Skip to main content

Ik ben nu al een tijdje klant van KPN, nooit echt klachten gehad behalve dan dat bijvoorbeeld er geen app voor Amazon prime en videoland op de 4K ontvanger beschikbaar is. 

Nu vind ik ook dat KPN weinig doet om vaste klanten te behouden, ik had wel verwacht dat KPN op zn minst een keer contact hiervoor zou opnemen met klanten die al 6 jaar trouw de te hoge rekening betalen.

Hierdoor ben ik nu wel aan het kijken bij andere providers, en zie tot mijn schrik dat ik hier zon 40 euro per maand ga besparen.

Als je alleen naar de prijs kijkt kan dat best aardig kloppen. Maar kijk ook naar wat je er voor krijgt. Vaak verouderde hardware,  geen Netflix etc. Maar waarom doet kpn te weinig? U krijgt toch waar u voor betaald neem ik aan.


Hoi @snoodajax,

Gelukkig leven we in een land waar je gewoon van provider kunt wisselen.
En 12 x 40,00 Euro = 480,00 Euro hoe moeilijk kan het dan zijn. In jou geval.

Ik betaal graag wat meer voor de zekerheid die ik tegenkom bij KPN.:wink:


Ik ben nu al een tijdje klant van KPN, nooit echt klachten gehad behalve dan dat bijvoorbeeld er geen app voor Amazon prime en videoland op de 4K ontvanger beschikbaar is. 

Nu vind ik ook dat KPN weinig doet om vaste klanten te behouden, ik had wel verwacht dat KPN op zn minst een keer contact hiervoor zou opnemen met klanten die al 6 jaar trouw de te hoge rekening betalen.

Hierdoor ben ik nu wel aan het kijken bij andere providers, en zie tot mijn schrik dat ik hier zon 40 euro per maand ga besparen.

Welke provider is dat dan? Hoe lang geldt die korting? Wat krijg je er voor etc. etc.

Pas dan kun je echt een vergelijk maken denk ik. Dus ik verneem graag welke provider het is. 


bijvoorbeeld Ziggo , deze heeft een vergelijkbaar pakket waar je het eerste half jaar 52.90 betaald en na de actieperiode op 91 euro uitkomt maar dan wel sneller internet, dubbele opnametijd mogelijkheid.

Maar naar mijn mening en ik weet dat dat niet gebruikelijk is in Nederland hoort een huidige provider na de looptijd contact op te nemen en moeite doen om een klant te behouden door een nieuwe aanbieding te doen.

Het resultaat is dat ik nu bij andere aanbieders aan het kijken ben om mijn maandlasten te verlagen.


Als je alleen naar de prijs kijkt kan dat best aardig kloppen. Maar kijk ook naar wat je er voor krijgt. Vaak verouderde hardware,  geen Netflix etc. Maar waarom doet kpn te weinig? U krijgt toch waar u voor betaald neem ik aan.

ik heb een ontvanger van KPN waar geen Amazon Prime app op zit, geen videoland app, en ook niet bereikbaar via tv kanalen op de ontvanger en moet nu verplicht via een spelcomputer naar deze 2 kanalen kijken, of via de apps op mijn smart-tv, dit op advies van de KPN helpdesk.

Ik krijg wel goede kwaliteit en service hoor ook al vind ik de helpdesks niet altijd even deskundig of professioneel maar ik vind dat KPN best eens een keer vaste klanten mag belonen met een mooie aanbieding ipv dit alleen in te zetten om nieuwe klanten te krijgen. Daarnaast zie ik nu dat ik bij een andere provider ook diezelfde startaanbieding krijg en aan het eind van de actie ook nog eens een lagere prijs voor meer. 


Als je alleen naar de prijs kijkt kan dat best aardig kloppen. Maar kijk ook naar wat je er voor krijgt. Vaak verouderde hardware,  geen Netflix etc. Maar waarom doet kpn te weinig? U krijgt toch waar u voor betaald neem ik aan.

ik heb een ontvanger van KPN waar geen Amazon Prime app op zit, geen videoland app, en ook niet bereikbaar via tv kanalen op de ontvanger en moet nu verplicht via een spelcomputer naar deze 2 kanalen kijken, of via de apps op mijn smart-tv, dit op advies van de KPN helpdesk.

Ik krijg wel goede kwaliteit en service hoor ook al vind ik de helpdesks niet altijd even deskundig of professioneel maar ik vind dat KPN best eens een keer vaste klanten mag belonen met een mooie aanbieding ipv dit alleen in te zetten om nieuwe klanten te krijgen. Daarnaast zie ik nu dat ik bij een andere provider ook diezelfde startaanbieding krijg en aan het eind van de actie ook nog eens een lagere prijs voor meer. 

heeft u een ZXV8001?


Deze dus?


Deze dus?

Ja klopt deze heb ik inderdaad, en volgens de helpdesk was het wel mogelijk om een ontvanger te krijgen die wel de apps had maar dan moest ik genoegen nemen met een Full HD ontvanger in plaats van een UHD ontvanger.


U verwacht toch niet dat kpn ieder jaar 2 miljoen klanten gaat bellen?? Dat kost een berg geld. Dan moeten de prijzen omhoog. Nee niet doen!!


er zijn maar weinig zenders in UHD,Ik zou hem gewoon omruilen @snoodajax.


Geen Amazon Prime…. dan heb je de oudere zxv8001.

Maar… als je een 4k ontvanger hebt zul je toch ook wel een 4k/uhd televisie hebben. Daarin zitten de apps ook natuurlijk.

Enne, de énige andere provider die apps voor Netflix, Amazon Prime en Videoland in de decoder hebben is …. Ziggo. In de Mediabox Next. Die krijg je van af TV Complete. Of je dan goedkoper uit bent…. voor die apps erbij….


U verwacht toch niet dat kpn ieder jaar 2 miljoen klanten gaat bellen?? Dat kost een berg geld. Dan moeten de prijzen omhoog. Nee niet doen!!

Niet bellen natuurlijk maar een automatische e-mailing is zo gedaan hoor, kost minimaal en je haalt er een hoop goodwill en vertrouwen mee binnen in het huidige klantenbestand, want waarom kan ik wel een wekelijks reclame e-mailtje verwachten? die kosten ook tijd en geld toch?

Nee gewoon de abonnementen door laten lopen en nooit eens een keer een poging doen om je bestaande klanten te belonen dat is het allerbeste idee ooit :-)


Geen Amazon Prime…. dan heb je de oudere zxv8001.

Maar… als je een 4k ontvanger hebt zul je toch ook wel een 4k/uhd televisie hebben. Daarin zitten de apps ook natuurlijk.

Enne, de énige andere provider die apps voor Netflix, Amazon Prime en Videoland in de decoder hebben is …. Ziggo. In de Mediabox Next. Die krijg je van af TV Complete. Of je dan goedkoper uit bent…. voor die apps erbij….

ja dan ben je wel goedkoper uit idd 


Blijkbaar is dat een goed idee want er zijn maar weinig overstappers. 


Blijkbaar is dat een goed idee want er zijn maar weinig overstappers. 

Elke klant is er een, en als KPN deze arrogante houding zou aannemen dan vrees ik dat het er misschien nog wel veel meer worden. 


Nee iedereen korting geven is een goed idee. Dan gaan de prijzen ook omhoog.  Maar waarom gaat u gewoon niet ergens anders kijken dan?


Als je alleen naar de prijs kijkt kan dat best aardig kloppen. Maar kijk ook naar wat je er voor krijgt. Vaak verouderde hardware,  geen Netflix etc. Maar waarom doet kpn te weinig? U krijgt toch waar u voor betaald neem ik aan.

Het is wat suggestief te beweren dat alleen andere providers verouderde hardware beschikbaar stellen. Evengoed geldt dat voor KPN: verouderde hardware wordt alléén omgeruild als die écht defect is. Niet iedere KPN-klant krijgt zomaar de nieuwste Box 12. 

Netflix via de ‘nieuwe’ 4K ontvanger, tja… Om optimaal van een 4K ontvanger te genieten is een 4K televisie een must en moet wel een heel exotisch exemplaar hebben, wanneer de Netflix App daarop al niet geïnstalleerd is. Ook maar betrekkelijk dus.

 


Waarom zou je de box 12 willen als er betere modems zijn?


Als je alleen naar de prijs kijkt kan dat best aardig kloppen. Maar kijk ook naar wat je er voor krijgt. Vaak verouderde hardware,  geen Netflix etc. Maar waarom doet kpn te weinig? U krijgt toch waar u voor betaald neem ik aan.

Het is wat suggestief te beweren dat alleen andere providers verouderde hardware beschikbaar stellen. Evengoed geldt dat voor KPN: verouderde hardware wordt alléén omgeruild als die écht defect is. Niet iedere KPN-klant krijgt zomaar de nieuwste Box 12. 

Netflix via de ‘nieuwe’ 4K ontvanger, tja… Om optimaal van een 4K ontvanger te genieten is een 4K televisie een must en moet wel een heel exotisch exemplaar hebben, wanneer de Netflix App daarop al niet geïnstalleerd is. Ook maar betrekkelijk dus.

 

Netflix 4K doet het prima op deze box, maar Amazon Prime, Disney, en Videoland apps ontbreken, en zijn daarnaast op deze ontvanger ook niet op een kanaal te ontvangen en word je dus verplicht om idd een app te openen op de smart TV zelf of via een spelcomputer, hier kleven voor mij persoonlijk weer een aantal nadelen aan, en heb ze liever allemaal op de box zitten ipv iedere keer een extra stap te moeten nemen om ze te bekijken.


U verwacht toch niet dat kpn ieder jaar 2 miljoen klanten gaat bellen?? Dat kost een berg geld. Dan moeten de prijzen omhoog. Nee niet doen!!

Dat valt best wel mee.

Wanneer KPN (of een callcenter dat ze nu inhuren om nieuwe klanten te werven) klanten van wie het contract afloopt, benaderd met een ‘verlengingsaanbod’, dan worden de bijvoorbeeld 6 maanden korting gewoon  door de desbetreffende klant betaald. Deze en de ‘korting’ die nieuwe klanten ‘krijgen’, zijn gewoon verdisconteert in de abonnementsprijs, die wordt betaald, zolang het abonnement loopt. Echt, er is geen enkel bedrijf, dat nieuwe of bestaande klanten zomaar iets gaat weggeven: er staat altijd iets tegenover: een abonnement voor één of twee jaar.

Het werkt nu eenmaal zo, dat het overgrote deel van de consumenten die ‘korting’ of ‘gratis’ lezen, alle verstand lijken te verliezen en andere zich daardoor benadeeld voelen.


Waarom zou je de box 12 willen als er betere modems zijn?

In het geval deze vraag aan mij persoonlijk gesteld is:

Ik heb niet gevraagd om een box 12 en evenmin de kwaliteit daarvan ter sprake gebracht. Ik heb alleen aangegeven dat niet iedere KPN-klant zomaar de nieuwste apparatuur krijgt en het vaak ook met oudere apparatuur moet doen.

 


Waarom zou je de box 12 willen als er betere modems zijn?

In het geval deze vraag aan mij persoonlijk gesteld wordt:

Ik heb niet gevraagd om een box 12 en evenmin de kwaliteit daarvan ter sprake gebracht. Ik heb alleen aangegeven dat niet iedere KPN-klant zomaar de nieuwste apparatuur krijgt en het vaak ook met oudere apparatuur moet doen.

 

via de wifi manager kunnen alle modellen ouder dan de V10 worden omgeruild.En de v10,V10A en de Box 12 zijn zeker niet verouderd.


Die korting krijgt u het eerste jaar, daarna ook niet meer. Dus of elk jaar overstappen of meer betalen voor in mijn ogen een stuk service.


Die korting krijgt u het eerste jaar, daarna ook niet meer. Dus of elk jaar overstappen of meer betalen voor in mijn ogen een stuk service.

klopt maar zelfs na het 1e jaar is ziggo nog steeds goedkoper en geeft een hogere internet snelheid.. een box die wel UHD zenders heeft en netflix en amazon en videoland en disney in UHD.. ik ga KPN zelf vragen of ze mij tegemoet kunnen komen hierin


Ik denk niet dat KPN u heel ver tegemoet kan komen. Hoogstens enkele tientjes als u de juiste medewerker spreekt.