Skip to main content

Ik ben nu al een tijdje klant van KPN, nooit echt klachten gehad behalve dan dat bijvoorbeeld er geen app voor Amazon prime en videoland op de 4K ontvanger beschikbaar is. 

Nu vind ik ook dat KPN weinig doet om vaste klanten te behouden, ik had wel verwacht dat KPN op zn minst een keer contact hiervoor zou opnemen met klanten die al 6 jaar trouw de te hoge rekening betalen.

Hierdoor ben ik nu wel aan het kijken bij andere providers, en zie tot mijn schrik dat ik hier zon 40 euro per maand ga besparen.

Blijkbaar is er iets waarom u niet over wil stappen.  Als je er zo op vooruit gaat wist ik het wel.


Die korting krijgt u het eerste jaar, daarna ook niet meer. Dus of elk jaar overstappen of meer betalen voor in mijn ogen een stuk service.

klopt maar zelfs na het 1e jaar is ziggo nog steeds goedkoper en geeft een hogere internet snelheid.. een box die wel UHD zenders heeft en netflix en amazon en videoland en disney in UHD.. ik ga KPN zelf vragen of ze mij tegemoet kunnen komen hierin

 

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN na 14 jaar*

Maar toen ik prijzen ging vergelijken bleek ook nog dat KPN goedkoper was dan Ziggo, en dan bedoel ik na de eerste “6 maanden aanbieding”, want die eerste 6 maanden zijn bij allemaal in de aanbieding. En dan heb ik het hier over het standaard interactive pakket (in mijn geval met twee ontvangers: 1UHD en 1 2K) zonder spotify of extra zenders, maar wel met verschillende netwerk snelheden. En inderdaad zijn die netwerksnelheden wat langzamer “onderin”,  maar als je glas hebt zijn de upload snelheden identiek aan de download snelheden. Ik heb nu een iets lagere download snelheid, maar een 10x zo hoge upload snelheid. Ik draai een server die ook via internet beschikbaar is. Ik ben daar dus héél erg blij mee.

En wat betreft die netflix, amazon, videoland, disney, hulu, hbo, npo+, etc. Als jij een SmartTV hebt, hebben ze die apps allemaal. Alleen moet je dan inderdaad de afstandsbediening van je TV gebruiken. 

*omdat er al een half jaar een probleem met mijn internet verbinding was. Na dat half jaar bleek dus dat ze bij mijn eerste melding al een monteur hadden moeten sturen terwijl ik minstens 1x per maand aan de telefoon hing. Toen had ik het helemaal gehad met Ziggo.

 


Waarom zou je de box 12 willen als er betere modems zijn?

In het geval deze vraag aan mij persoonlijk gesteld wordt:

Ik heb niet gevraagd om een box 12 en evenmin de kwaliteit daarvan ter sprake gebracht. Ik heb alleen aangegeven dat niet iedere KPN-klant zomaar de nieuwste apparatuur krijgt en het vaak ook met oudere apparatuur moet doen.

 

via de wifi manager kunnen alle modellen ouder dan de V10 worden omgeruild.En de v10,V10A en de Box 12 zijn zeker niet verouderd.

Inderdaad. Blijft dan natuurlijk nog de vraag waarom er dan door @Joep1965 zo stellig wordt beweerd dat andere aanbieders (die in feite niets anders doen het KPN-product voor een lagere prijs wederverkopen) verouderde apparatuur  zouden gebruiken , terwijl die - op een enkele uitzondering na (T-Mobile) - de Experiabox V10 of V10A verstrekken. 

Het nieuwe modem van T-Mobile overigens, streeft de Experia V10 voorbij. En, de USB-poort is - in tegenstelling tot die op de V10 van KPN - bruikbaar als printerserver of voor data-opslag. 


 

 

 

 

 

Het nieuwe modem van T-Mobile overigens, streeft de Experia V10 voorbij. En, de USB-poort is - in tegenstelling tot die op de V10 van KPN - bruikbaar als printerserver of voor data-opslag. 

 

Wat betreft het modem misschien wel, maar wat betreft de kwaliteit van de verbinding en tv is dat zeker niet het geval! Wat heb je aan een “fancy” modem als de lijn niet stabiel is en de tv zwaar te wensen over laat? Ik kan ook verstappen naar T-Mobile en dat is aanmerkelijk goedkoper. Maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit werkelijk te gaan doen. Kwaliteit staat bij mij bovenaan en dat zit bij KPN/XS4ALL wel goed (behalve de experiabox dan :sweat_smile: )..


Die korting krijgt u het eerste jaar, daarna ook niet meer. Dus of elk jaar overstappen of meer betalen voor in mijn ogen een stuk service.

klopt maar zelfs na het 1e jaar is ziggo nog steeds goedkoper en geeft een hogere internet snelheid.. een box die wel UHD zenders heeft en netflix en amazon en videoland en disney in UHD.. ik ga KPN zelf vragen of ze mij tegemoet kunnen komen hierin

Ik denk dat je toch wat beter moet rondkijken. IK ben zelf nog geen maand bij KPN na 14 jaar Ziggo en die “box die wel UHD zenders heeft en …. in UHD”. Ze hebben Formule 1 en voetbal, net als KPN. En dia andere opties is allemaal On Demand, net zoals KPN. En Netflix e.d. in 4K is afhankelijk van het abonnement dat je neemt.

Wat je ook kiest voor provider: ze bieden allemaal min of meer hetzelfde.

En in mijn geval is KPN na 1 jaar 16 euro goedkoper per maand dan Ziggo.


 

 

 

 

 

Het nieuwe modem van T-Mobile overigens, streeft de Experia V10 voorbij. En, de USB-poort is - in tegenstelling tot die op de V10 van KPN - bruikbaar als printerserver of voor data-opslag. 

 

Wat betreft het modem misschien wel, maar wat betreft de kwaliteit van de verbinding en tv is dat zeker niet het geval! Wat heb je aan een “fancy” modem als de lijn niet stabiel is en de tv zwaar te wensen over laat? Ik kan ook verstappen naar T-Mobile en dat is aanmerkelijk goedkoper. Maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt dit werkelijk te gaan doen. Kwaliteit staat bij mij bovenaan en dat zit bij KPN/XS4ALL wel goed (behalve de experiabox dan :sweat_smile: )..

Leuk geprobeerd, deze afleidingsmanoeuvre.

Het ging en gaat over de bewering van ‘vaak oudere apparatuur’.

Dat is namelijk niet het geval. 

Een paar maanden terug, zijn buren van een paar huizen verderop, overgestapt van KPN naar Budget Alles in 1. Die levert exact hetzelfde product als KPN, over exact dezelfde koperlijn met exact dezelfde apparatuur. Het enige verschil is, dat Budget Alles in 1, zo wie zo al goedkoper is en omdat Budget Energie hun energieleverancier is, is een aanzienlijke besparing op de maandlasten bereikt.

En hoe ironisch: De doos die zij van Budget Alles in 1 ontvingen, bevatte exact dezelfde apparatuur (Experiabox 10) en TV-ontvangers (Arris VIP 2592), die ze dus al van KPN hadden maar teruggestuurd moesten worden. Wellicht was die apparatuur na een fabrieksreset gewoon bruikbaar geweest. 

De directe buren zijn klant van T-Mobile. Toen de boel daar aangesloten werd, zijn er geen graafploegen geweest om een ‘niet stabiele lijn’ aan te leggen: het zelfde koperlijntje levert nu de diensten van T-Mobile.

Ik weet dat de TV het niet beter of slechter doet dan die van KPN of Ziggo. Een enkele keer moet het modem of de TV-ontvanger worden gereset, maar gezien de ervaringen op dit forum, is dat bij KPN niet anders, lijkt het eerder routine. (Ik kijk via de schotel en met eigen  ontvangers, die nooit gereset hoeven te worden of een ‘frisse start’  nodig hebben: noch hoef ik op ladders te klimmen om de schotel te herstarten 😀)

Het nieuwe modem dat ze recentelijk ontvangen hebben, kan zich meten met de Experia. Staat in de werkkamer, werkt prima als printerserver en WiFi door het hele huis en tuin. Toegegeven, ik heb door het hele huis ook prima WiFi met de Experia V10, ware het niet dat daar, ondanks de groene ambities van KPN, extra apparatuur voor nodig is.

De concurrentie bashen mag best, maar dan wel met feitelijkheden. Ik zeg niet dat KPN slecht is, integendeel, maar als het allemaal zo geweldig is als de KPN-adepten me willen laten geloven, dan zou je geen hoofdprijs hoeven te betalen voor alleen ‘service’.: als het allemaal zo geweldig  is, waar heb je dan ‘service’ voor nodig?


Klanten die een abonnement hebben op Videoland en een 4K ontvanger ZTE ZXV8001 hebben mogen die omruilen voor een Arris 5202.

@snoodajax zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze je tv ontvanger omruilen, mits dat je het 4K abonnement hebt en Videoland. 


@Berteman , je hebt helemaal gelijk gelijk dat de T50 van T-Mobile nu een prima modem/router is, toen ik hem kreeg was het een draak van een modem net als de box12 van KPN.(en de v10a die ik bij Telfort heb gehad)

Maar op TV gebied is T-Mobile een beetje de weg kwijt, veel klachten over de geboden streams, daar moeten ze nog een grote stap maken.

En hetzelfde draadje al KPN, kan zijn, zei het niet dat T-Mobile op veel plaatsen tot in de PoP een eigen netwerk heeft liggen, hetzelfde is als je maar tot 100Mb kan gaan op glasvezel, heb je geluk krijg je een media converter, zit je nog op de oude ODF (AON) verbinding, heb je pech krijg je een Huawei ONT(PON), als je daar de problemen mee leest word je niet vrolijk, als er iemand anders in je wijk overstapt naar TM zit jij bijna gegarandeerd een tijdje zonder diensten, KPN patcht in de ochtend om, zit er een aangesloten NT aan de lijn gaat de boel op zwart tot Guidion de boel in de middag heeft afgekoppeld bij die klant, en soms kan dit dagen duren als de kaart een reset moet krijgen.

https://community.t-mobile.nl/vast%2Dinternet%2D492/structurele%2Dproblemen%2Den%2Dstoringen%2Dgpon%2Din%2Dde%2Dpop%2Dbij%2Domzetten%2Dwba%2Dodf%2D331675

Maar inderdaad, als alles lekker loopt zit je bij T-Mobile ook prima, als je tenminste niet teveel voetbal kijkt, hun platform, die ze ook als ze via KPN WBA leveren van hun zelf en blijft een zwakker punt, hun oude platform daar in tegen is een prima product, ietsjes verouderd maar zeer goed beeld, (eigen ervaring) zelfs beter dan KPN aanbied, maar ja die krijg je als nieuwe klant niet mee.