Reageer